Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
krátka
Autor: dunaj (Občasný) - publikováno 9.10.2007 (22:04:57)
11.9 je už takmer jeseň
do krivého svetla svieti
prázdna pláž
a ženy do vetra
kričia mená svojich detí

tie z vody
zbierajú farebné kamene

len tak

sedím na lavičke
a ty kdesi v cudzom meste
dávaš zmysel
svojej bolesti

píšeš

11.9 je už jeseň
na brehu
sedia nehybní
lovci rýb

vo vnútri
ticho
a ďalšie dni


Poznámky k tomuto příspěvku
touha (Občasný) - 10.10.2007 > dobréčtení...
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 10.10.2007 > ta slov. zní velmi příjemně ..
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.10.2007 >

Poslední strofa to zbytečně dotahuje někam, kam už není potřeba.


Doporučil 
<reagovat 
 dunaj (Občasný) - 10.10.2007 > šedé> ano - je to mozne - tam niekde sa to v kontexte s tou bolestou a pisanim - trochu dost spateticnieva - napriek tomu mi to bez toho zaveru vyznieva trochu do prazdna - tak ale to je zrejme vec osobneho vkusu ci subjektivneho nazoru .)
<reagovat 
damika (Občasný) - 11.10.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
noa (Občasný) - 12.10.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Bix (Občasný) - 15.10.2007 > Vždy ma tak sklamalo, keď farebné kamene z vody vyschli...

A prečo chceme, aby bola bolesť zmysluplná a kladieme ju do vody? Tá posledná sloha by mi chýbala. Ako aj tie kamene, z vody nevyťahovať.
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 19.10.2007 >

Po přečtení Tvé dnešní mě napadlo vrátit se sem. Chtěl jsem tady tenkrát reagovat a pak si řekl, že se nebudu snažit chytračit. Bohužel mi to ale nedá.

 

Vkus je proměnná, hlavně vlivem učení.

 

To je asi všechno, co jsem k tomu chtěl.

 

Vlastně ne. Asi bych to měl vysvětlit.

 

Závěr je na hranici klišé. Je to vyústění, které předpokládá čtenářovo pasivní přejímání. Tzn, naservírovat mu co možná nejjasnějším způsobem za použití zažitých prostředků význam, což má jistě v jistých dobách svou opodstatněnost, ale trendy v současné poezii se snaží ubírat právě opačným směrem. Směrem náznaku a zkratky. Směrem, kdy čtení poezie není pohodlné, ale vyžaduje spoluúčast, pozornost, schopnost asociace a domýšlení. Tím nechci říkat, že máš tak psát ;o) (naopak si myslím, že máš schopnost přesvědčivě působit skrźe náznak), jen chci ozřejmit proč mi tam poslední strofa vadí.


<reagovat 
 dunaj (Občasný) - 19.10.2007 > šedé> vpohode - ja sucasnej poezii moc nerozumiem .)
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 21.12.2007 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter