Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bezdeští
Autor: holger (Občasný) - publikováno 16.6.2007 (14:00:00)

 

      vypaluje v prsti rány

 

      Na měděné báni

      hoří tělo

      kohoutí

      hlavu sťali ráno

      suchý je vývar

      o pouti

 

 

      V bezdeští

      rostou drátům břicha

      pomalá je voda

      tichá

      koryta vrchem opouští

 

 

      Za bezdeští

      sípají plíce stromů

      pod nimi

      cestou domů

      panenské blány

      pukají

     



Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 16.6.2007 > V bezdeští

rostou drátům břicha

pomalá je voda

tichá

koryta vrchem opouští


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 16.6.2007 > se budu opakovat...jako dadik, za druhou
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 17.6.2007 > 8¨-))))))))))))))))))
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 17.6.2007 > paráda

a všechno nejlepší ke včerejšímu svátku :)
Doporučil 
<reagovat 
 holger (Občasný) - 18.6.2007 > Lhostej>  Děkuju za přání i přízeň, milá V. ÷)))
<reagovat 
damika (Občasný) - 18.6.2007 > Za všechny...a ta poslední!!! :)))
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 18.6.2007 > 3-4
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 19.6.2007 > .
Doporučil 
<reagovat 
frency (Občasný) - 19.6.2007 >

nápadité a originální!


Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 19.6.2007 > JOJOJOJOJOJO !!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 21.6.2007 > zde musím souhlasit s miroslawkem
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.6.2007 > Navíc panenské blány spíš kukají, i když má milovaná Barča křičí JOJOJOJOatd.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 22.6.2007 >

Téda na první čtení je to ale divný rytmus...


<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 21.6.2007 > Nevím, jestli je směr k hustotě v každém ohledu ten pravý. Tady je poznat lehkost s jakou byl text vytvořen. Nevyznívá hledáním slov, naprosto samozřejmě plyne. Udělala radost, rytmem, hravostí, obrazností. Na druhou stranu, že bych si z ní odnesl nějaký silnější dojem se říct nedá. Prostě příjemná říkačka. Vlastně ji asi netřeba okecávat.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 22.6.2007 > šedé> 

 Šmarjá panno svatá, orleánská, ochraňuj mne před hustotou, kterou má, tuším, na mysli plyšový medwídek. ÷))

 Problém některých "glosátorů" zde je, že si odmítají připustit existenci autora, který píše jen tak pro radost, bez ambicí publikovat v tištěné podobě, soutěžit o pofidérní literární ceny, bahnit se v obdivu podobně postižených, někoho, kdo netouží náročnými a komplikovanými "kládami" vyřvat všechen bol své duše, popsat všechen marast světa anebo dosáhnout ve třech řádcích nirvány.

 Řekls to dobře, milý H., je to říkačka pro potěšení, anebo také protestsong proti globálnímu oteplování, nic víc.  ÷)))


<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 22.6.2007 >

Si tu svou bezambicióznost zase nepřechval, jó :o))

 

No, jinak je zajímavé pozorovat sám na sobě jak je měněn úhel pohledu čtenáře na text, když se mu sdělí, o čem to jakože je, a jak to tam ten čtenář hned jakože najde ;o)


<reagovat 
veršoun (Stálý) - 22.6.2007 >

"sucho" je ten výraz pro jev, který opisujete, "bezdeští" říkají jenom ukrajinci, schválně si ho tam strčte a uvidíte, že báseň bude mnohem ó pravdivější


<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 21.6.2007 > V téhle fázi, pokud mohu, radím zvolnit... nechat věci dozrávat... k hustotě. Mám takový dojem, že ždímáš i když už není dost co. Zkus se třeba tak rok, dva válet...
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.7.2007 > miroslawek> větší hustota je horší než větší entropie
Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 10.7.2007 > Nemocný> jak kdy jak kde
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 11.7.2007 >

Tajný recept

 

Celý život

pro mě kosmetika a péče o pleť

spočívá ve dvou věcech: Ráno a večer

umyju pleť mýdlem

a pak se namažu —

obyčejným dětským krémem

Leniens!

 

A tak se o ni starám...

 

Je důležité, aby duchovní uspokojení

bylo v souladu s žitím.


<reagovat 

<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 5.7.2007 > a je v tom i něco osobně civilního? nebo je to jen osobní pocit zmaru tebe jako pozorovatele? rád se ptám, když můžu

báseň mě mate
může nevědět o svym autorovi?

já moc básně nechápu, chovaj se divně

ale kohout bez hlavy určitě taky ještě chvíli chodí, dobrej symbol vidim.. strašíš nás:)

jenom asi nechápu, proč za sucha rostou drátům břicha, pokud by to nemířilo někam ke zhutňování průmyslu a to snad ne:)

(jsem tu kvůli tvý poznámce - zvědavej)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 5.7.2007 > Nemocný> 

 Když jsi zvědavej, rád odpovím. ÷))  Strážce čistoty zdejšího serveru, pan archanděl by mne sice určitě napomenul, že vysvětlovat básně by se nemělo, ale prdím mu na perutě a navíc na tuhle říkanku už asi moc lidí stejně nevleze.

 

 Celé je to taková procházka nadržené holky skrz rozpálené maloměsto, no a kousek za ním ji potká deflorace. Jestli s ní šel nějaký přítel nebo na ní někdo hupnul ze křoví, to už nechám na fantazii čtenáře.

 

 A drátům rostou břicha? Jelikož jsem od fochu, dobře vím, jak v létě jsou mezi sloupy dráty prověšené, kdežto za mrazu drnčí.

 

 Apropó kohout, tomu jsem se pomstil. protože mně babička nutila o pouti jíst vývar právě z téhle opeřené mrchy.  .. Stačí?


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.7.2007 > holger> můj výklad je hezčí:)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 5.7.2007 > Nemocný>  Holt nejsem Laďa Zedníků a neumím to vyložit pěkně formálně. Nikdy nemám osnovu, do který bych to vmontoval, vždycky jen hrst asociací a přetlak. Až zpětně i smysl, někdy teda. ÷))
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.7.2007 > holger> vy tomu láďovi dáváte..
<reagovat 
 čtenář hnízdo - 5.7.2007 > holger> Proto z tebe taky nic nebude, darebáku!
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 10.7.2007 > holger> 

Jo, tak nějak přesně jsem si myslel, že to máš...

 

Je to znát, holgere,

chybí ti koncept, necítím z tvé poezie širší zakotvení, sem tam se něco zaleskne, ale každej-pes-jiná-ves.

přesně typ poezie, k níž mi chybí důvod se vracet..

 

 


<reagovat 
 holger (Občasný) - 5.7.2007 > čtenář> To mi kdysi říkávala maminka. ÷))  A měla pravdu.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 6.7.2007 > Nemocný>  Řekl jsem pravdu, formálně neumím, nechci a vlastně ani nevím proč bych chtít měl.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 11.7.2007 > egil> 

 Milý egile, jediné, čeho se v poezii bojím, je pocit nudy.

 Na základě jakých inspirací píšu a co mne k tomu nutí, to už mám celkem srovnané a necítím potřebu se do něčeho nutit.

 Abych nezapoměl, montáže něčeho někam tvoří základ mé obživy, nevím, proč bych v tom měl pokračovat i ve svých básních. Tuto radost přenechám jiným, takovým těm skutečným básníkům, kteří ví, že skutečná poezie není psina, ale těžká dřina. ÷))


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 11.7.2007 > holger> 

 

Někdy před deseti roky jsem viděl v televizi cca osmdesátiletou Květu Fialovou dělat hvězdu...

Její ztěřelé šlachy se napjaly, zkornatělé žíly takřka slyšitelně zaskřípěly přemírou železa; a zvetšelé staré tělo provedlo zmíněnou cvičební figuru.

 

Komentář náhodného diváka: "Může být zajímavé vidět, JAK stařena dělá hvězdu, proč ne, ale já u toho být nemusím."

___

 


<reagovat 
 Čtenář - 11.7.2007 > egil> Náhodou, kámo, Fialová je skvělá, na tu mi nešahej! Ostatně, když jsme u toho, třeba takovej Marceau taky už není nejmladší,a nebýt u toho,když dělá motýla, je životní katastrofa... Jo, kdybych já udělal hvězdu ještě v jejím věku. Jenže to má několik obtíží, jednak se jí nikdy nestanu, jednak ji neudělám ani teď,pak se takovýho věku ani nedožiju a jednak i kdyby, tak na kapačkách. Vidět květušku, jak dělá hvězdu, je tak trochu být přítomnej zázraku - tedy rozhodně většího, než kdyby se tam dobelhala na švejďácích...:) Takže buď rád, ne?
ŠS

<reagovat 
 holger (Občasný) - 11.7.2007 > egil>  Upřímně řečeno, nevím, co si o tvé poznámce mám myslet. Ale že bych se kvůli tomu trápil dnem i nocí asi nehrozí. ÷))
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 11.7.2007 > čtenář> 

:))

___

 

Tajný recept Květy Fialové

Jakou používáte kosmetiku a co všechno děláte pro své zdraví?
Celý život pro mě kosmetika a péče o pleť spočívá ve dvou věcech: Ráno a večer umyju pleť mýdlem a pak se namažu obyčejným dětským krémem Leniens. Dříve stával 4,20, teď ho zdražili už na 24 Kč... Co se týče jídla, vždy jsem měla ráda zeleninová jídla, ovoce, sem tam rybku, ale o maso moc nestojím. Podobně jedla už moje maminka, která byla buddhistka. Buddhismus je blízký i mně. Takže beru jako samozřejmost, že s tím, jak člověk vypadá, souvisí také stav jeho duše. A tak se o ni starám. Je důležité, aby duchovní uspokojení bylo v souladu s žitím.

(Style)


<reagovat 
 Čtenář - 11.7.2007 > egil> To je hloupé, egile. Na tebe velmi hloupé.
ŠS
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 11.7.2007 > egil> Ta remixáž nebyla špatná.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 11.7.2007 > čtenář> 

Nemyslím, přeci –

když "být u toho", tak proč ne prostřednictvím a) návodu či b) básně? 

v podstatě jsem s tebou zahájil mimoběžný dialog, a tys mě diskvalifikoval (nefér, ať už jsi kdoko- či cokoli!).
<reagovat 
 Čtenář - 11.7.2007 > egil> Hele, já jsem šílená svině. A protestuju! Já nikoho nedisfakuju nebo co. Já jen, že Květa je dobrá žába, neměla to holka lehký a je to dobrá herečka. To že udělá kotrmelec v televizi mi připadá docela ok, netrpím nějakou potřebou usměrňovat stáří ani nemám důvod klopit zrak nebo zdrhat, když se vitální důchodci trochu rozjedou. Vlastně je mi ta vitalita stáří něčím sympatická i s těmi trapásky, co občas přinese. To jsem chtěl v podstatě říct - jakože na tom nic není a lidi, co maj takový keci, že u toho nemusej bejt, nemám v lásce, protože si myslím, že sou blbečci a maj fobii z toho se někde trochu ztrapnit nebo trpěj vlastní důležitostí a důstojností. Tolik k tomu.
Co se tyče okopíravaných článků z nějakýho bulváru, jakoimpuls k "mimoběžnému" dialogu, citím se k tomu jaksi nekompetentní - neboť mi to připadá velmi hloupé. Stejně tak jako ten ironický pokousek z toho udělat báseň. Obojí stojí za hovno.
Jinak se pochopitelně necítím nějak dotčenej ani rozvášněn, jen sem si rejpnul, odrejpnul něco podezřelého, a zaujalo mě to, vnímám to, už se v tom ale rejpat dál nechci. Ty mimiběžný dialoge!
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 11.7.2007 > čtenář> 

Tak za prvé: non bulvar,

ale výňatek z interwiew (to je dost rozdíl, jasný?)...

 

za druhé: oním remixem se stáří nevysmívám, naopak, já se mu klaním..

 

za třetí*+za čtvrté*=za páté*

 

___

*není co dodat.


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.11.2007 > A mně se to docela líbí, taková "lehká" obraznost, ale přitom docela zajímavé metafórky - třeba suchý vývar o pouti, břichaté dráty a sípající plíce stromů.
Panenské blány mi přijdou vtipné :o)
trošku mi to stylem připomíná některá rýmovaná dílka od blondýny - což je vlastně pochva-la, lalala!
Body: 5
<reagovat 
 holger (Občasný) - 9.11.2007 > Kelly> 

 A hele, kočička! ÷)) Kdepak se nám toula-la, tralala?

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.11.2007 > holger> pýrem a bodláčím, drbat se nestačím ;o)
<reagovat 
 holger (Občasný) - 9.11.2007 > Kelly>  Když se drbeš, předeš? ÷))
<reagovat 
 holger (Občasný) - 9.11.2007 > Kelly> Že ještě otravuju .. nedá mi to a musím Tě varovat: Japonští vědci vyvinuli myš, která se prý nebojí koček. Tak bacha! 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.11.2007 > holger> předu, když někoho drbu ;o))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.11.2007 > holger> konečně bude s myšmama sranda! :oD
<reagovat 
 holger (Občasný) - 21.11.2007 > Kelly>  No, ten drbaný se má. Mě nedrbe nikdo a tak aspoň nosím rozdrbané hadry a kamarádím s drbanama. ÷))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 21.11.2007 > holger> ještě že ne s drbnama :o))
<reagovat 
 holger (Občasný) - 21.11.2007 > Kelly>  S drbnama jenom drbu. ÷))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter