Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O prachu, prachách v prachu a parchantech z kolekce O prachu, prachách v prachu a parchantech
Autor: J.E.T. (Občasný) - publikováno 12.10.2007 (02:17:35)

Před rokem jsem se oženil s tou nejúžasnější ženou naší galaxie. Vyženil jsem s ní i kousek malebného beskydského údolí, střeženého Lysou horou a monumentálním Smrkem. Údolí tak magické, že kdejakému Vaškovi utrhalo obě ruce a přeci jej neumlčelo před anarchistickým buřičstvím. Tam někde se zrodila a skonala Maryčka.

 

Vyženil jsem i pantátu, komunistu a antikrista. Ten a jemu podobní z bezrukého Vaška udělali národního umělce. Ten a jemu podobní dělali peklo všem, kdož na peklo věřili. Jakoukoliv víru, kromě víry ve stranu a nerozborné přátelství se Sovětským Svazem, zatracoval, znehodnocoval a upřímně do krve nenáviděl.

 

Přesto se oženil s ženou hluboce duchovně založenou a právě pro svou nenávist ke Kristovi později zapověděl svou účast svému prvorozenému synovi na svatbě v kostele. Ale byl to právě on, kdo pomohl zplodit mou nejmilovanější ženu, pro kterou je rodina a maminka svátostí zářící leskem Ježíška přibitého na křížku, přibitého v maminčině ložnici na zeď roubenky beskydského údolí.

 

Bůh však zřejmě trestá komunisty dvojnásob. I když svou manželku týral, přesto doufal, že ve stáří to bude právě jeho žena, kdo se o něj, nemohoucího a zasloužilého soudruha, bude oddaně starat. Jen doufat však nestačí. Jeho strana ani Sovětský Svaz nezabránily tomu, že Bůh si jeho ženu k sobě povolal dříve.

 

A tak se stalo, že komunista přeci jen přišel ke křížku. Musel do kostela a zřejmě to byla jeho poslední zkouška před velkou premiérou, na které já jsem seděl v první řadě.

 

Seděl po boku své ženy, varhany hrály tak, jakoby nás chtěly zavalit klenbou vesnického kostela, a pod křížem s Ježíšem Nazaretským ležel můj pantáta v rakvi. Ulička mezi lavicemi dělila pozůstalé na rodinu a komunisty.

 

Po mši svaté se jal slova kondolenční řečník. Bylo na něm očividně patrné, že je nervózní, že postrádá svůj řečnický pultík s rudou hvězdou a sodovkou. Stále jsem spoléhal na Boha, že nedopustí znesvěcení kostela, ale bolest mé rozmačkané ruky mě přesvědčila o tom, že přichází to, čeho jsem se tiše obával.

 

„Byl nám nejen milujícím manželem, otcem a dědečkem, ale  i hlavně obětavým soudruhem, od kterého bychom se mohli neustále učit… “ Manželka mi drtila dlaň. Očima jsem bolestně pátral po klenbách a prozřel jsem, že toto je ta boží vůle. Komunisté stojí v kostele a přeříkávají Otče náš, ti bezpáteřnější se dokonce křižují. Amen.

 

Kráčel jsem za rakví v tom malebném beskydském údolí a jakoby nebe chtělo poslat nějaké poselství, symbolicky se rozevřelo a sluncem ozářilo Lysou horu.

 

Požárnická kapela vdechovala do plechů svůj stesk, švagr plakal a plakala celá rodina, plakala i má manželka. Byly to slzy lásky, kdy pláčete po někom, kdo nevěřil na lásku a Vy jste jej i přesto tolik milovali. Byl to krásný pohřeb.

 

Když jsem lopatkou házel hlínu na rakev, zmocnil se mě prapodivný pocit. Pohřbívám komunistu, člena gangu, který upíral lidem právo na víru, člena gangu, který střílel prchající za svobodou do zad. Pohřbívám člena gangu, který popelem popravených odpůrců komunismu sypal zmrzlé silnice.

 

Pohřbívám komunistu, který se štítil kříže a přesto farář poprosil Boha za odpuštění jeho hříchů a posvětil jeho ostatky.

 

Položil jsem lopatku do kbelíku s hlínou, neznatelně jsem se rozhlédl a v duchu mi proběhlo: „kolik Vás, soudruzi, ještě zbývá?“

 

Pohřbil jsem otce své ženy a na poslední cestě jsem upřímně poděkoval jemu i Bohu, za to, že zplodili mou manželku.

 

Stáli jsme u hrobu a prvomájově smuteční průvod potřásajících si rukou nás válcoval jako obrovitá stonožka. Jen jí dát do nohou mávátka.

 

Chtělo se mi zakřičet: „Vy, kdož jste komunisty, ruky mi nevnucujte, na vaší upřímnou soustrast zvysoka seru, hajzli!“, ale manželce jsem již při výjezdu slíbil, že se budu chovat zcela a bezvýhradně pietně. Dodržel jsem slovo a celou dobu jsem se snažil držet útrpnou a  mlčenlivě kamennou tvář. Jen jsem se takticky snažil za svou manželkou skrývat tak, aby se mi vyhnuly všechny lepkavé pařáty stonožky.

Vrcholky hor se vpichovaly do husté mlhy, kterou nebetyčné smrky na sebe lepily jako suchý zip.
Lidské osudy v údolí pozorovaly bez jakéhokoliv zachvění.



Poznámky k tomuto příspěvku
J.E.T. (Občasný) - 12.10.2007 > Sorry fšem, já z těch kolekcí zblázním, a to nejsou vánoce a ROH
<reagovat 
damika (Občasný) - 12.10.2007 >

U nás chodí komunisti do kostela úplně běžně a zase na svých schůzích mají více jak 500procentní účast - stačí jim totiž jeden stůl, jinak je plná hospoda. 

Do půlky jsem se hodně bavila, pak mi to připadne malinko přepísknuté...nic ve zlém. :) Strany jsou strany, lidi jsou lidi...strany nemusím, faráře v tomto případě chápu. Jen můj názor. :)


<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 12.10.2007 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter