Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
PASÁŽE, konečná.
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 9.9.2007 (14:56:16)

 

 

 

 

 

Pasáže

 

 

Podle románu:

Dnes ne, ale; kořist je muž.

Budiž žena! Vržena na síť dlažby,

stmívavá. Tak kalí zrak, že každá je krásná.

I ty. A nahá krásnější.

Lež. Jsi z nich.

 

 

Pořádá křtiny krabicovým vínem

a nemá koho křtít.

Světlé kostky, z nichž vstal, tmavé,

ze kterých odešel. Ne.

Pannu za sklem a od hlavy k tyči.

A šaty plné vyzvracených much…

Noc dýchala z lamp zviřátka.

 

 

Vzduch plandá z úst,

na rámy výloh lepí prach a

každý výdech je dutá rána od plic.

V železné podlitině skrývá desítky podob zlosti.

Jednu tvář.

 

 

Z kapitol.

Druhá: krčí se v pasti bílých zdí.

Nahý. Tři měsíce rohů, žádný tmavý.

Šestá: klec. Řekni ká-va, lé-to, řekni něco.

Všechny hlasy jsou surově syrové.

Sedmá: střik z vína a tvých očí voní kopřivami.

Žahá. Ve čtvrté lahvi mizí dno.

Desátá: sny, že je s ním.

Rýhy na předloktí a kůže za nehty...

Spi, holka, spi.

Jedenáctá: řekni ko-nec, řekni to. Řeknu.

 

 

Šaty se míhají podél kostí, z těla ven.

Všichni se dívají:

Jsem šťastný, jsem šťastný, jsem…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Ondrej Kern (Občasný) - 9.9.2007 > Mně se to líbí velice. V něčem mi to připomíná Strindberga. Asi pro ten "drajv" a lehké, zformulovatelné šílenství.
Doporučil 
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 9.9.2007 > ne lehké. /pro přesnost/
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 10.9.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 10.9.2007 > je to moc dobrý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 10.9.2007 >

hodně.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jeřáb (Občasný) - 10.9.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 10.9.2007 > bez debat

zase ses do toho dostal no
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 10.9.2007 > podepisuju
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 10.9.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.9.2007 > Je to ucházející.
Body: 5
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 11.9.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mohr (Občasný) - 11.9.2007 > Oslovila mne forma. Obsah nikoli.
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.9.2007 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 11.9.2007 > *

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 12.9.2007 > ta telegrafičnost, nebo ja ¨k to nazvat tomu přidává na síle
Body: 5
<reagovat 
skold (Občasný) - 13.9.2007 > Líbí se mi ta rezonance, jen mi trochu chybí hloubka, ale u Tebe to je trochu jiné a budu se do toho muset dostat, ještě se vrátím.
Body: 5
<reagovat 
holger (Občasný) - 11.9.2007 >

 Je toho hodně, ale přitom ne dost.

 A dost dobře chápu, proč někteří jásají. ÷))


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > holger> dost dobře nechápu.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 12.9.2007 > holger> Tak chlapče, holgere, jak bych ti to řekl. Proč třeba já jásám. Například proto, že tam báseň nejenom svou formální stránkou ( rytmus/intonace ) ale předvším svým hutným tělem, svými básnickými pojmenováními dokonale zprostředkovává určité prchavé vjemy ze skutečnosti, které ale většinou zůstanou neartikulované a proměněné akorát v síť několika prchavých pocitů, vzpomínek, dojmů etc.
Jenže tady bylo právě to neuchopitelné, co z každodenní skutečnosti, troufám si říct, zachytává každý z nás, dokonale proměněno v další kvalitu. Celá ta báseň jednak velmi plasticky odkazuje k tomu prchavému v realitě a zároveň si vytváří vlastní autonomní svět, kterej rozžehuje obraznost a dává docela velkej prostor, abych si já jako čtenář doříkával její vnitřní pozadí i tajeství, které ta básnička beze zbytku obsahuje taky.
A krom toho je velice dobře "natajmovaná", graduje atd. - ale to už je ta forma. Jenže on to takhle né každej dokáže, to je mít třeba na paměti.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 12.9.2007 > cit-i-zen>  Tak, hošku, děkuji za odpověď.  Problém je v tom, že jsem se na nic neptal, takže celá tvá snaha byla celkem zbytečná. Ale to nevadí, alespoň sis trochu procvičil prsty a zvrátil mé tušení téměř v jistotu. ÷))
<reagovat 
 holger (Občasný) - 11.9.2007 > zkrvák> 

 Prostě mám pocit, žes chvílemi tak zaujatě vybíral barvu fasády, až jsi zapomněl, že by se tam mělo dát bydlet. Zvenku se na to moc hezky kouká,  ale uvnitř nějak fičí.

 Ale to je spíš můj problém, že se mi líbí baráky s špaleťákama. ÷))


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > holger> to je tvoje věc.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > holger> proto nechápu tu poznámku k těm, kterejm se to líbí...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 12.9.2007 > holger> ty seš dobrej magor... nejdřív chudáky odsoudíš za to, že se jim líbí něco, co tobě ne, a pak odmítáš poslouchat, proč maj jinej názor... tak jsem se choval, když mi bylo sedumnáct...


<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 13.9.2007 > holger> Máš pravdu, otazník jsem přehlédl - čili jako by se nestalo. To víš já poučuju rád, ale nic ve zlém.
<reagovat 
 jeřáb (Občasný) - 13.9.2007 > holger> 

ty píšeš poezii tak, aby se ti v ní pohodlně bydlelo, však?

 

Ondřej


<reagovat 
 holger (Občasný) - 11.9.2007 > zkrvák> 

 Přirozeně, však jsem také jen odpověděl.

 Maminka mi říkala, že je to slušnost. ÷)))


<reagovat 
 holger (Občasný) - 13.9.2007 > zkrvák> 

Děkuji za teplé, přátelské oslovení, od básníka tvého formátu potěší. ÷)))

 Co se odsouzených chudáků týče, mám pochyby, jestli vůbec umíš číst. Nikoho jsem neodsoudil, jiný názor plně respektuji, ostatně ani nad tvou básní jsem v žádném případě nos neohrnul, jen jsem si dovolil vyjádřit, jak na mne působí. Poznámka o jásání byla myšlena pouze tak, že tuším podvědomou inklinaci většiny (ne všech) k takovýmto formám poezie. Jestliže to přesto někoho z nich uráží, tímto se mu OMLOUVÁM, nicméně po objasnění důvodů jejich hodnocení jsem se skutečně nepídil.

 Druhá věc je, že k vyjádření názoru často používám způsob, který může na někoho (především osobu postrádající určitý nadhled), působit ironicky, nicméně dokonalosti např. Borna t.b.ch. jsem doufám ještě nedosáhl. ÷))

 Závěrem vyjádřím naději, že příště (pokud nějaké příště bude), nesnížíš své, byť zhrzené, autorské ego k popuzeným reakcím typu ... ty seš dobrej magor ..., to potom vypadá, že tě nějaký bezvýznamný looser popudil a zvedl tvou hladinu adrenalinu, což jistě není pravda, ostatně, není ti už  sedmnáct. ÷))

 Tímto také považuji téma téhle přátelské debaty za vyčerpané a nehodlám se k němu jakýmkoliv způsobem vracet.

 

    S přátelským pozdravem Světu zdar a poezii zvlášť se loučí    holger

 


<reagovat 
 holger (Občasný) - 13.9.2007 > cit-i-zen> Hele, klidně poučuj, navíc je vidět, že věci skutečně rozumíš, akorát tady mi šlo o něco úplně jiného, ale za to ty nemůžeš. A znovu opakuju, ta poznámka nebyla atakem na hodnotitele, i když jste si to tak asi přebrali.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > holger> přirozeně čekám další odpověď
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 13.9.2007 > holger> V tom případě promiň, je fakt že mi to trochu jako "atak" přišlo. Reagoval jsem proto, že básnička se mi líbila a zdá se mi že má rovněž i nějaké objektivní kvality. Což ale samozřejmě nemusí být tvůj dojem, to naprosto respektuju.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 13.9.2007 > holger> broučku, to nezakecáš.

totem je svym způsobem diskusní fórum, tak se nediv, že ti lidi sem tam něco napíšou. od toho tu ty okna máme.

co se týče tvýho pokusu o ironii, evidentně ji "zvládáš" pouze jednosměrně, jinak by ti nějakej ten magor pupínek na čele nevytvořil.
protože bys jistě poznal a pochopil...

tož tak, loučím se typicky

"nepište mi a pokud možno nepište vůbec."
<reagovat 
 holger (Občasný) - 11.9.2007 > zkrvák>  Tu poznámku asi chápeš dobře, ale budiž: U většiny zmíněných předpokládám, že inklinují k poezii jako je tahle. Což ovšem není vůbec špatně, kdyby se všem chlapům líbili jenom blondýny, za chvíli by to tu vypadalo jako u Waffen-SS na začátku války.  
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > holger> myslíš, že naschvál maj rádi poezii, která je uměle vystavěná a prázdná? těžko říct. ale nezobecňoval bych to.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 11.9.2007 > zkrvák> 

Řekl bych spíš umně vystavěná, mně se to docela líbilo, akorát jsi občas tak "přitlačil na pilu", až jsem tomu přestal věřit. To ostatní už je tvá přidaná hodnota, panáčku. ÷))

 A přeju hezký večer, protože musím očistit košík hub, s čímž mi asi nepomůžeš.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 11.9.2007 > holger> jo, jak řikám, tvoje věc. i ty tvý houby.
<reagovat 
sojka (Občasný) - 13.9.2007 > inu, i já přispěju svou troškou do mlýna:-)

vidím básníka, o tom žádná. jenomže já vidím básníka potácejícího se od jednoho skla výlohy k druhému, sem tam lomícího rukama, s očima v sloup, s vlasy rozzuřenými jak Beethoven, krvácejícím ze všech oudů, i děr a sem tam trošku blije krev s trochou Sunaru.

schází mi básník filuta, básník svině, básník s tváří hráče pokeru, básník podvodník, básník pábitel.

někde jsem to měla jako motto: umění? vydupat z čtverečního metru celý svět.

ne vymlátit.






<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.9.2007 > sojka> tak hlavně bacha na město veliké... ať se nebacíš.
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 14.9.2007 > sojka> čoveče, já jsem si tam toho pábitela i básníka svini i filutu našla

přijde mi nevymlácená
přijde mi syrová jako kus hovězího, ale v dobrým... já teda nemám ráda tataráky, ale tenhle jsem si s chutí dala
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.9.2007 > kalais> ty nemáš ráda tatarák? seš barbarka;-)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 14.9.2007 > zkrvák> to jsem byla vždy:)tatarák se musí umět
tenhzel byl dobrej, z hovězího si ho halt nedám:)
<reagovat 
 mario czerney (Občasný) - 16.9.2007 > kalais> jsou tam momenty, ale jinak celkově neslaný, nemastný... ale nevim, nejsem od fochu kulinářskýho
Body: 2
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 17.9.2007 > mario czerney> čoveče, co já tady nebudu něco či někoho obhajovat
mně se to líbí a basta fidli
vidím v tom estetické kvality, které přesahují můj vkus
ale nemám potřebu o tom tlachat
a ještě po ránu

tož si mysli co uznáš za vhodné:)co mně je po tom:)
<reagovat 
čtenář čtenář - 24.9.2007 > 4
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 28.9.2007 >

skládám hold tvému intelektu, ... přesto si myslím, že tato báseň

by měla být poněkud kratší


<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 30.9.2007 > no...no jo, no:-)
Doporučil 
<reagovat 
jindra* (Občasný) - 6.11.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 1.2.2008 > ty seš ale divnej
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 1.2.2008 > Hrdý> to ti klidně podpíšu.
<reagovat 
hermit (Občasný) - 19.2.2008 > pěkné. nesentimentální. :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter