Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zkamenělé odpovědi
Autor: .......... (Občasný) - publikováno 20.9.2007 (11:52:47)

V těch místech    pod jezem

se Berounka rozdvojuje

- rozkročena jako před silným hodem

- slunce v zátylku

- jez jako zlatá pila

- řez hor

v tom podstatném místě

kde přepadávají ti vlasy do čela

a za čelem voda přes zemi

- několik miliónů let nazpět



Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 20.9.2007 > jé pěkný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 21.9.2007 > Za čelem voda přes zemi, to je archetypální výplach mozku...
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 20.9.2007 > Zajímavé jak výrazného efektu jsi dosáhla prostou popisností. U druhé půle tuším (vím) co říká, ale u první si nejsem jist, jestli má jen funkci vpodstatě estetickou, nebo se nějakým způsobem úzce váže ke zbytku.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 21.9.2007 > šedé> ta první půlka je o "energetickém působení" archetypů :) váže se se samozřejmě velmi úzce ke druhé půlce, dík:)
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 21.9.2007 > ..........> Hm, teď, když jsi mi to vysvětlila, chápu, ale jako dejmetomu úplný laik bych se bez téhle indicie asi těžko něčeho dopátral. Každopádně se mi líbí jazyk básně a i kdyby mi zůstala tajemná odcházel bych spokojený.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 22.9.2007 > Pěkné!
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 22.9.2007 > Co to je "archetyp?"
Doporučil 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 22.9.2007 > Raimund> asi si přečti někde na netu nějakou definici - to bude nejjednodušší, myslím
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.9.2007 > ..........> 

Úplná definice vnáší spíš do básně zmatek, než prožitek.


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 23.9.2007 > Raimund> aha - takže se ptáš, jak já vidím archetyp, ano? čilo co je pro mě z té všeobecné definice nejpodstatnější? rozumím tomu dobře?
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.9.2007 > ..........> Tedy, který náhled na archetyp Tě zaujal ?
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 24.9.2007 > Raimund> ale to by znamenalo sama sobě interpretovat tuhle báseň .. to nechci dělat
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 24.9.2007 > ..........> Jenom mne tak napadlo, jestli nesměřuje k archetypu archetypu, který je sám sobě archetypem.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 25.9.2007 > Raimund> tak to posoudit nemůžu - asi se to nedá ani "myslet", jen cítit - celé se to odehrálo v okamžiku, kdy slunce dopadlo mému příteli na vlasy stejně jako na splav - kolik je v tom pro koho životnosti, nevím:), asi bych se bála, kdyby tomu "rozumělo" příliš mnoho lidí:)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 25.9.2007 > ..........> 
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 25.9.2007 > tady je třeba to, že arechetypy jsou zároveň "kladné" i "záporné" - mají v sobě jin i jang - to je to rozdvojení, ta síla potřebná k hodu je tím energetickým potencionálem archetypu, který hodí člověka až někam k tomu pohledu dovnitř - tedy jakoby řezu krajinou - je tam toho fakt hodně:) ale skoro vždycky je to u mých textů tak, že za tou horní "fyzickou" úrovní je ještě ta spodní psychická - moc lidí na tu psychickou nereaguje, myslím:)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 26.9.2007 > ..........> Čtenář přichází k výsledku a neví, po jakých procesech vzniknul.Mnohdy se stane, že se při snaze o založení konstrukce tvorby dostaneme do oblastí  obecně méně známých.Říkám si, jestli není vhodné, abychom čtenáře do hlubin našich úvah nějak  uvedli, nějak mu podali "konec lana" .Ty metafyzický záležitosti  jsou totiž neurčitý a těžko nezúčastněnému rozpoznatelný.Na druhé straně nemůžeme vpašovat do kratší básně navíc nějakej traktát,.. tyto záležitosti mi nejsou jasné.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 26.9.2007 > Raimund> obecná cesta asi neexistuje - někdo se naučí být srozumitelnější a někdo se smíří s užším okruhem těch, kdo rozumí:) ostatně se mi líbí přístup šedého - lze na textu oceňovat daleko víc věcí, než jen "smysl" - sama jsem si vědomá, že u spousty textů, které čtu, na ten smysl nedosáhnu - i když tam je - a není to chyba ani má ani toho autora - je to jen jiný asociační okruh, jiná východiska, jiné zkušennosti, jiné OTÁZKY:)
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 28.9.2007 > :-]......................
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 29.9.2007 > Potvrzuji, že tak to tam opravdu je.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter