Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Západ nad okurkovým salátem
Autor: Tornádo Lou (Občasný) - publikováno 21.8.2007 (18:40:15)

 

Chci, aby mé lásky byly klidné,

aby z nich nekapala krev.

A abych nemusela s každou novou

vybírat dřevo na rakev.



Poznámky k tomuto příspěvku
druhý černej saniťák (Občasný) - 21.8.2007 > Divoký západ, pěnice :))
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 >
Body: 3
<reagovat 
Tornádo Lou (Občasný) - 21.8.2007 > bude snad Divoký západ, méně divoký, když občas obšťastním zdejší obecenstvo v salůnu?

jinak, to o střetnutí světů je pravda smrťoucí, název je poctou Jindřichovi Š., umělci velkého formátu. že se mi ovšem dílko vymklo ze surrealistického sedla, to není až tak má vina, ale vina okolností, kterými jsem byla okupována a teď to prasklo. a to, že je čirou náhodou jednadvacátýho srpna, je jen logickým vyústěním věcí.

jinak je mi asi tak, jako kdybych měla na spodním prádle kakaovou skvrnu velikosti mexického dolaru.

to se občas stává.
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 22.8.2007 > Tornádo Lou> Chaha, díky, to je hezký. Ale sviňákoj to asi nevysvětlíš :))


Jo jinak -- líbí.


Sviňáku, to víš, že to byly bláboly. Ale kdybys nebyl zapšklý dědek, hrál by sis se mnou. Podvej, maličký, něco se tu třpytí. Víš, mám tě docela rád, ale to, že nemáš smysl pro humor, tě trochu diskvalifikuje.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.8.2007 > druhý černej saniťák> Ale já si hraju, ale každá hra je nejlepší, když se myslí doopravdy. Já přitvrzuju, du do agónu. Ty si zase chceš jen tak pohrávat a žádná katarze:) Humor, humor...no, ruku na žlázu, v té tvé poznámce je humoru asi stejně, jako v tý básničce lehkosti (obsahové), havrane. Lidi tady cedí krev pro lásku a vybíraj si rakev a ty myslíš na prasečiny!
<reagovat 
 Tornádo Lou (Občasný) - 22.8.2007 > Šílená svině> hele, zkus to nahlas:-)
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 22.8.2007 > Šílená svině> Dyk to řikám, že nemáš smysl pro h :))))
<reagovat 
MiKa (Stálý) - 21.8.2007 > jj
Doporučil 
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 > MiKa> si ulítla s tím déčkem, ne?
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.8.2007 > MiKa> avi.
<reagovat 
 MiKa (Stálý) - 21.8.2007 > Šílená svině> lítám dobře, lítám ráda :)
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 21.8.2007 > Šílená svině> Hm... já se občas koukám co MiKa doporučuje. Beru si ta doporučení osobně. A věru často mně doporučí přesně ku potěše zkoralého hladkosvalu. Tak i teď. Myslím, že toto svěží dílko (samozřejmě, nezapomeň na titul!) je lakonickým svorníkem dvou až tří světů. Divokého západu, okurkového salátu, srdcí i postelí a žláz. Divím se, že tak zkušeně šílená svině to nevidí. Snad je jí cizí lehkost, snad neumí si hrát a její rypák jen pro hrubou je práci, drnů rejpání, chrochtání drsně rujné. Atd. :))
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 > MiKa> to v bohnicích říkaj někteří taky...
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 > druhý černej saniťák> Polemika? Budiž! Jestli divoký západ, tak to leda v tom samotném nicku - "limonádový joe"? Možná je to parodie, ten nick, jako ten film. Proč ne? Nick se mi líbí, sám bych si ho dal.
Co se týče nadpisu - ten je dobrý, stejně možná parodický jako ten nick. Nadpis bych bral taky.

Ale postele? Proboha ani omylem! Kde ji tam vidíš? Čteš? Si domýšlíš, co chceš? A žlázy? Copak v tom samotném textu je něco o žlázách? To snad ne. Ta básnička vůbec není tak záměrně ani nezáměrně tělesná! Tady láska neprochází žaludkem, pinďourem, postelí...Tady se o lásce píše v podstě tím nejbanálnějším způsobem - ale přiznávám, že se mi to rýmuje a ta básnička mně nijak neoduzuje. Ale je to banalita, nehledě na to, že velmi prvoplánová. Láska, brekot, rakev...touha po šťastném vztahu...žádná parodie, žádný šťávy! Čti! Ta báseň patří do žánru "dívčí milostná poezie" a ano, patří spíše k tomu lepšímu, co se na totemu v tomto žánru publikuje. Jinak si ber déčka miky třeba osobně nebo jinak :) To je na vkusu. Já si rejpnul -nemyslel to zle -jakože mika ulítla. A myslím si, že jo. Ale proč ne. Zbytek o "hraní" jsou bláboly.
<reagovat 
 MiKa (Stálý) - 21.8.2007 > Šílená svině> hele, prase, neútoč, nemám na TO náladu
<reagovat 
 Tornádo Lou (Občasný) - 22.8.2007 > Šílená svině> ty seš ale motejl:-))

ten nadpis není parodickej, je chytrej, leč není můj.

jinak, tam kde je láska, je i postel, nepopírám ovšem, že tam může být třeba jen uválená tráva, nicméně, kde láska a postel, tam jsou i žlázy s vnitřní sekrecí. nezaměňovat se segregací.

ona láska v podstatě banální je, šup sem, šup tam a nemiluju. je na tom něco nejasného?

strašně ráda bych byla dívkou, které by nějaký Hogo Fogo setřel pel, ale obávám se, že už je to zhola nemožné:-)

a kdybys nebyl ten motejl, věděl bys, že dívky zásadně většinou píší o touze po velké lásce, i když sem tam někam tu rakev taky vetknou.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 > MiKa> to není útočení, miláči, to humorně laděná štiplavá poznámka. Se hned nebarikáduj.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.8.2007 > Tornádo Lou> Protestuju žábo! Sou voloviny, co říkáš. To bychom taky mohli dospět k tomu, že kde je láska, tam je postel a tam sou žlázy a že ze žláz stříká semeno a pak bychom mohli v podstatě říci, že jsou to pornografické verše, nebo spíš sodo-maso. Ani jedno, ani druhé.Nic proti žlázám a tvé tvůrčí skupině - ten nadpis má v sobě parodii! O banálnosti či nebánálnosti lásky se nechci přít, ale tvůj text banální je - takhle asi.
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 22.8.2007 > Tornádo Lou> Takže ty to tam napíšeš, já to tam přečtu... ale podle prasátka to tam není.

Takže se ti to tam nepovedlo napsat, mně se to tam nepodařilo přečíst, ale jsme asi spojeni jemným telepatetickým vláknem. Jinak to není možné.

Nuže, gratulujme si!
<reagovat 
 MiKa (Stálý) - 21.8.2007 > Šílená svině> idí damój, svinjá :) éto tóže šútka :)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 22.8.2007 > druhý černej saniťák> Dobře. Nedalo mi to a možná máš pravdu. Ta básnička, jak se mi to jeví po tý žlázový přestřelce, má asi vážně jakési silně podstatné antré v tom nadpisu a nicku. Představa, že by se autorka nazvala "divokou kobylkou" by ještě mohla textu dodávat onu hořkou parodičnost - ale už by byla dost těžko rozeznatelná - přehupovalo by se to spíše k "dívčímu výlevu". Kdyby se pojmenovala "sluníčko", tak je to text téměř naivně fádní (byť pěkně úsporný a ne vyloženě tak přecitlivělý, jak bývá zvykem). Ale zase na tom prostoru čtyř veršů se nedá toho moc naskuhrat -i když... vsadil bych se, že kdyby k tomu autorka přišoupla ještě další čtyři verše, tak to půjde dolů. Prostě by to neutáhla.
Ano, rezignuju, vidím tam ty žlázy, vidím tam i tu postel... ale vidím to v nicku "tornádo lou" (nikoliv v těle textu) - v tý filmový holce pro chlapy, co si stýská (povzdechne) nad svou situací a autorka se do ní vžívá i ji paroduje tím salátem. Může být. Žádný mnohodimezní svět tam není. Ani tři ani deset. Když už, tak svět filmu a autorčin. Ale je tam parodická identifikace s parodickou postavou, což ve výsledku vyhodí "tou parodií na druhou" - efekt klauna, co si dělá legraci, ale říká pravdu. Takže ta báseň je na hodně malém prostoru vlastně vážně milostný povzdech, který se autorce daří (?, asi ano)zpoťouchlit. Nebo varianta vážnější, že autorka "nevybírá rakev sobě"(po každé milostné investici umírá nešťastnou láskou), nýbrž teskní po zemřelém druhu a bojí se znovu zamilovat. V tom případě by to bylo mnohem silnější - ale text je tak kusý, že bez doprovodných informací není neoprávněné vidět první a tedy "citově výlevovou" variantu namísto té reálně "smrtelnější". Jenže spojení "z lásky kape krev" nebo "chci aby byly lásky klidné" evokují spíše milenecké hašteření a trápení a pak obrázky v památníčku se srdíčkem, z něhož slzí krev. Já vím, že to možná tak infantilně nastražený není a je to možná myšleno spíše "drsně", ale přesto: furt stejné ohrané schéma - linie: trápení lásky až do krve a skoro až k smrti. Milování- umírání.Jasně, že to bývá takhle často, ale né tak v krystalické podobě a občas někdo z těch pěti slov, co většina do básně o lásce nafrkne, něco vynechá. Tady jsou čtyři řádky a autorka v nich nic jinýho ani nepoužívá, než ty tři, čtyři slova. Říká se, že v jednoduchosti... ale, ať si. Přesto na jednom ještě trvám - ta báseň má dvě stejně důležité části (nadpis plus nick a text) - ale jedno bez druhého se velmi blíží banalitě (na první pohled okaté, na druhý zakuklené) - ale má nápad. Prostě bych báseň v tomto stavu nepřeceňoval. Stejně tak by šlo k celé řadě méně výrazných miniatur šoupnout chytře parodickej nick a nadpis a tím by se z nudnějšího vykřesala jiskra. Jako když se udělají na bilbordu rohy nějakýmu "upřimnýmu" ksichtu. Může to něco hodit. Takovej dojem mám i z této básně. Text je celkem jednoduše popsané milostné umírání z proměn lásek, ale ty "rohy", tedy "kankánový bombery" tomu dávaj jakýsi větší šmrnc.
P.S. Takže ten štiplavej dloubanec do miky, považuju za mírně unáhlenej, ale zas to vyprovokovalo malou diskuzi a ty veršíky jsou na přemýšlení o tom, jak to funguje, docela zajímavý, právě, že sou jakoby ironický (parodovaný i ne) i vážně míněný (i když nmně to lehce padá k tomu trpitelství). Proč nakonec to čtyřverší (nebo šestiverší?), tu hříčku-miniaturku, neocenit.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 > MiKa> ja uže dóma něskolsko dněj, mě nádo uchadít što to pozgavarivať i papiť - ja důmaju.
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 22.8.2007 > Šílená svině> Člověče, prasátko, tos mě překvapil(o). Díky za tu práci, kterous tomu dal. Jenom dodám máličkost k těm nickům... Ať chci nebo nechci, tutéž básničku budu číst jinak od nicku Otokar Březina než od nicku Antonín Jebavý.
<reagovat 
 MiKa (Stálý) - 21.8.2007 > Šílená svině> ty důmaješ? něvazmóžno :)))
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 21.8.2007 > MiKa> no kaňéšno, důmaju, důmaju - ču čut. kakda čitaju poemy i padumaju i patom děvušce, katoraja nedumajet, čto to napišu. Nu znaješ.
<reagovat 
touha (Občasný) - 22.8.2007 > jj...mám slabost pro tornádo :)
Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 23.8.2007 >

Asi kvůli nicku mě pobavil text...úplně ji pěnici vidím. :)))


Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 23.8.2007 > pak to nejsou lásky, alej důchod
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 30.8.2007 > 5
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter