Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Další podrobnosti z Kampaně lidské podpory v Guineji z kolekce Kampaň lidské podpory
Autor: Zejmena (Občasný) - publikováno 20.4.2002 (23:21:43), v časopise 8.5.2002

Kankan, Faraco I
Oumar Kanté, student ekonomie na universitě v Kankanu zde zorganizoval kursy bezplatné alfabetizace v rámci Kampně lidské podpory. Kankan je správním střediskem Střední Guiney. Ve čtvrti Faraco, která se nachází asi kilometr severně od centra města , žije asi 3600 obyvatel, z toho přibližně třetina dětí. Více než třetina obyvatelstva je negramotná. Pouze 176 dospělých žen umí číst a psát. Čtvrť disponuje jednou školou státní, třemi soukromými a jednou islámskou. Humanisté z Faraca zde před vánoci zahájili bezplatnou alfabetizaci, které se zatím účastní 55 lidí všech věkových kategorií. Vyučování probíhá každý den kromě neděle ve večerních hodinách v pronajatém sále. Navštěvují je lidé, kteří nikdy nechodili do školy, nebo byli nuceni školu přerušit kvůli nedostatku prostředků a dále ti, kteří neumějí číst, psát ani mluvit francouzsky (francouzština je úřední jazyk). Nejdůležitějším prvkem těchto kursů je vzájemnost - reciprocita. Instruktoři, převážně studenti a výhradně dobrovolníci se snaží motivovat účastníky kursů do dalších projektů, které budou následovat. Také se snaží rozšířit kursy pro co největší počet lidí, kteří to potřebují, integrovat nejchudší děti do základních škol, a dále rozšířit projekt na další čtvrtě v Kankanu. Uvítali by podporu v podobě materiálu pro vyučování a vlastní sál k výuce, případně pomoc s pronájmem současného sálu. 

Conakry, Kaloum
Mohamed Lamine Sylla začal během ledna organizovat kursy bezplatné alfabetizace pro děti, mladistvé a dospělé také v této čtvrti. Konají se každou neděli od 10 do 12 hod. v místní škole. Zatím kurs navštěvovalo pět jednotlivců a nyní se k nim připojila místní nezisková organizace (asi 600 negramotných žen).

Conakry, Hlavní vězení
Organizací SOS mladiství byla zřízena oddělená část pro mladistvé s cílem oddělit mladé pachatele (od 14 do 18 let) od dospělých. Ze současného počtu 74 mladistvých vězňů pouze čtyři navštěvovali základní školu a znají minimální základy čtení.
Od 10. prosince 2001 s pomocí Humanistického hnutí začaly intensivní kursy alfabetizace přímo ve vězení, do kterých se zapsalo osmnáct mladých vězňů. V lednu se jich přihlásilo dalších devět a zájem stále stoupá. Kursy probíhají každý den od 9 do 13 hod. Odpoledne a večer se žáci věnují opakování probrané látky za pomoci asistenta.

Conakry, Dixinn Centre II
Sansy Kaba Diakité s přáteli zorganizovali "Den lidskosti" - představení Humanistického hnutí a jeho aktivit, zejména kursů alfabetizace a adopce afrických dětí na dálku na základní škole ve čtvrti Dixinn Centre II. Učitelé i vedení školy se připojili ke zmíněným projektům, které velmi ocenili a přislíbili na nich účast.
Druhou částí programu byla návštěva nevidomých a slabozrakých v soukromém vzdělávacím středoškolském centru. Studenti a vyučující se rovněž připojili k humanistickým projektům a navázali tak na řetěz vzájemné pomoci a spolupráce. Celková atmosféra Dne lidskosti byla velmi příjemná. Povzbudivá je skutečnost, že nezůstalo jen u tohoto jediného dne, ale účastníci se nabídli k organizování dalších aktivit.

Adopce afrických dětí na vzdálenost

A co se děje v České republice? Právě oficiálně začíná projekt adopce afrických dětí na vzdálenost. Je to pomoc dětem, které se nacházejí v podmínkách úplné chudoby. Dítě nadále žije se svou rodinou, ale "adoptivní rodič" mu pomáhá růst a rozvíjet se díky tomu, že mu pomůže dosáhnout alespoň minima životních podmínek, jaké mají ostatní děti jinde ve světě. Zejména jde o možnost chodit do školy, ale také zaslání oblečení, hraček a vytvoření vztahu pomocí dopisů, pohledů a fotografií.
Na stránkách www.humanisti.cz/adopce již můžete najít aktuální databázi dětí k adopci z Keni a z Guiney. Adopce dítěte z Keni přichází na 7200 Kč za rok a z Guiney 5520 Kč za rok. V částce je zahrnuto školné, školní uniforma (je povinná) a učební pomůcky. Malá část příspěvku (méně než 10%) je použita na náklady spojené s realizací. Naše sdružení zajišťuje převod školného přímo na účet školy, do které bude dítě chodit a také zajistí, že dítě dostane potřebné knihy a uniformu, stejně tak případné doručení předmětů, bude- li je chtít dítěti poslat "adoptivní rodina" (kterou může být též jednotlivec, instituce nebo sdružení). "Adoptivní rodiče" budou pravidelně informováni o stavu dítěte a jeho pokrocích.Vzdělání jednoho dítěte nás stojí pouhou jednu kávu denně, pro ně pak znamená velkou šanci pro život.

   
Informace o adopci a dalších projektech:
Táňa Bednářová
e-mail: taniab@volny.cz
mob.: 0604 983875, tel. 41413900


Poznámka redakce: na webu je vystavena upravená verse textu, který byl v Zejména otištěn. Byly opraveny chyby, které se v textu vyskytly a název projektu "Adopce afrických dětí na dálku" byl změněn na "Adopce afrických dětí na vzdálenost". Katolická charita, která si zaregistrovala sousloví "Adopce na dálku" jako ochrannou známku, nás důrazně požádala o změnu návu, který pro tento projekt používáme. V řadě zemí je přitom název "Adopce na dálku" používán mnoha organizacemi současně jako všeobecné označení pro určitý typ projektů pomoci.

více o Kampani lidské podpory
tento text byl publikován v Zejména 1/2002


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter