Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
SLANÉ NIC
Autor: opožděné zrcadlo (Občasný) - publikováno 26.6.2007 (00:17:59)

Slečnu nic nenapadalo. Nic, nic, nic, slané nic zpod čepic. Obracela ho v prstech a bylo to nic placaté, zkoumala rub i líc, zkusila do něj kousnout. Bylo slané. Slané jak miláčkovo podpaží, jak zajíček v své jamce, jak nebe před bouřkou.

 

Miláčkovi nevadilo, že ji nic nenapadá, nebyl na tom jinak a lenošilo se krásně. Kratší nohou se škrábal na lýtku delší nohy a koukal pánubohu do oken a pánuboh zalíval visuté muškáty a červené okvětní lístky pršely na jejich louku a byla to zrada.

 

Slané nic si začalo hrát s polibkem na honěnou kolem huňatého smrčku a smrček plakal nad svou smůlou, že musí stát a že mu zdřevěněl jazyk a že mu nejde zpívat cóstéhásičí.

 

Chtěla být milována ale polibek se zaběhl někde v ostružiní, navíc se začalo smrákat, zajíček zamknul jamku a právě si telefonuje o taxík, jede do nočního klubu.

 

Slečnu nic nenapadá. Mlčí. Je pravá?



Poznámky k tomuto příspěvku
ondřej (Občasný) - 26.6.2007 > pro mě hodně zajímavé. například u třetí strofy mě napadá: abstraktní epika?
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 26.6.2007 > :)
Doporučil 
<reagovat 
a-ha (Občasný) - 27.6.2007 > :o)
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 27.6.2007 > ty seš takovej ten hořkej skřítek...
Doporučil 
<reagovat 
Kejchal (Občasný) - 27.6.2007 > Ne nafukovací.
Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 27.6.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 27.6.2007 >

 nějakej blbej club, s užvaněnejma chlapama, pche


Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 27.6.2007 > Viz Natasha.
Body: 2
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 27.6.2007 > Popravdě je fakt, že mi trochu chybí číst od tebe něco tvýho.
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 27.6.2007 > Přestože souhlasím s tím, že předloha je prakticky nečitelná, vystavět text na ironizaci nebo přesmykání druhého je příliš snadné.
Body: 3
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 27.6.2007 > Natasha_> 

:))nikdy jsem to nevydávalo za složité; ale nikdy mě taky nezajímala čitelnost výchozího; a taky zdaleka ne vždy používám ironii, ani tady asi není hlavním stavebním prvkem


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 27.6.2007 > hořké nic> Souhlasím, není hlavní, spíš ten přesmyk. Jenom myslím, že by Tvůj text neobstál zdaleka tak dobře, kdyby nesousedil s tím romantickým blázincem. A protože tuším, že hořké nic je chytré, přijde mi to škoda :)
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 28.6.2007 > Natasha_> Jenomže to, že sousedí, to právě pro změnu tím hlavním stavebním prvkem být může.
<reagovat 
sojka (Občasný) - 28.6.2007 > podle mého skromného názoru by tento text obstál velmi dobře jako samostatná jednotka, jelikož a protože, když někdo napíše, že zajíček zamknul jamku, je pro mě napůl genyjál. a to já prosím nepíšu tak často, že ano.

a krom toho, co na tom, že slečna EM, tady vykopala nějakej základ? důležitý je, že se tý jámy pak chopil někdo jinej a udělal z ní jamku, i když měl kuličky.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 29.6.2007 > taky myslím, že hodnotou není toto dílko samo o sobě, ale právě performance, něco jako hlasitá tichá pošta, mě by třeba zajímalo, kdyby to dál poslal ariel a zkázu by mohl dokončit lyryk, ještě je zajímavé jak předloha pravděpodobně napsaná s čistými a poctivými úmysly je bez literární hodnoty, ale ve spojení s tímto něco zpětně přijímá, zatímco na první pohled zručná tato dekompozice je prázdná, ale tím, že se předloze neposmívá, jakoby ji přijme s lítostivým "Já Ti rozumím, ale napiš to takhle" a opravdu perfektní je verš poslední, já bych ale určitě vynechal otazník.  
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 29.6.2007 >

já osobně mám k tvorbě amorfního hovada podobnej přístup jako veršoun - vždyť AH přeci nevydává toto dílo za samostatnou jednotku, které se nadýmá pýchou v nějakém sousedství -- už jsem to někde říkala, připodobnila bych tuhle tvorbu ke zvláštnímu kolážování -- a je přeci nesmyslné říkat, že větší cenu než koláž by měla olejomalba, v níž autor nevychází jen z trhání jiných děl

 

a navíc, velkou předností AH není jen schopnost měnit základ a přidávat další vibrace, ale také smysl pro humor -- někdy mi připadá, že se lidi neumějí uvolnit a neumějí ocenit lehkost, vtip, šarm a zásek


<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 2.7.2007 > dobré
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 2.7.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 2.7.2007 >
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 2.7.2007 >
<reagovat 
sojka (Občasný) - 1.7.2007 > no, ono je ještě zapotřebí se pořádně položit a popřemýšlet... aby se jako mohla položit ta otázka, kterou tady výše vlastně nikdo ani moc nevyslovil. tedy, vzniklo by vůbec toto dílo, kdyby slečna EM nenapsala ten předvoj? možná vzniklo, ale spíš asi nevzniklo. protože k psaní je zapotřebí jakéhosi osvícení, záblesku. a ten se dostavil kvůlivá slečně, co něco předtím zplodila a co bylo tím odrazovým můstkem.

takže přišlo to osvícení, nastala dobrá konstelace hvězd, i počasí přálo, autor byl zrovínka doma a něco smolil u pc. kdyby někde hrál golf, třeba, nenapsal by ani čárku. nebo by ji napsal, ale mnohem později a nebylo by to tak dobrý a nebo bylo, čert ví.


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 2.7.2007 > sojka>  Otázka není těžká, ani odpověď .... Je rozdíl mezi poezií, byť ironickou a humornou --- a mezi HROU na poezii. Tato hra je o mnoho snadnější, také společensky zábavnější, snad i žádanější ............


( Prostě a jednoduše přitažlivější až lacině populistická ...) Někdy se ovšem může jednat o těsnou hranici mezi oběma žánry ( což je už o něco náročnější ) --- ale to bohužel není tento případ.
<reagovat 
 sojka (Občasný) - 2.7.2007 > Barča> vysvětli.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 2.7.2007 > Barča> 

A kde se rozhoduje, jestli si budeme hrát, nebo budem básnit? Rozhoduje to mé hovadské já? Rozhoduje to Barča? Dá se to vyčíst z nějakých vnějších nebo vnitřních znaků textu? To je první.

 

Jak to, že můj způsob výroby textů je snadnější záležitost? A kdyby – jistě je chrlená takzvaná poezie beatnická snazší na výrobu i konzumaci než složitá konstrukce klasického románu, k němuž se tak upíná Kundera. A co? Troufáš si tvrdit, který z nich je lacinější? (Ne)snadnost neříká nic o například hloubce. To je druhá.

 

Společensky žádanější? Lze doložit, že sotva. Mám řekněme šest víceméně pravidelných čtenářů; je těžké mě hlídat i hledat, kdybys i chtěla. Pyšní se moje díla horentními počty déček? Řežou se pod nimi davy smíchy? Ne, leckomu spíš nasadím kyselý ksicht. To je čtvrtá.

 

Třetí se nám někde toulá.

 


<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 7.7.2007 > Mě se to líbí jako hravá poezie:)
Doporučil 
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 7.7.2007 > Lamarski> Jen aby nebylo hůř :))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 7.7.2007 > ryzí peří> Hořké se mění v ryzí? Co ten optimismus;))))
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 7.7.2007 > Lamarski> Myslím, že už jsem mělo i přívlastek "japonské fekal" -- takže je to spíš nahoru dolů
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter