Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce V onom slova smyslu z kolekce Asymetrie
Autor: swedish_nigg (Občasný) - publikováno 19.4.2007 (18:28:39)
další ve sbírce>

 

 

 

 

 

Můj život je životem literární postavy

závisí na zvůli vypravěče

který, aby

 

udržel napětí, osnuje neštěstí

asymetrii

 

jak šťastné a pregnantní vyjádření!

 

můj život je životem, který není

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 19.4.2007 > preprepregnantní mě zadřelo
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 19.4.2007 > ó nikoliv, závisí na zvůli čtenáře!
<reagovat 
rohe (Občasný) - 19.4.2007 >

************

něco tak skvělého jsem dlouho nečetl


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 20.4.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 20.4.2007 > ...nebo osnuje štěstí....a vůbec, dotkla se.
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 20.4.2007 > můj život je momentálně bobek racka...jen si dovoluji zadoufat,že se brzy pořádně vykajdí...

:x)


Doporučil 
<reagovat 
 damika (Občasný) - 20.4.2007 > zanzule> Racka? Tak to ze sebe vyhoď a leť, Jonathane! ;)
<reagovat 
.......... (Občasný) - 21.4.2007 > jo:) to je přesah:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 20.4.2007 >

mám dojem, že tohle se bude líbit čtenáři, který jako člověk není příliš spokojený sám se sebou, aniž by to vlastně chtěl měnit... což mně osobně ideově nevyhovuje


<reagovat 
 damika (Občasný) - 20.4.2007 > ariel> Nemám ten dojem. :) Spíš je pro mě výpovědí z určitého stupně poznání. :)
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 21.4.2007 > ariel> spíš bych řekla, že ještě pořádně nezná příčinu té nespokojenosti....což nemění nic na tom, že to třeba nebude chtít měnit....:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 20.4.2007 > Damika> výpovědí z určitého smyslu poznání by bylo, i kdyby tě, čistě teoreticky, poslal do prdele
<reagovat 
 damika (Občasný) - 20.4.2007 > ariel> Opravuji "stupně". :))))))))) Jistě, proč jen teoreticky? Klidně i prakticky, nebylo by to poprvé a určitě ne naposledy. ;))) Pak už jen záleží na mém přijetí. ;))) Chceš to zkusit? :))))))))))))
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 22.4.2007 > Tak i na tuhle jsem si vyřadil víc dní - nakonec se mi pozdává jak si říkal osvěžující, ale spíš pro tebe než pro čtenáře. Nebudu proti téhle básni vznášet nařčení, že v ní je pregnantní a jednoduché zachycení existenciální situace, když to, čeho si na ní užiju nejvíc, je zas ironie (čili přímá řeč, tam mě báseň baví). Ale jinak kromě sebeosvěžujícího účinku a trochy ironie, která je podstatná hlavně pro autora, v ní nejsem s to najít víc.

Je ještě jeden prostor, kde má její rozměr platnost - v Asymetrii. Kdybych kompletní Asymetrii měl vytištěnou před sebou na papíře, byl bych k téhle básni shovívavější, než když stojí samotná. Pak by skutečně byla "refreshing point", kde bych si na hlavu po způsobu pražských půlmaratonců vychrstnul kelímek sodovky a běžel bych nejspíš dál.
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 23.4.2007 > Ondrej Kern> no tomu říkám občerstvení - jsem vlastně někdo jiný, a tak zase... psát psát a psát aby to tolik nebolelo...
<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 23.4.2007 > Ondrej Kern> 

A s y m e t r i e  vzniká i skrze tuhle básničku. Když sem si vytyčil  A s y m e t r i i  jako "program", nezbývá, abych v tom byl důsledný... jinak se na to rači vysrat.

Takže tvoje připomínky chápu - básnička by se měla dokonale uplatnit až ve sbírce, ovšem ne ve smyslu "odpočívadla" (tenhle smysl je skutečně osobní, a proto sem patří jenom okrajově), ale ve smyslu konstrukčního prvku, když to tak nazvu.

Přesto si myslim, že má právo na autonomii, teda pokud jí prosvítá jí imanentní a nadřazený princip A., k němuž se sama hlásí, princip, jehož zpodobu už nechávám na libovůli.


<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 23.4.2007 > Ondrej Kern> každopádně je strašně dobře, že tu sou lidi, který si všimnou a dokážou to brát v potaz, jestli není básnička součástí něčeho dalšího (např. sbírky)
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 23.4.2007 > Ve smyslu konstručního prvku? Jistě, chápu.
a
autonomie - to je princip. Lehce nezlomitelný. Ale: - na autonomii má "V onom.." právo, dokonce je jí nutná, potvrzuješ ale sám ("program"), že má (zdánlivě mimochodem) i jinou funkci než tu poetickou. Samozřejmě v rámci A.

Asi taky je podstatná další věc - co v tom hledá čtenář - obrazy, zachycení asymetrie, obojí (+ něco úplně jiného)? Podle toho se bude obsah "V onom slova smyslu" chtěj nechtěj lehce proměňovat.
<reagovat 
kayman (Stálý) - 23.4.2007 > zvláštní, takový jako prohlášení,
zvůle vypravěče je relativita, asymetrie bude pomíjivost a převaha jedný strany ale ty sou taky relativní,tedy záleží na tobě, která je v daný okamžik která. Vesmír se neustále nějak kroutí, roste a mění se, aby mohl existovat a my taky. Kdybychom ho nepozorovali, nebyl by a my tedy taky ne, každý je svým vypravěčem.


Good and evil lay side by side while electric love penetrates the sky.

<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 23.4.2007 > kayman> mi kaymi napadlo, četl si (já ne, ale uvažuju o tom, proto se tě ptám) tu  Z a m r  z l o u  e v o l u c i  od Flegra? co na to říkají budějičtí biologayové? (viz. otázky skrzevá geny "nevysvětlitelných" přírodních úkazů a pod.)
<reagovat 
 kayman (Stálý) - 24.4.2007 > swedish_nigg> nečet, jenom nám o tom Zrzavej něco povídal, ale už nevim
co, von toho nakecá hodně, prej sou tam docela nový zajímavý pohledy na Věc, já si to pučim u teologů, ti to určitě budou mýt.
Body: 5
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 25.4.2007 > zajisté velmi dobré; jenomže moc odmítnout je věčná, stejně jako ta nabízet...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 26.4.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3) 4 5 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter