Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
1 GIANT LEAP : 1 Giant Leap (2001)
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 25.2.2002 (00:27:11), v časopise 28.2.2002

                   1 GIANT LEAP : 1 Giant Leap 2001Palm Pictures

„We travelled around the world, collaborating with the most happening musicians, authors, scientists and thinkers, we could find to explore the unity in the diversity“


Tohle moto je vetkané do záhlaví desky 1 Giant Leap (jde o multimediální projekt, existuje DVD, které bych věru rád omrknul) a naprosto přesně vystihuje povahu jejich hudby! Jamie Catto, zakládající člen Faithless a producent, muzikant Duncan Bridgeman. Tihle dva maníci objeli za šest měsíců 25 zemí a s sebou si vzali jen laptop, digitální kameru a své vize. Z téhle cesty vznikla deska a DVD. Zpěváci či soubory ze Senegalu, Indie, Afriky, Nového Zélandu, každý přispěl při jejich zastávce svou troškou do mlýna. Je mezi nimi např. i Michael Stipe z R.E.M., Robbie Williams, Maxi Jazz či frontman již zaniknuvší skvělé, zasněné kytarovky Grant Lee Buffalo Grant Lee Phillips a další a další..
Výsledný koktejl je hodně, hodně ethno, plný tepů, rytmů, toků, hlasů, sborů, klepání, tleskání, juchání, přímo cítíte tu radost ze spojení, oslavu různosti, vzájemnosti. Tahle hudba prýští přímo ze srdcí. Asi zaplouvám do klišé, ale tady mě nic jiného nenapadá. Nejde přitom o, jak já říkám, ortodoxní ethno, která moc nemusím. Je to moderní hudba plná prastarých rytmů. Je to hudební diář z cesty kolem světa!
The Way You Dream (M.Stipe+Asha Bhosle) vás dostane do veliké pohody a je možná krásnější než všechny skladby R.E.M. dohromady, zrovna tak Braided Hair s jako vždy skvělou Neneh Cherry (+Speech), ale takhle by šla vyjmenovat jedna skladba za druhou.
Sounáležitost, muzikantská upřímnost, mír, láska, otevřené studny srdcí, až tak hodně přesladké termíny mě při poslechu napadly, ale nebojte, není to manifest  „běžte, všichni spojte ruce a milujte se – bůh vás má rád“…
O kalkul nemůže jít v žádém případě, protože téhle desky se, jak už tak u opravdu skvělých věcí bývá, asi moc neprodá… Je to 70 minutová exkurze do krajů, kde je jedno, jsi-li Afričan, Američan či Angličan, protože když se vykašleš na náboženství, rasu a všechen ten balast kolem, je to parádní harmonie! Je to výlet napříč kosmem lidskosti. Uff, už toho radši nechám! Prostě mě to vzalo…
P.S.Určitě se podívejte na skvělé stránky skupiny (viz dole), kde si můžete jejich cestu velmi detailně sjet také, včetně map, fotek atd. (!), za pozornost stojí i stránky vydavatelství Palm Pictures (klikněte na foto), vydávající hromadu dalších projektů podobného "internacionálního" ražení…



Poznámky k tomuto příspěvku
Archiw (Občasný) - 16.11.2002 > No nečekal sem že tady taky někdo má doma tak skvělou kompilaci, jako je tahle. Fakt díky za info. Snad seženeš DVD, kdybych ho měl dřív, dám Ti vědět.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 18.11.2002 > Vow, nápodobně, musel jsem čekat nějakých 9 měsíců, než se našel znalec, kterému to něco říká, dík, potěšilo. Je to opravdu pěkná deska, ale lidi jsou, bohužel, stádečko a tak vyjma dvou singlů (hlavně s Robbiem Williamsem (nic proti němu!) a méně už s Neneh Cherry) tuhle desku všichni přehlédli. Ale co, my, co máme vkus, si dobré věci najdem, ne? HI-HI. Měj se! 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter