Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Ochutnávka s porotou z kolekce Nebeské krajiny, pozemské vidiny
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 25.4.2007 (08:59:56)
další ve sbírce>

 

 

Hovoří o vinici kterou nikdy sami neobdělali 

od oka střílí na zemitost a to co dýchá v jiném znaku žití

namísto přikročení k doteku ochutnání

s předstihem zamlaskají či zkřiví hubu...

 

V některých myslích je zřejmě víno stojaté...

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 25.4.2007 > :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 25.4.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 25.4.2007 > no na vině je spíše přehršel vinic; ačkoliv je výstižné, cos napsal, jde nakonec o důvody k výběru vinic; a ruku na srdce... kolikrát se vinař dokáže nezaujatě odhodlat k ochutnávce z cizí vinice? co kdyby mu vlastní víno pak ztrpklo .))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 damika (Občasný) - 25.4.2007 > Lyryk> "...kolikrát se vinař dokáže nezaujatě odhodlat k ochutnávce z cizí vinice? co kdyby mu vlastní víno pak ztrpklo .))" - Paráda!!! :))

Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 25.4.2007 > Ano, je to výstižné. :)
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 25.4.2007 >

Nesouvislé významy veršů spějí ke stojatému vínu, inu, jaké jiné by mohlo být kvalitní - jedině zaležené, které nemění prostředí.To jsem tušil již zpočátku, než dočetl.


Doporučil 
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 25.4.2007 > Trošku mi přijde zvláštní, že není vidět už z názvu, že si text právě nevhodné "souzení" a "samozvané soudce" bere na mušku. Ale jistě, každý v textu může vidět jiný stav mysli, proto je poezie někdy úžasné zrcadlo. Pro mne tedy jím je, abych nemluvil za druhé. Někdo se snaží uhadovat, jestli jsem autor-pokrytec, druhý že domýšlivě soudím a odsuzuju druhé, další třeba, že něco pod prahem básně naznačuji, čeho si tak či onak všímá má mysl. Díky všem za různé pohledy.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 26.4.2007 > Lin Sien Ti> :-)))
Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 26.4.2007 > kdyby to bylo v 1. osobě čísla jednotného - to by bylo, panečku, něco! takhle pouhá moralitka, ač pěkná a břitká (hoď kamenem, kdos ..)
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 25.4.2007 >

...a přiznejme si, kdo z nás si nikdy neřekl: "to je ale blbec". Otázka je, jestli my sami jsme ochotni přijmout roli blbce, když se v ní ocitneme. Text chápu právě tak, že neříká že nemá primárně rád blbce (nebo prostě lidi rozumu nepříliš bystrého), ale ty, kteří si sami sebou jsou natolik jisti (nebo se tak chovají), že je jejich seběvědomí (nebo naopak komplex, který maskují siláckou pózou) nepustí k veřejným pochybám o vlastní nedokonalosti (tzv mistry světa kteří všechno umí nejlíp a všichni ostatní jsou u nich břídilové)...a líbí se mi s jakou nonšalancí je to vypuštěno do světa.


Doporučil 
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 25.4.2007 > šedé> od začátku myslím "blbcem" někoho, kdo mi říká co si mám myslet. ale promiň, myslím, že už jsem se tu navysvětloval dost...
<reagovat 
 damika (Občasný) - 26.4.2007 > šedé> Samozřejmě, že si myslím a vyslovuju mnohé.:) Ale uvnitř nějak vnímám, že to "rád" a "nerad" vypovídá jen a jen o mně. Jeden den mě někdo štve, pak se vyspím nebo se vrátím z posezení s bezva lidmi, a všichni jsou fajn nebo blbí...je to jen o mně, jak to "chci" vnímat, ne? Není pro mě důležité, když mi někdo řekne, že jsem blbka...to vypovídá o něm..., ale když tu blbku v sobě zaznamenám sama - to je pak průšvih. :))))) Proto jsou ty soudy k ničemu, slova jsou k ničemu...a vůbec, už se unavuju svým žvaněním. ;))) Sry, měla jsem to ve zprávě, tak jsem to brala jako reakci na sebe. :)Jinak poezie Li Sien mě vždy oslovovala a velmi dobře vím, že pokud jsem něco zkoumala, bylo to o mně. ;))
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 26.4.2007 > Damika> ...souzním :o)
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 26.4.2007 > hmm, tak za námahu 2-3
Body: 2
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 26.4.2007 > jaspra> Tvoji?
<reagovat 
Barča (Občasný) - 1.5.2007 > Souhlasím s arielem a anae --- kdyby autor alespoň zahrnul do těch kritizovaných i sám sebe, bylo by to něco jiného .... ( také lidštějšího ... ). Nikdo z nás se, myslím, nemůže cítit úplně bez viny, nebo aspoň bez nevědomé občasné chybičky ...
Body: 3
<reagovat 
rtymá (Občasný) - 2.5.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 25.4.2007 >

nic proti tvojí osobě nemám, tj. nemám důvod něco mít. čímž říkám, že to není útok proti tvojí osobě. ale já prostě tohle nemůžu... nesnáším, když lidi říkají, že nemají rádi blbce... tak ten text čtu, tak ho hodnotím

 

a všimni že třeba takové vever se líbí - určitě to o něčem vypovídá... dej si vedle sebe vever a mně, a uvidíš třeba rozdíl, a pochopíš, a nebude tě má jednička mrzet... tak zdar


Body: 1
<reagovat 
 damika (Občasný) - 25.4.2007 > ariel> S tím, co jsi napsal, souhlasím...taky nemám ráda jakékoliv dělení na tyto a jiné, obzvlášť když to smrdí tím "já jsem ten realizovaný, a proto můžu"...proto jsem od rána četla a zkoumala, jestli tato "nadřazenost" tu je. Nevím, necítím ji...beru báseň jako pohled pozorovatele, který vidí a zaznamenává...ale nesoudí. Doufám, že nesoudí. :) A závěr se mi líbil nejvíc...ten jsem pojala tak, že patří všem...tedy třeba i mně, i autorovi. :)
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 25.4.2007 > Damika> 

rozumím... kdybych říkal, že autor je blbec, protože rozděluje lidi na blbce a neblbce, snadno bych se i já stal blbcem, protože bych dělal to, co bych viděl v jeho činu... ale tak to není, nesoudím, jen hodnotím, takže předpokládejme klidně, že on dělá něco podobného


<reagovat 
 damika (Občasný) - 25.4.2007 > ariel> Asi jo. Pokud vezmu vše, co si pomyslím, co napíšu či vyslovím + co vnímám z napsaného či vysloveného, jako sebereflexi, nemůžu se mýlit, ne? :))
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 2.5.2007 > ariel> no jo, ale když neřekneš, že je autor blbec, protože dělí lidi na blbce a neblbce, jelikož se bojíš, že bys byl sám za blbce, i přesto, že se onomu označení bráníš(jelikož.. viz. výš), nejsi náhodou zacyklený pokrytec, křečovitě lpící na své zásadě za všech okolností, jelikož si ji považuje a tak trochu ji staví na odiv, čímž se vlastně snaží nebýt blbcem, takže tu svoji zásadu nakonec zase porušuje?

nemyslím to zle, jen se ptám a vůbec netvrdím, že je třeba vyznávat zásadu o nezásadovitosti, nebo se bičovat, jen myslím, že je třeba se nadobro otřepat od názorů jiných lidí, tak nepotřebovat zásady pro obhajobu vlastních činů, a zkrátka jednat bez zbytečné sebereflexe. zbytek nechat na justici. pokud dojdeš tak daleko, zásady už zase potřebovat nebudeš. postačí dobrý právník. zaplacený profitem z života bez zásad.
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 25.4.2007 > Damika> 

jo, souhlasím


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 2.5.2007 > rýp> 

ono je dogma: dogmaticky hodnotit, dogmaticky se hodnocení vyhýbat, dogmaticky sebereflektovat, dogmaticky se vyhýbat zbytečné sebereflexi... všechno se může a nemusí stát dogmatem, v tom jsou si zarovno Li Sien Ti, Damika, rýp i ariel...


<reagovat 
 rýp (Občasný) - 2.5.2007 > ariel> necítím se dobře v tomto paktu...


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 2.5.2007 > rýp> 

jestli se spolu lidé necítí dobře, pak to může být proto, že někteří některé považují za blbce, nebo že jimi někteří opravdu jsou... ale kteří, o tom se v naprosté většině mluvit nedá, nikam by to nevedlo...


<reagovat 
 rýp (Občasný) - 2.5.2007 > ariel> třetí, čtvrtá, patnáctá možnost? ne? ne, že by to pak někam vedlo..
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 2.5.2007 > rýp> 

mělo být "s nimi" mluvit nedá.

 

já si s lidmi povídám rád, když je o čem, ale teď mám pocit, že se to někam rozplizává... tvá poznámka o tom, v čí společnosti se cítíš nerad, mi přišla... arogantní, povrchní... "cool" v tom špatném slova smyslu


<reagovat 
 rýp (Občasný) - 2.5.2007 > ariel> takže než se rozeřvem, rozpláčem, obejmem, raději rovnou odejdem
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 3.5.2007 > ariel> Když už chceš, arieli, v tomhle textu  "něco" dle svého gusta "posuzovat" ( přičemž báseň si z posudků dělá srandu) , kde jsi vyhrabal konkrétně že se tu mluví o tom, že někde jsou nějací blbci a já jsem chytrej? Kde má tenhle tohle tvé tvrzení prosímtě reálný podklad? Řeč je když už tak o tom čichnout si k práci, mít osobní zkušenosti, anebo plácat od huby. Pokud např. bude "nějaká skupinka pivních pantátů z Prahy" někde v laciné restauraci povznešeně hodnotit víno aniž se o ně kdy více zajímala, nikdy neviděla vinici, sběr, práci s vínem, sklepy atd., pak to dopadne možná tak, že se vznešeným gestem řeknou u té nejpodřadnější, cukrem doslazované směsky vína druháku: "hmm, to je ale dobré, nádherně slaďoučké víno.Co to je za ročník? Letošní? Skvělé. To je pane ale víno, toho slunce v něm!" Tedy když už tak už.  Mimochodem, arieli, pěkně si ukazuješ zrcátko svého vlastního myšlení, které bys mi rád přišil. A to se raděj ani nezptám, jaká traumata si tu léčíš a proč.
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 4.5.2007 > Lin Sien Ti> 

podle mě jsi hloupý...


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 4.5.2007 > Lin Sien Ti> v mých poznámkách jsou určité nuance a relativismy které ty při svém nižší inteligenci nejsi schopen vidět. proto je tento rozhovor téměř nesmyslný, a já ti to nezazlívám.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 4.5.2007 > ariel> 

Nuanace? Nezazlíváš?  Relativismy?To že mě celý život trápí má nízká inteleigence a proto sem chodím psát, s tím jsem se už trošku vyrovnal.

Zrcadlo, pověz mi, kdo je v zemi zdejší...
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 4.5.2007 >

podívej se, chytrý člověk může říkat i pitominy, v tom to není. právě tak může špatný básník, jako ty, psát příležitostně dobré básně. tvá hloupostí nakažená osobnost totiž s dobrým básnictvím koliduje. vlastně nevím, proč to píšu. asi proto, aby mé působení na této stránce nepůsobilo jako plácnutí do vody. z určitého úhlu pohledu je to samozřejmě jedno...


<reagovat 
ondřej (Občasný) - 4.5.2007 >

rozdíl mezi tebou a básníkem je zhruba stejný jako mezi dospělým, který vybarvuje omalovánky, a Mondrianem. ale samozřejmě určité skupině lidí se to líbí, ale to pro mě zase nejsou čtenáři poezie.

je zvláštní vidět v tomhle kontextu tvé starší věci, které někdy působily velmi profesionálně. profesionálně ovšem může znamenat i "s dobrým nátěrem".

 

je samozřejmě rozdíl, když má hloupý člověk v sobě kousek chytrosti a z ní potom vytvoří něco chytrého. nemůžu popřít že u tebe to tak není, ale spíš jsem nakloněný si myslet, že tvá chytrost je především nátěr. a lidé, kteří natírají, v tom nevidí nic špatného. je jich zřejmě docela hodně.

 

jaké je potom kritérium chytrosti? věřím, že to prověří čas, nátěr oprýská, jinak bych musel být pesimistou.

 


<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 5.5.2007 >

Jsi v zajímavé spirále své mysli, Arieli, zdá se.  A to, že bez kritérií druhé soudíš ti evidentně nevadí. Tak ať máš ze sebe zážitek dokonalosti.

Tak snad začít žít  a neřešit ne? Mnoho debilních scholastických zážitků nikomu nepřeji.S chytrostí či hloupostí jdi k těm, co s nimi souloží.


<reagovat 
Čtenář - 5.5.2007 > V mojí mysli je ocet. Toto je kanál.
<reagovat 
Mira (Občasný) - 29.11.2007 > trefa
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 31.7.2008 > výborné
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 48 49 50 51 52 54 55 56 57 58 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 86 87 89 90 91 92 93 94 95 96 (97) 98 100 101 102 103 104
105 106 107 109 110 112 113 114 115 116 117 118 120 121 122 123 124 125 127 128 129 131 132 133 134 136
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter