Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Cesta
Autor: Eliška (Občasný) - publikováno 9.4.2002 (14:50:39), v časopise 21.4.2002

Cesta

 

Až slzy přírody

dokončí malbu svou,

pak můžem vyrazit,

na cestu společnou.

 

Půjdeme přírodou,

trním i bodláčím,

půjdeme cestou svou,

se smíchem i v pláči.

 

Až první strom se nám,

přes cestu převalí,

tenhle jev bouřky znám,

však to se napraví.

 

To ani bláto, nesmí nás zastavit,

ani proud řeky proti nám,

Musíme hrdou tvář a čelo nastavit,

proti všem těm zlým nástrahám.

 

Až se nám po bouři

obloha vyjasní,

můžeme hovořit

o lásce bez strasti.

 

A kdyby přec jenom

sem tam hrom uhodil,

můžeš se spolehnout,

že náš strom by neshodil.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anonym1 (Občasný) - 9.4.2002 > To je zajímavý, mně to nikde nedrhlo :))) Asi mi ženy máme jiný rytmus než vy muži :))).
Body: 5
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 10.4.2002 > Fines> Ahoj Fines. Moc Ti děkuji za tvůj názor. Už jsem to Martinovi vystvětlila, že nejde o veršovanku s pravidelným rytmem, ale o básničku, která chce něco říci... :-)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 9.4.2002 > Trošku jsem zadhával, jak máš v jednotlivých slokách proměnné délky veršů, neb jsem si v jedné sloce zvykl na jistou melodii přednesu, v druhé sloce jsem musel v duchu přesedlat na jinou. Celkově ale moc hezky propracovaná básnička,poetická a má myšlenku.
Body: 5
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 10.4.2002 > Martin> Dík za názor. Já vím, že se to občas vymyká rytmu, ale o to mi právě jde...aby bylo vidět, že ta básnička má něco řict a člověk když ji čte o ni přemýšlí, takhle by si ji přečetl jako veršovanku a vypustil z hlavy :-)
<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 10.4.2002 > Eliška> Na tom něco Eliško je, máš pravdu, při takto delším textu by se člověk ukolíbal a ztratil pozornost, joj, máš to promyšlený,dík za odpověď:-)
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 10.4.2002 > ten_s_kytarou. A prosím pěkně, proč by káždá báseň musela mít pravidelný rytmus, proč se rymtus básně nemůže podřídít myšlence. My ženy holt dáváme přednost a důraz na myšlenku, vy muži na formu, není tomu tak? Jinak, já nic nepodceňuji, jen na něčem příliš nelpím, obzvláště né na tom, co se stále mění. :))).
<reagovat 
ten_s_kytarou (Občasný) - 10.4.2002 > :-))) Eliško, věnuješ se politice, nebo poezii? :-) Jako politik dokážeš všechno pěkně obhájit, ale ten rytmus opravdu moc nesedí a přitom by to nevyžadovalo zase tolik práce rytmus srovnat. Potíž je někdy v tom, toť aspoň má vlastní zkušenost, že si na rytmus své básničky natolik zvykneme, že už nám nepřipadá arytmická. Od toho je právě dobrý třeba tady Totem, že tě ostatní na to upozorní - a Ty máš dvě možnosti - buď básničku upravit, nebo to jen vzít na vědomí a nechat ji tak jak je. To obé má své - ani mně se nechce měnit již napsané básničky, protože tak jsem je prostě kdysi napsal, na druhou stranu, připadá-li v úvahu publikace inkriminovaného dílka, zaslouží si péči, opravy, vypilování. Podceňovat nelze ani takové drobnosti jako správná interpunkce (Fines ;-)), diakritika a vůbec gramatika, což nám dala nedávno pocítit kritika první knížky Totemu, která nedávno vyšla. Ale zpět k básni - líbí se mi, je taková houpavá a já se moc rád nechávám houpat ... protože ... Já bych se v kočátku vozil, hloupě se na lidi smál ... ;-)
Body: 5
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 11.4.2002 > ten_s_kytarou> Martine mě se zdá, že TÍM politikem jsi ty...dovedeš si představit, že při tak "dlouhé" (jsou i delší) básni, bych měla udržet rytmus? Zkus si takovou básničku složit nebo si tuhle uprav abys měl pravidelný rytmus...a uvidíš...podle mýho to ztratí myšlenku...a já píšu jenom básničky, které mají smysl - to bys měl vědět...
<reagovat 
Anop (Občasný) - 10.4.2002 > Původně jsem měl stejný názor jako Martin, ale Tvé vysvětlení je opravdu žensky rafinované....no prostě 1....{:o))))
Body: 5
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 11.4.2002 > Anop> Děkuji Ti "dobrá vílo" :-)
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 10.4.2002 > Pěkné. Poslední verš je podle mne trochu natáhlý (o slabiku navíc) např. (že strom by neshodil).
Body: 5
<reagovat 
 Eliška (Občasný) - 11.4.2002 > KSTK> Tak si tam přimysli čárku : Takhle ... a kdyby přec jenom sem tam hrom uhodil můžeš se spolehnout že náš strom, by neshodil... donutí tě to vyzdvihnout hlas na první tři slova a následně poklesnout...pak už o rytmus nejde...nebo ano?
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 12.4.2002 > Eliško myslím si,že tak,jak je to napsaný,bys to měla nechat. KSTK asi nepochopil,jak je "..NÁŠ strom.." důležitý.. Ztratilo by to smysl-nejde přece o lecjaký strom.Vid?Líbí
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter