Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
El Laberinto del Fauno, Pan´s Labyrinth, Faunův labyrint 2006
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 28.3.2007 (14:29:43)
Pravda, z kina můžete kráčet po tomhle snímku maximálně z Febiofestu - bůh ví proč (zatím) nebyl koupen do české kinodistribuce, ač ověnčen posledním Oscarem za cizojazyčný film.
Děj se odehrává roku 1944 vprostřed boje jednotky krajně nesympatického, nacistického velitele Vidala s partou partyzánů, skrývajících se v okolních lesích. Zatímco v jedné linii znechuceně sledujete kruté praktiky bezcitného záporňáckého kápa, nejdoucího pro kladívko na rozmlácení obličeje nebohého vesničana na kaši daleko, v druhé hltáte fantaskní výlety rozkošné holčičky Ofélie, mající tu smůlu, že její matka právě přijela do základny porodit despotovi jeho jediného syna.
Holčina, milující pohádkové příběhy a vyprávění, se před zvrhlým dospěláckým světem krutého válčení utíká k světu svých milovaných příběhů, které jak pěst na oko kontrastují s šedivě odpornou realitou těsně po vítězství generála Franca, v níž život prostých lidiček visí na vlásku v každé své sekundě a scény mučení (zajatý partyzán) nejsou ničím pro citlivky.
Průvodcem Ofélie je pohádkový Faun, strašidelná i fascinující postavička. Španělština jí i celému filmu dává ještě magičtější nádech, než by mohla snad poskytnout obvyklá angličtina. "Pohádkové" pasáže jsou tak sugestivní a silné, že by bylo házením hrachu na stěnu plkat o nich - to se musí vidět! Nenapadá mě, který film mě v posledních měsících tolik nadchl. Skvělý scénář, skvělé herecké podání a především nádherné vizuální zpracování - vše, co mi u nemála titulů valících se do kin chybělo.
Pevně doufám, že Pan´s Labyrinth, jak zní anglický název, se na českých plátnech objeví. A pokud vás na konci nedonutí ke krokodýlím slzám, máte srdce z kamene.
Prozatím si ho můžou vychutnat jen ti, kterým není neznámé slovo axxo :o)


Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 28.3.2007 > Co je to axxo? Ale napsals to moc pěkně, děkuju Ti zase po letech za příspěvek do filmové rubriky, bývalý redaktore! Možná pár trochu dlouhých souvětí, chybí mi informace, kolik je té holčičce asi let (výraz "holčička" může označovat zrovna tak čtyřletou jako dvanáctiletou), ale jinak hezké. Opravdu se to jmenuje v angličtině Pan´s Labyrinth? Pan a Faun jsou přece jen trochu jiné bytosti. Jinak bych to viděla docela ráda...
Body: 4
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 29.3.2007 > Oplatace: Ahoj, no, ona je to fakt jen taková noticka, měl jsem v práci před odchodem asi deset minutek a před tím jsem to probíral s kolegou a protože to nikdo neviděl, bylo mi líto alespoň malinko neupustit páru, protože jsem opravdu celý den myslel na úžasný žážitek, který mi ten filmeček dal. Proto žádné dlouhé rozbory, vlastně se z toho nedozvíš o filmu lautr nic, jen mé nadšení, což bylo cílem, ani jsem nechtěl víc prozrazovat, pro podrobnosti mrkni třeba na csfd (http://www.csfd.cz/film/221638-laberinto-del-fauno-el/) nebo imdb (http://imdb.com/title/tt0457430/). (Dočteš se tam, že mé nadšení, naštěstí, není ojedinělé - csfd = 85%; imdb = 8.5/10) Co (nebo kdo) je axxo nemohu říci, bo bych nabádal k nelegálnostem :o), ale zkus juknout na google... Jinak ten rozpor v anglickém a španělském názvu tam takový skutečně je, nevím proč a holčině je, řekl bych, nepátral jsem po tom a zaznělo-li to, nepamatuji se přesně, nějakých deset, dvanáct (herečce - skvělé - bylo při natáčení každopádně dvanáct)... (Chtěl jsem k tomu prdnout nějaký plakátek, fotku, ale jak jsem tu roky nebyl, nějak mi to nejde, online editor ne a ne fungovat...)
<reagovat 
čtenář Miloš - 30.3.2007 > Kajman: Nepochybuji o tom, že se "Faunův labyrint" v české distribuci objeví. Pokud ne v kině, určitě bude k mání v DVD pujčovnách. Protože když k nám byla uvedena i del Torova "Ďáblova páteř", tento film určitě nezůstane bez povšimnutí. Jinak, tvůj příspěvek je pouze narychlo sesmoleným a grafomanským komentářem do diskuze spíš za účelem vypovídání se a svěření se s filmovým zážitkem než se snahou o reflexi. Ach jo... jedna píše dvě hodiny, druhý "deset minutek", oba jsou redaktoři a úroveň nízká, malá anebo žádná.:-) Jak však říká jedno židovské přísloví - "směj se, abys nemusel plakat."
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 30.3.2007 > to Miloš: s narychlosmolením máš 100% pravdu, s vypovídáním se a svěřením též, ocejchování grafomanem už ovšem je dosti vzdálené skutečnosti, ovšem o "reflexi", to jsem se opravdu nesnažil, jsem jen prostý pobíječ much, žádný intelektuál. Šlo jen o upoutávku, redaktorem už roky nejsem a na Totem jsem vlezl ze zvědavosti po několika měsících, rozhodně ne s účelem zaonanovat si tady nějakým hluboce filozofickým výlevem, to není můj šálek... Jen jsem chtěl písknout, že ten film stojí za to. Ale smát se místo pláče je asi vždycky lepší  . Sesmol něco, ať se poučím, jak to má vypadat, když už to za něco stojí!  (Ne že by mi to nějak trhalo žíly...)
<reagovat 
čtenář Miloš - 1.4.2007 > Kajman: Nemám potřebu psát - a trhat ti, a ostatním místním uživatelům, žíly.:-)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter