Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak odmítat Boha
Autor: romann (Občasný) - publikováno 19.3.2002 (16:54:19)

 

Těch co prožili záblesk božského je mnoho, ale málo o tom hovoří. Pokoušejí se s tím vyrovnat. Porovnávají jaké to bylo a jak se to lišilo od jejich přání. Pokud je rozdíl moc veliký, chtějí raději na vše zapomenout. Často tak ochladne jejich naivní snaha o božské. Pod průhlednými záminkami ukončí meditace i komunikace s Ním. Ego se bojí božských pocitů, vizí a všech Jeho atributů. Uvědomí si, jak silně je vázáno na hmotné, lidské, přízemní. Nechce vidět ani božské ani své hříchy.


Naprostá většina lidí chce nechat svoji psychiku zcela nezměněnou, protože se bojí nového. Zabránit farizejství je těžké. Přenesli totiž na Boha svá nesplněná přání a touží, aby jim je naplnil On. Jsou zdrceni, když se jim to nedaří a mají snahu hledat své naplnění někde jinde. Poznávají, že vše je daleko složitější než čekali.


Odevzdání  jim chybí, nejsou k tomu ochotni, nedůvěřují Mu ani sobě. Snaží si zbožštit ego a tím vytvořit náhradu božského. Nebo jim jde alespoň ho zduchovnit, aby se vlk nažral a koza egoismu zůstala skoro celá. Jakoby věděli o náročnosti další Cesty, jež by je čekala. Neberou, že vše, příjemné i nepříjemné je od Boha. Duchovní ego tvoří strach z Boha. Je Jiný než lidské a než naše představy o Něm.


Na názor o tom a vůli Boha se neptají. Božské síly však vytvářejí procesy myšlenek, snů, nemocí a událostí, aby blok rozbily. Záleží na úkolu člověka, jaké božské zvolí další kroky. Tak vzniká Hra života, jež také patří do Stvoření.


Vytlačovat božské z vědomí je velkým hříchem. Nelze potlačovat co přichází, jinak přijde trest, protože Božské je nadřazeno lidskému. Hledání Království božího je priorita duchovního člověka. Není to nikdy selanka, ale desetiletí trvající bolestivé procesy. Ta je i v symbolu ukřižování Krista a ve křtu, symbolu smrti starého. Pravá Cesta obsahuje i bolest. Proto mystika nikdy nebude masovou záležitostí.


Poznámky k tomuto příspěvku
Martina (Občasný) - 19.3.2002 > V prvním odstavci se mýlíš, ve druhém také - mluvím jen za sebe... i ve třetím(!) Teprve ve čtvrtém máš částečně pravdu - ovšem ne v první větě!
Cesta bolesti je pravdivá... toť vše, nic nového pro mne. Ale to nevadí...
<reagovat 
romann (Občasný) - 20.3.2002 > vidím, že jsem trefil do černého, Martino, jinak bys reagovala jinak... Žes nenapsala konkrétně kde je chyba?? Ostatně pravdu mám, protože mám s takovými lidmi zkušenost. Ale i s takovými, kteří mystiku dělají správně, jdou, kam je Bůh volá... k Němu.
<reagovat 
Slunce (Občasný) - 20.3.2002 > k prvnímu odstavci:
ne kazdy si je hned na pocatku vedom, ze pronika do boha, vnima pocity, krasu a velikost, neznost a lasku, ktera ho objima, ze zacatku malo, postupne pronika dal.. pokud se vse deje v harmonii a bez ruznych filosofii, ktere dotycnemu rikaji, co ma prozivat, nic neocekava a vse je snadne, pokud se ovsem stane, ze je pod vlivem napr. knih, stava se, ze ma strach z toho, co prijde... mam pocit, ze to, co jsi napsal je pravdive, pouze za predpokladu toho, ze jiz na pocatku vi, kam jde (resp. ze mu nekdo rekl, co se bude dit, nebo mu rekl, ze je mozne, ze bude mit ego strach.. v takovem pripade ho pokryje vlna strachu a stahuje se do ulity, pokud se vsak vse deje v harmonii a radostne a on SAM jako male dite objevuje to "nove", co ma v sobe, strach se vytraci.. nebo resp. vubec nevznika)

k odstavci druhemu:
nemyslim si, Romane... tohle se snad deje jen u fanatickych vericich, ne?

k odstavci tretimu:
castecne souhlasim, je to ale trosku jine, nez to vyjadruji slova.. je to soucasti duchovniho vyvoje.. clovek poznava postupne a take postupne se zbavuje predsudku, strachu apod.

k odstavci ctvrtemu:
bozske bytosti jsou nasi ucitele, ti nejlepsi, jake si muzeme prat, miluji nas a vedou spravnou cestou.. nikdy nam "neprovadeji" nic spatneho, jejich cilem je nas posunout dale, ukazat nam jejich lasku a vest nas na nasi duchovni ceste.

k doslovu:
bozske nevytvari zadne tresty, to jen nektere cirkve se snazi ukazat lidem strach a tim je lepe ovladat, to, co se deje si clovek vytvari sam a je to pro nej to nejlepsi.. uuuu a vubec .. s tim koncem nesouhlasim vubec... desetiletí trvající bolestivé procesy??????? brrrrrrrrrr
<reagovat 
romann (Občasný) - 20.3.2002 > Slunce-
1/já to často slyšel od lidí, kteří dobře věděli oč jde...
2/bohužel ne, je to spíš pravidlo...
3/4/ přem¨ýšlej o Kristu Pro Něj to byla Cesta zpět
5/podívej se kolem sebe, to nejsou tresty? No jak to nazvat, i ten je výchovou. Bůh je za Vším... Přečti si knihy svatých, např. sv.Tereza z Avily, extatické a boelstivé procesy probíhaly desetiletí... očista není jen tak něco, hříchy se nás drží... uvidíš sama...
<reagovat 
Slunce (Občasný) - 20.3.2002 > ad5 .. ne, to nejsou tresty.. je to to, co si lidi sami vytvořili svym myslenim...
<reagovat 
romann (Občasný) - 20.3.2002 > Slunce - ale vše má své vyšší významy, podívej, ukřižovali Krista a přitom to bylo velmi důležité. Vše patří do Stvoření a Stvoření je obraz Boha...
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.3.2002 > ale stojí to za to, Slunce, předávám z fora: . Kdybych měl říci, co nejvíc oceňuji, je to božský pocit, který v sobě mám stále. Takový pocit běžný člověk nikdy nezažije. Není tak silný jak v meditaci, ale je to Krása, Nadhled, Hrdost, Vznešenost. Nikdo tě neurazí, neponíží, je v tom Velikost. Problém je jen ten, že silnější je ještě lepší, přátelé ho mají a navíc dynamický, proměnný, rozpíná je do Nekonečna, já jen stálý. Za druhé je to pocit a vědomí Jistoty. Bůh je očividně se mnou, denně mi to dává skutky najevo, často mě oslovuje, napomíná, dává úkoly. Vím, že On je Pán Stvoření. Za třetí jsou to schopnosti, jsem jasnovidný, díky Bohu, vidím do každého, stačí se zeptat na cokoliv a informace už tečou… Léčivé schopnosti a diagnostické mám také, ale ty příliš nevyužívám
<reagovat 
Matoušek (Občasný) - 21.3.2002 > Nemůžu si pomoct, ten pocit krásy, jistoty a úplné zaopatřenosti mi připomíná mimo jiné drogovou extázi. Těším se, že se dozvim rozdíl. (kromě toho, že se dozvim, že tě moje pochybnosti tolik nezajímají, protože ty to VÍŠ)
Tu otázku z fóra přesunu sem. Tradiční křesťané, které znám, Boha neprožívají a to, co píšeš ty, nepotřebují a nechtějí. Přesto jejich práce nese dobré ovoce. Řekněme, že pomoc bližnímu je pro mě víc než muj vlastní pocit krásy. Za co považuješ je a jejich práci?
Na to, že seš psychoterapeut, tak si moc neuvědomuješ, že takovám psaním ve stylu, že pravdu máš jenom ty, přesvědčíš čtenáře jen o své zabedněnosti a ne o tvém pohledu, ať už je pravda kdekoli.

P.S. Mojí podobiznu si nevykládejte nijak mysticky. Je to jen moje hlava ve skeneru.
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.3.2002 > Matoušku - měl bys znát knihy Učitelky církve sv.Terezy Ježíšovy, spíše známé pod jménem z Avily. Kdyby sis prostudovat i knihy sv.Jana z Kříže i té blahosl.sestry Faustyny Kowalské, mohu půjčit kazetu, a mnoha dalších, např.sv.Řehoře z Nyssy, ba i sv.Františka, dozvěděl by ses, že tyto procesy jsou zcela běžné, nejsem v ničem vyjímečný... Ostatně ty dvě hodiny božské terapie nebyly zrovna příjemné... Přitom jsem měl i mnohem bolestivější... To, že běžní křesťané Boha neprožívají je jejich věc a Boha. Když si myslí, že pomáhat druhým je důležitější než oni sami a jejich duchovní růst, prosím...
BTW.Matoušku, přijd a ukažu ti, že hovořit s Bohem a Kristem není tak těžké. Budeš pak veden Jím a uvidíš ten velký rozdíl, duchovní práce podle tvého názoru a Jeho… Majku vezmi sebou.
<reagovat 
čtenář Peter Š. - 22.3.2002 > Milý Roman

Najprv sa vrátim ku mojej poznámke o „duševnej chorobe“ –bolo to pri inom tvojom príspevku. Takže to beriem späť, rozmýšľal som o tebe a myslím, že nie si chorý.

Ale!!

Vieš že je možné rozprávať sa s jablkom?
Samozrejme nie je to ľudskou rečou ale prostredníctvom meditácie. Vieš koľko múdrosti ti také jablko môže povedať, a aké pocity pri tom zažívaš?!

Zdá sa ti to ako blbosť?

Tak potom chápeš čo si o tvojich praktikách myslím ja.

Myslím, že pri komunikácii s jablkom by si zažíval veľmi podobné pocity ako zažívaš teraz. A to z jednoduchého dôvodu - nie je žiadna komunikácia, všetky tvoje pocity vychádzajú z teba, z tvojej hlavy.

Ako dlho to praktikuješ ? , asi nie veľmi dlho. Ver mi po čase ťa to omrzí, lebo ťa to bude len vyčerpávať, aj psychicky. I keď na druhej strane si z toho môžeš urobiť nejaký biznis, mať nejakých „nasledovníkov“, možno by ti za to aj nejako platili. Prípadne aj pocit, že si niečo viac, nie je na zahodenie. Alebo si možno založíš sektu.

Ale dúfam, že to tak ďaleko nedôjde.

Ináč ti ďakujem že som Teba a Tvoje „učenie“ mohol spoznať (cez net), urobil som si aspoň obraz o tých všelijakých východných učeniach atď (teplo v bruchu, chri chinmoy).

Nezabúdaj, že viac ako tvoje halucinácie sú dôležitejší ľudia okolo teba.

Maj sa

P.S. viem že výraz halucinácie sa ťa môže dotknúť, ale pripadá mi ako najvýstižnejší





<reagovat 
romann (Občasný) - 22.3.2002 > ale Peter, robim to už 9 rokov, viem o tom dost. Hovorit s jablkom? Co tě to napadlo? I když ano, v meditaci by to šlo, nějaký duch by se za něj vydával, přečti si knihu Kniha médií, tam je to popsáno, to však není argument. Absolvent MIT dr.Kautz měl v Kalifornii vyzkumák na channeling a dokázal, že tak lze dostat informace, které jsi nikdy neměl a které mohou přesahovat tvé schopnosti. Ostatně proroci a šamané to vědí už tisíciletí... inu... není to z naší hlavy, ale z Informačního pole. Jo a za peníze zásadně nepracuji, ale pár přátel mám. Založit sektu? Jen to ne, mít takové jako jsi ty na krku??? Ani o východných náboženstvách to neje, ty jsi samá voda, chlapče... Přečti si alespon klihy Hovory s bohem od Welche- Halucinace také nemám, jen mystické extáze, kdy k tobě hovoří Bůh...
http://www.spiritweb.org/Spirit/channelings.html
http://www.channeling.net/
http://www.newage.com.au/library/channeling.html )

<reagovat 
romann (Občasný) - 22.3.2002 > Před chvíli jsem byl nečekaně zaplaven přívalem božského pocitu hrdé vznešenosti. Je v něm Vůně Lásky Boha, nedá se popsat. Když jsem se z tohoto pohledu zadíval na tyto diskuse, připadalo mi tak naivní, co dělám. Vždyť podobným útokům na netu čelím už devět let, podobné si jsou jak vejce vejci. Nejde v nich o diskusi, je to demagogie proti všemu neznámému, provokativnímu. I Krista osočovali z kdezčeho, hloupě a nenávistně… Stokrát tu prohlašuji, že podobné procesy mělo spousta křesťanů a to, že se stali svatými a hovořilo se o nich jako o mysticích už nebylo pro ně tak důležité. Věděli, že Bůh i Kristus není v žádné knize, ani v kázání. Nedá se totiž vyjádřit žádnými slovy, proto všechny popisy desatero zakazuje. Jen prožít v Království božím. Je v hloubi nás a mezi námi, ve světě kam jiní nemají přístup. (Moje království není z tohoto světa). Stačí Ho sebe vpustit a nechat působit. Ostatní je navíc.
Proto přátele odmítají podobné diskuse vůbec začínat. Tak se tu mějte.
<reagovat 
čtenář Peter Š. - 22.3.2002 > Roman ešte raz, aj keď viem, teraz nemôžeš ...

(Mimochodom, určite v tom nie sú drogy?)

Máš pravdu takéto diskusie nemajú zmysel, ja nemám čas, záujem, ani dôvod, aby som si o tom niečo bližšie zháňal. ale
pozrel som sa trochu na tie stránky – veľmi krátko. Každý tam s „niekým“ rozpráva, dokonca som sa dostal do nejakej knihy. Vyzerá to veľmi dobre. Asi ako alchymistická dielňa v stredoveku. Vieš výroba zlata atď. Čo myslíš koľko takýchto alchymistov verilo v to čo robí a koľko len ťahalo peniaze od „sponzorov“?

Nedokážem sa s tebou baviť o systéme ale iba o výsledku.

Vieš ľudia sa môžu (veľmi zjednodušene) deliť na dve katégórie („kresťanské“ delenie)
1. Tí ktorí milujú seba.
2. Tí ktorí milujú druhých.

Citujem ťa: „Když si myslí, že pomáhat druhým je důležitější než oni sami a jejich duchovní růst, prosím... „

Ty si sa zaradil sám a dosť jednoznačne a toto mi nateraz stačí.

Ale ináč želám všetko najlepšie, kto vie čo nám prinesie budúcnosť.

Odpovedať nemusíš.

<reagovat 
romann (Občasný) - 22.3.2002 > ....to je stále o tomtéž, Peter. Já tu hovořím o svatých a ty o alchymystech... já o voze a ty o koze... a mluvit o výsledku? Píšu o tom, jak Bůh na mě opět seslal Svůj pocit. A ty že pomahat druhým je důležitější než pomoci nejprv sobě. Copak nevíš, že je psáno - Miluj bližního svého jako SEBE samého... Já se budoucnosti nebojím, není nejistota, co Bůh dělá, dobře dělá... tak sbohem.
<reagovat 
Slunce (Občasný) - 22.3.2002 > ... tak přestaňte diskutovat a začněte Být...
<reagovat 
Martina (Občasný) - 24.3.2002 > romann > Ne nikoli - reagovala bych úplně stejně - napsala jsem Ti moji zkušenost, nejde o nějaké chyby, ale o jiné "pravdy" a prožitky.
Tomu jistě rozumíš...
<reagovat 
romann (Občasný) - 25.3.2002 > Martino -moc tomu nerozumim, přijd mi to vysvětlit, až přijedeš do Prahy.
Slunce - svatá pravda, přijedte spolu.
<reagovat 
romann (Občasný) - 3.4.2002 > doporučuju http://www.doktorka.cz/run/redsys/r-art.asp?id=1198
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter