Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ostrov z kolekce Recenze
Autor: weitinger (Občasný) - publikováno 28.3.2007 (00:07:11)
následující v kolekci>

Asi bych tento film oželel, ale v titulcích jsem zahlédl jména jako Steve Buscemi a Sean Bean, žánr sci-fi je můj oblíbený, tak jsem ho zhlédl. A nelitoval.

*

Film začíná záběry podivného světa, který je situován pod zem na území nikoho v poušti kdesi na jihozápadě Ameriky. Píše se rok 2019 a továrna na klony chrlí stále nové a nové dospělé jedince. Polil mě pot, co s takovou armádou nových američanů, ale scénárista si s tím zjevně hlavu nelámal. Na orgány s nimi! Hlavně si je pohlídat, aby nepláchli a dolary se pohrnou.

*

Tak o tomhle naštěstí film není. Je to příběh, až si troufám říct s poselstvím, co jsme schopni a ochotni podstoupit v naší nesmrtelnosti, chamtivosti, příběh o touze žít a přežít. A v neposlední řadě film milostný, snad nejpovedenější rovina filmu, ač vyjádřena téměř minimalistickými prostředky. Ty dvě figurky jsou veskrze sympatické, hrané dobře. Skvělý klon Ewan Mc Gregor alias mírně přihřátý vynálezce Lincoln a dojemná klonice Scarlett Johanssonová - tu moc neznám, dvojnici neměla. Byli docela přesvědčiví, jednu chvíli se mi drala slza z oka a fandil jsem jim.

*

Film je i po vizuální stránce nápaditý. Svět v obrovitém bungru a v L.A. budoucnosti snese nejpřísnější měřítka, líbil se mi design všech těch hračiček vykreslující ponurou náladu děje /přece po nich šli všichni, v čele s tím upoceným afrikánem/. Proto jsem asi přimhouřil oči nad scénou létajících bohumínských dvojkolí. Kde se vzaly, je mi záhadou, když před malou chvílí tu svištěly vlaky na magnetických polštářích. Podotýkám, že tzv. akčních scén zas tolik nebylo, nesmutním po nich. Zato příjemná hudba Jablonského /už v jinak zlém seriálu Zoufalé manželky na sebe upozornil/ a barevně vykreslená pustina se mi zamlouvaly.

Docela jsem kvitoval, že padouch neumíral nijak dlouho, ale napoprvé a basta.

*

Jen tak dále, pane Bay. Po záchranářských filmech /Skála, Armagedon/ je to příjemné oživení. A ten nápad s rájem v podobě tichomořského ostrova, kam směřuje hotový materiál, mě oslovil. Na cestu jim svítí paprsky vycházejícího Slunce, které se prodírají ruinami nepochopiteně se hroutící zmíněné stavby... No dobrá.

*

Hodnocení: 3*



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 (1) 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter