Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odlišnost
Autor: ka.zi (Občasný) - publikováno 29.6.2007 (13:56:52)

Odlišnost.

Můžeme uzákonit právo na odpočinek a podporu, právo na domov a denní činnosti ale nikdy nemůžeme uzákonit právo na lásku. A přitom je to ve skutečnosti nejdůležitější požadavek pro osoby s mentálním postižením, pro rodiče a nakonec pro všechny. Pokud bychom byli donuceni vzdát se všeho a ponechat si jen jedno jediné, pravděpodobně bychom si všichni vybrali nejbližšího člověka. Nedostatek blízkých vztahů, láska a tím izolace u osob s mentálním postižením jsou největší tragédií jejich život. Každé dítě s postižením je neopakovatelnou bytostí, je osobností se svými zvláštními individuálními vlastnostmi a s kombinací rysů a možností, které jsou charakteristické jen pro ně. Jsou individualitou, určitým způsobem vnímají svět, prožívají a cítí, radují se, cítí se ohroženi, zlobí se nebo cítí bezmocnost. Potřebují, chtějí, snaží se, reagují na to, co je obklopuje, upozorňují na sebe, chtějí se dorozumět, chovají se určitým - svým způsobem, který je dán jejich vrozenými vlastnostmi a tím, jak se dotvářejí vlivem zkušeností.

        Takoví lidé jsou mezi námi a naléhavě potřebují ne soucit, ale sympatizující postoj a realistickou přátelskou pomoc.  Každá bytost je součástí universálního, Božího řádu, a nakolik je jeho součástí, natolik je k něčemu dobrá, je nositelem užitečnosti a dobra pro druhé.

Člověk s postižením, nezávisle na své užitečnosti, je nositelem čestného dobra „bonum honestum“, dobra o které brousíme my svá já, své morální postoje a hodnoty.

         Člověk je jednota duše a těla. Skrze svou tělesnost v sobě zahrnuje prvky hmotného světa, takže jeho prostřednictvím dosahují svého vrcholu a pozvedají hlas k svobodnému chválení Stvořitele…. Když člověk v sobě uznává duchovní a nesmrtelnou duši, není obětí klamného výmyslu, který by vyplýval z přírodních nebo společenských podmínek, nýbrž naopak dobírá se hluboké pravdy. Člověk je jednota oduševnělého těla a ducha existujícího v těle – osoba. Křesťanský obraz člověka zahrnuje jeho důstojnost i omezení, milost i hřích, spásu i nového člověka.

        Člověk s mentální retardací není jen „individuum v mase“, ale „někdo“ zasluhující pozornost, lidská bytost, která zasluhuje úctu a respekt!



Poznámky k tomuto příspěvku
heyoan (Občasný) - 29.6.2007 > Lidé s postižením jsou pro nás jako poslové promlouvají k nám na každém kroku avšak mnoho lidí nechce jejich signálům rozumět.Mají v sobě šlechetné vlastnosti a každý jim je může jen závidět.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 30.6.2007 > Jaksi ti chybí začátek. Když totiž začneš takhle:

"Můžeme uzákonit právo na odpočinek a podporu, právo na domov a denní činnosti ale nikdy nemůžeme uzákonit právo na lásku. A přitom je to ve skutečnosti nejdůležitější požadavek pro osoby s mentálním postižením, pro rodiče a nakonec pro všechny."

čtenář si najednou říká... ech, proč mentálové? Jsou lidé ve třech skupnách: mentoši, (něčí?) rodiče a zbytek. Mentoši, mají evidentně největší práva a nějaké tajuplné powerful skills...

Sorry, nevěnuju se tomu, co chceš říct, ale tomu, jak nešikovně to děláš.
<reagovat 
damika (Občasný) - 29.6.2007 > Každé dítě je neopakovatelnou bytostí, každý člověk je neopakovatelnou bytostí. Nedělím lidi na postižené a nepostižené, nerozlišuji to. Všichni jsme jedno.
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 29.6.2007 > Damika> 

ano, i Hitler konal, protože nemohl jinak... každá bytost byla stvořená aby žila svůj život... milujme se a množme se... amen...


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 30.6.2007 > Damika> promiň, nevnímal jsem tvou poznámku v kontextu toho textu. hanba na mě.
<reagovat 
 damika (Občasný) - 29.6.2007 > ariel> Občas se bojím, že spousta lidí si na tzv. dobrech jen brousí svá ega. A vůbec...! :)
<reagovat 
 damika (Občasný) - 30.6.2007 > ariel> 

stejně nechápu, ale fajn...:))


<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 29.6.2007 > Damika> Borges má pěknou povídku o Jidášovi... mám zjistit název?
<reagovat 
 damika (Občasný) - 30.6.2007 > ariel> Ano (i knihu, protože povídkových má víc)...i když mi není jasná souvislost s tímto textem. :) Nic jsem od Borgese nečetla, proto dík za zmínku... už vím, že chci číst jeho knihu Zrcadlo a maska.:)
<reagovat 
 povzbuzovač (Občasný) - 30.6.2007 > Damika> užitečná záležitost o Jidášovi je v Borgesově knize Maska a zrcadlo
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 4.7.2007 >

jistě, postižení mají právo na to být milování  - s tím se nedá než souhlasit,

na druhou stranu - nebudu ti dávat 5 bodů za správný názor... tenhle text není úvaha, spíš krátké shrnutí křesťanských principů - ale chybí mi tam to "uvažování", tvůj názor, jiné pohledy, nebo prostě něco, co donutí člověka alespoň se zamyslet nad tím, co čte - což v případě, že dostane naservírovaná fakta rovnou pod nos, moc motivační není


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter