Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak se kupuje svatební dar
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 12.4.2002 (17:37:36)
 

  Vstoupila jsem do nového hypermarketu u Anděla. Ne že bych podobná zařízení vyhledávala. Právě naopak, ze všech sil se jim snažím vyhýbat. Ta spousta lidí všude a hrozná nepřehlednost mi nedělá nejlíp. Tentokrát se ovšem nedalo nic moc jiného dělat. Zavinila jsem si to sama. Přece jsem už jak dlouho věděla, že kamarádka bude mít v neděli svatbu, a až teď v sobotu jsem si uvědomila, že by nebylo špatné jí něco koupit. Nejlépe nějakou milou maličkost, kterou by si mohla v novomanželském bytě někde vystavit. Třeba keramickou nebo skleněnou. Co se dá tedy dělat, nezbývá mi, než teď, v hodině dvanácté, vlézt do jediného otevřeného obchodu, který je po ruce.

  Zorientovat se mi samozřejmě činí značný problém. Poslušně klušu rozlehlou halou s davem, jen se snažím rozhlížet, kde by se tady dalo něco koupit. Ono to není vůbec jednoduché – obchodů je tu spousta, všechny pěkně naskládané jeden vedle druhého, a kdo by se v tom vyznal. A když ještě nevíte, co přesně byste chtěli, tak to máte holt těžké. Nějakou dobu pokukuji po výlohách, občas někam vlezu, ale zatím se mi nedaří najít nic ani vzdáleně podobného tomu, co bych chtěla.

  Když dorazím až na konec haly, všimnu si něčeho, co by mi orientaci mohlo pěkně usnadnit – plánku. Radostně k němu přijdu a začtu se. A nestačím se divit! Zjišťuji, že pasáže mají sice krásně české názvy Orlice, Labe, Vltava či Svitava (náměstí Krkonoše či náměstí Jeseníky už mi tedy tak libozvučně nezní), zato v názvech obchodů se čeština kamsi vytratila. Připadám si, jako bych se nacházela v nefalšované cizině. Obchody jsou sice velmi povšechně rozděleny českými termíny – Oděvy, Obuv nebo Sportovní potřeby – pod každým z nich je však jen přehršel cizích názvů. Zírám jak Alica v krajine zázrakov. Až na detaily – Kožešiny Trutnov – nemám vůbec ponětí, o co se jedná. Zajímalo by mně, co řeknou lidem výrazy jako Bel et Blanc, Valmont, Clés Minutes nebo Mister Minit. Mně tedy neříkají nic. A kde bych mohla sehnat sklo nebo keramiku, to se mi z tohohle opravdu vyčíst nedaří. Každou chvíli si musím znovu uvědomovat, že se doopravdy nacházím u nás, na svém rodném Smíchově.

  Po marné snaze proniknout do tajů této cizojazyčné tabule rezignuji a vydám se hledat na vlastní pěst…Po několika dalších desítkách minut a mnoha a mnoha prohlídkách obchůdků (některé z nich znám z obou stran, protože mě nenapadlo, že obchody mohou mít i více východů), nacházím ve chvíli, kdy už sama nevěřím v úspěch, věcičku, která mi připadá k danému účelu vhodná – keramický zvoneček ve tvaru ptáčka, navíc za přijatelnou cenu. (Žádné skleněné zboží se mi za celou dobu objevit nepovedlo.) Platím a mizím. S vědomím, že si příště dám pozor, abych už nic nenechávala na poslední chvíli…

 



Poznámky k tomuto příspěvku
_JiKo_ (Občasný) - 12.4.2002 > Možná, že nějaký podnikavec časem vydá "Návod k nakupování u nás" doplněný o malinký slovníček a přehlednou turistickou mapu a na pultíku u vchodu bude za 10kč (0,332723340542339045084012643486941 eura :-)))) žeton k mání i buzola:-)))
<reagovat 
Buick (Občasný) - 13.4.2002 > Tak tohle je fejeton? Úděsný cancy. Ale jestli tě to uklidní, tak podobně jsou psaný články v Novým Prostoru.
<reagovat 
Ženatej (Občasný) - 14.4.2002 > Zvoneček ve tvaru ptáčka? Panna nevěstinka se jistě zapýří...
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 15.4.2002 > Buick: Mohu se zeptat, na které škole jsi vystudoval žurnalistiku? Uklidňovat nepotřebuju, protože se domnívám, že moje vzdělání a praxe (v jiných periodicích než Nový prostor, například Týden) mne dostatečně přesvědčuje o tom, že psát umím. Pokud někoho kritizuješ, buď tak laskav a napiš, co konkrétně se Ti nelíbí! Zatím jsi mě dokázal akorát urazit!
<reagovat 
člověk (Občasný) - 17.4.2002 > Oplatko,..merim si zrychleny tep..tak nejdriv k tomu fejetonu:neni to fejeton,kde bych mohl ukazat na neco konkretniho ,co by se mi nelibilo..je slaby od zacatku az do konce,ale myslim,ze zak pate tridy by se za nej nemusel stydet..takze:absolutne bez napadu,bez vtipu,bez stavy a prakticky bez myslenky..no proste nuda nuda sed sed.. a ted primo k tobe: jestli si myslis,ze vystudovana zurnalistika te nauci psat,pak je mi te hluboce lito.A posuzovat umeni psat podle toho, do jakeho platku prispivas mi prijde taky nesmyslny.. tak se klidne dal tluc do prsou jaxi dobra .... ale me je kurva jedno ... jak by jiste napsal Charles Bukowski (hrozna nula, spatny moc spatnyh spisovatel .... nic vystudoval) nepiste mi Oplatko...a nebo uz radeji nepiste vubec
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 18.4.2002 > Milý člověku, děkuji, že jsi upřesnil, co si myslíš o mém příspěvku. To, co píšeš, mi sice může být nepříjemné, ale je to konstruktivní kritika, ne urážky. Nedomnívám se, že žurnalistika mě naučila psát, to samozřejmě nejde, ale domnívám se, že tím, že mne lidé, kteří tomu rozumí, přijali a nechali vystudovat, a jiní lidé, kteří tomu také, jak doufám, rozumí,nechali přispívat do svého časopisu, jsem prokázala, že umím psát slušně. Domnívám se totiž, že všechno to, co Ti ve fejetonu chybí, tam je...Nicméně jej zřejmě odnesu k nahlédnutí svým profesorům, abych viděla, jestli se opravdu nemám poohlédnout po jiném povolání...Je-li to vážně tak hrozné, jak říkáš...
<reagovat 
čtenář Lebeda - 18.4.2002 > No ja se nebudu poustet do zadnej "fundovanejsich" kritik...a napisu jak na me dilko zapusobilo...protoze jedine o to jde...presto, ze to nebylo nejdelsi,v puli mi pripadalo , ze uz ctu padesatou stranku Ustavy...jedine co me na tom "fejetonu" prekvapilo, ze byl nejen v nudnem duchu psan, ale byl takto stylove i dokoncen. Jestli to nekoho pobavilo, pak mu zavidim. Jinak by me zajimalo, jeslti je pro Tebe hodnoceni profesoru, tak absolutne rozhodujici jak se zda.
<reagovat 
čtenář Lebeda - 18.4.2002 > No ja se nebudu poustet do zadnej "fundovanejsich" kritik...a napisu jak na me dilko zapusobilo...protoze jedine o to jde...presto, ze to nebylo nejdelsi,v puli mi pripadalo , ze uz ctu padesatou stranku Ustavy...jedine co me na tom "fejetonu" prekvapilo, ze byl nejen v nudnem duchu psan, ale byl takto stylove i dokoncen. Jestli to nekoho pobavilo, pak mu zavidim. Jinak by me zajimalo, jeslti je pro Tebe hodnoceni profesoru, tak absolutne rozhodujici jak se zda.
<reagovat 
člověk (Občasný) - 19.4.2002 > Oplatko,..ano,...ja ti verim,ze umis psat slusne...bez sprostych slov a bez pravospisnych chyb...verim,ze tohle te na te skole naucit dokazou...ale nic vic...pokud ma to co pises za neco stat, musi to vychazet primo z tebe a ne z hodin stravenych na prednaskach...verim,ze ti to mozna profesor pochcvali,protoze po formalni strance tomu mozna neni co vytknout...pokud do tebe na skole pet let cpali, jak se ma psat,nemuzu se pak divit,ze mam pocit jakobych cxetl nejaky bezchybne vyplneny formular...ale neco herjiveho,lidskeho tam proste absolutne chybi profesionalni zurnalistko
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 19.4.2002 > Čtenář - Komu myslíš, že bych měla věřit, než odborníkům?
<reagovat 
člověk (Občasný) - 19.4.2002 > aaaaaaaaaha...tak je to s tebou horší než jsem si myslel...pro koho píšeš?pro odborníky?kdo je odborník přes pocity ze čtení?je mi tě líto....jsi strašně chladná
<reagovat 
madlicka (Občasný) - 19.4.2002 > Mily Buicku alias cloveku. Nad timto rameckem cteme: "Autor ma zajem o hlubsi kritiku sveho prispevku". Pokud chci nekomu neco vytknout, asi by to nemela byt dojmologie na urovni libi/nelibi. Pises: "neni to fejeton,kde bych mohl ukazat na neco konkretniho ,co by se mi nelibilo" - v tom je ten problem. Muzu rict "casopis Divka je fakt logr", ale pokud neukazu proc, ma to stejnou hodnotu, jako kdyz reknu "casopis Divka je nejkvalitnejsi v republice." To, co jsi napsal, neni rozhodne kritika, spis takove placnuti do vody. A ted k fejetonu samotnemu. Jedinec v bludisti, ktere je nepratelske, vubec neni marne tema. Shopping centrum se tvari jako svatostanek nakupu, kde jsou vsechny krasne veci jen a jen pro nas - a nejsou. Jsme ztraceni a uondani, neziskame, co chceme, je nam vsak "vlidne nabizeno mnozstvi alternativ" - zbozi, ktere nepotrebujeme, ale nekdo je chce prodat. Tvari se (centrum Zlaty andel), ze je tu pro Cechy - snad dokonce pro patrioty (oblasti pojmenovane po rekach a horach), ale ceske vlastne vubec neni. Myslim, ze napsane je to take dobre, a autorka opravdu psat umi. Mozna jenom mohla nektere veci vic vypichnout (nadsázka), aby byly zjevnejsi.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 19.4.2002 > Člověku, nemusí Ti mě být líto, já Tvoji lítost nepotřebuji. Nerozumím tomu, proč by mělo být špatné zeptat se na názor lidí, kteří už o tom, myslím, něco vědí, když o tom mnoho let přednášejí. To, že bych psala jen pro odborníky, si domýšlíš, nic takového tam neříkám a samozřejmě to není pravda.
<reagovat 
Buick (Občasný) - 21.4.2002 > Tak se mi zdá, že nejsem jedinej, komu se to nelíbí. Vysvětlivka: Úděsný cancy znamená, že je to bez nápadu s chutí studenýho kafe. P. S.: V tom Týdnu jsi pracovala, když měl náklad jako Literárky nebo teď, když je (po výměně redaktorů a šéfredaktora) poměrně kvalitní? No už zase urážím, ale nesnáším nafoukaný lidi, což z toho "textu" taky dost kouká...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 21.4.2002 > Takže - já se zařadím někam doprostřed, abych to "zpestřil". Nemyslím, že by to, Oplatko, bylo absolutně bez nápadu, bez vtipu a bez myšlenky, jak píše Člověk, tématicky je mi to celkem blízké, každé psaní nemusí mít nutně hluboké téma či sdělovat nějaké zásadní dojmy či myšlenky a přesto může být vtipné a čtivé, ani bych neřekl, že to jsou cancy (mimochodem, zajímavé slovo), jako Buick. Na stranu druhou, chápu jejich pohoršení nad tvou reakcí - jen jsi přilila benzín do ohniště, protože si, promiň, zareagovala opravdu hodně, hodně ješitně a nepřiměřeně. K debatám o vystudované či nevystudované žurnalistice se připojovat nebudu, ani si nemyslím, že by to bylo, stejně jako fakt, kam kdo píše či nepíše, důležité či nějak rozhodující. Takže samotné písání o hypermarketovém bludišti mi nepřijde nijak špatné a přečetl jsem si ho v pohodě, ale tvé reakce pod ním, to už jde o poznání hůře, promiň. (Hulala, předem se distancuji od další debatky :o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 22.4.2002 > Buicku, já mám pocit, že Kajman napsal, že se mu to líbí...
<reagovat 
člověk (Občasný) - 22.4.2002 > je mi žinantní,že se zase vracím do debaty,ale když se o mě někdo zminuje..mam nutkání reagovat.. tak za prve...nejsem Buick,jak madlicka zcela jasne a konkretne naznacuje.... za druhe...jsem prosty clovek a ne radoby intelektual,ktery se za kazdou cenu snazi o tzv. konstruktivni kritiku...co si budeme povidat...proste placam do vody a pisu jestli se mi to libi nebo ne...myslim,ze to je to nejdulezitejsi....ten fejeton se mi nelibi,ale o ten tady už vůbec nejde.....tuhle debatu jsi rozvířila svým arogantnim chováním....no nic mě už to moc neba...
<reagovat 
švajnhund (Občasný) - 22.4.2002 > já se tu asi nebudu moc rozepisovat, jenom chci říct, že mě to číst nebavilo, žádný hluboký myšlenky sem v tom nenašel, ani sem se ničemu nezasmál, ale když řikaj vodborníci, že je to dobrý, tak to dobrý asi bude..............klobouk dolů, je to skvělej fejeton
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 22.4.2002 > Prosím vás, proč mě pořád jen urážíte, připadá mi, že jediné, co tu od vás slyším, jsou jen urážky, to vás nenapadá, že mě to opravdu bolí? Slyším o sobě jenom samá ošklivá přídavná jména...Celá léta jsem si myslela, že jediné, co opravdu umím, je psaní, že je to jediné, co bych mohla v životě dělat...Když se najednou dozvídám od vás, že je to tak špatné, jak říkáte, mám z toho dost deprese, snažím se ospravedlnit se, říci si, že potom by se všichni profesoři z žurnalistiky mýlili, stejně jako lidé z časopisů, kam jsem přispívala...Zdá se mi, že to tak nemůže být, ale pokud to tak je, tak je to pro mne katastrofa...Vážně, nejsem ani arograntní ani nafoukaná, jsem pouze zoufalá, takže pokud byly některé mé reakce přehnané, bylo to jen zoufalství...A pokud chci dát svou práci přečíst profesorům, tak je to proto, aby mi řekli, jestli opravdu máte pravdu a já mám raději od žurnalistiky odejít...Zkuste pochopit, že mě to zasáhlo...Bude trvat, než se ¨z toho vzpamatuju... Víte, mě přišlo, že jako zedníkovi, který postavil desítky domů, nikdo neřekne, že neumí stavět, tak mě přece taky nikdo nemůže říci, že neumím psát, protože už jsem svou praxí dokázala, že ano, proto jsem se rozčílila...Třeba to tak není...Každopádně vás prosím, abyste už o mně nepoužívali ta nehezká slova, já jsem člověk s dost nízkým sebevědomím a věci si hodně beru...Vím, že se to pro novináře nehodí...Ale mne to opravdu bolí, když čtu takové nehezké věci...A pak se asi snažím útočit znovu...Tak to zkusíme nanovo...Bez urážek...Chci mít se všemi lidmi z totemu dobré vztahy...Myslíte si, že opravdu píšu špatně? Tedy nejenom, že se vám fejeton nelíbí, ale že je to opravdu špatně napsané? Tedy, že tímto způsobem napsaného by se vám ode mne nelíbilo nic? Já z toho vyvodím závěry, v klidu. Nikomu už nebudu říkat nic ostřejšího, tím se asi opravdu nic nevyřeší. Děkuju
<reagovat 
 švajnhund (Občasný) - 23.4.2002 > Oplatka> Je tady asi dlužno dodat, že po přečtení tvýho článku bych se sám vod sebe nedával do tak silný kritiky. Ale nejvíc mě popudily reakce, kde se vodvoláváš na vodborníky. Nicméně za svojí kritikou si stojim.......ale to zase nic nemusí znamenat, že je to špatný...jenom se mi to nelíbí
<reagovat 
čtenář Lebeda - 23.4.2002 > Cau Oplatko...uz jsem nechtel nic psat, protoze jsem tusil, ze je to tak jak si ted napsala...tenhle fejeton se mi nelibil..ale cetl jsem od tebe jenom jeden...treba jsi uz napsala, nebo napises neco, co by se mi libilo...jestli te psani bavi, tak by te tohlo nemele odradit..myslim, ze jsi na sebe neslysela jenom uraky ne?..cau Lebeda
<reagovat 
člověk (Občasný) - 23.4.2002 > ...jsem cíťa tak sem musím zase něco napsat...hmm..snad už naposled...ten fejeton se mi skutečně moc nelíbí..to jsem opakoval,opakuju a opakovat budu a už ve škole jsem opakoval... ale nepsal bych k němu nikdy nic tak ostrého nebýt te odměřené reakce Oplatko..ja vím,že to byla jenom taková ješitná obrana...no..jsem lidé že?jestli Ti psaní přínáší dobrý pocit,rozhodně piš dál...že se to nelíbí mě neznamená,že je to špatné...co ti k tomu řekli Ti profesoři? budme na sebe hodní a bude to fajn
<reagovat 
Buick (Občasný) - 24.4.2002 > No formálně je to v pohodě, ale myšlenka tomu chybí, toť vše. Že neumíš psát (co znamená umět psát?), o tom jsem nenapsal ani slovo. A ještě něco... Asi jsem takovej tvrdší v hodnocení, ale bez toho by za a) nevznikla tahle debata, b) by tě to nepřinutilo přemejšlet (aspoň nad sebou :-)) P. S.: Když chcete vědět, čtěte Týden. P. P. S.: To jde bejt se všema kamarád? Čau
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 25.4.2002 > Jak už tady někdo zmínil, je to napsané dobře, bez hrubek a stylistických příšerností. Ale chybí mi tu cosi, co dělá článek dobrým článkem - emoce. Nenašla jsem žádná přirovnání nebo třeba citoslovce, cokoli, co by vypovídalo o tom, jak jsi danou situaci skutečně prožívala. Text na mě tím pádem působí studeně, ploše, odměřeně, a taky trochu moc popisně. Je vidět, že jazyk znáš dobře, ale zkus využívat všech barev, které nabízí... :o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 30.4.2002 > Pokud jde o tu schopnost naučit se psát...Pravopis je podle mne záležitostí základní školy a samozřejmou podmínkou pro to, aby člověk vůbec dělal něco jako je zveřejňování svých článků. O tom jsem vůbec nemluvila. Nemyslím si, že na vysoké škole nemůžou člověka naučit psát, domnívám se právě, že tím, že ho přijmou a nechají školu vystudovat, mu dají najevo, že ten talent má, dále mu můžou jenom trošku pomoci a rozšířit jeho obzory. Kapucínko, mně se zdálo, že těch emocí je tam dost, že moje zhnusení a hrůza z toho systému se do toho promítly hodně...Ale je pravda, že když se na to dívám teď, připadá mi to trochu příliš dlouhé. Uvidíme, jak to bude s příštím článkem...
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 11.5.2002 > No, promiň, ale tohle je opravdu slabý. Jestli jsem to dobře pochopil: kamarádka měla svatbu, šla jsem do Anděla, byl tam zmatek a divá tabule, měla jsem kliku - koupila jsem zvoneček. Tak proč o tom psát fejeton. Je tam nějakých přesah, který z toho dělá něco jiného než vypravování? Nemyslím. Ano, zatím na svém titulu jenom pracuji, haha, ale dovol mi říci: NENÍ KAŽDÝ DEN POSVÍCENÍ.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.5.2002 > Pravda je, že původně jsem chtěla psát jenom o tý tabuli. Připadalo mi hrozný, že čtu tabuli ve svém rodném městě a nerozumím v ní ani slovu. (Opravdu jsem měla chvíli pocit, že jsem někde v cizině.) To považuju za alarmující, a v tom přesah opravdu vidím. Ale když jsem se pak rozhodla popsat svou anabázi celou, tak se to v ní zřejmě trochu ztratilo.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 2.6.2002 > Ja proti tobe osobne nic nemam,a myslim,ze vsichni ostatni take ne, ale myslim,ze na techto strankach je dovoleno kazdemu vyjadrit svuj i kdyz peprnejsi nazor.Osobne tvuj prispevek ohodnucuji jako velmi slaby ,,fejeton"(a fejeton davam do uvozovek) Vety jsou kratke a bez napadu a pointa je hodne zamlzena.Priklad tve ponekud neobratnosti hypermarket -zarizeni,nefalsovana cizina,Alica v krajine zazrakov(pokud vim v cestine je to Alice v krajine divu)Nevim jestli by ti nejake periodikum tento ,,fejeton" otisklo pokud ano, asi by si pak meli rozmyslet sve naklady.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 3.6.2002 > Slovensky to je řečeno úmyslně, protože se mi to tak líbilo, česky je to jinak Alenka v říši divů. (Nikdy jsem nechápala, proč z Alice dělají Alenku, ale to je teď vedlejší.) Ono když něco mnoho let studuješ, leta praktikuješ, myslíš, že je to jediné, co umíš, a pak se dozvíš tohle, co mi tu lidé psali, tak je to hodně vážná rána. Nevím, jestli to znáš. Týden po přečtení těchhle reakcí jsem chodila v slzách a v depresích, připadalo mi, že nic nemá smysl. Teď už jsem se trochu vzpamatovala, nicméně moje sebedůvěra je hodně podkopaná. Vědomí, že nic neumí, člověku nedodá.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 5.6.2002 > Nevedela jsem o tom, ze jsi studovala zurnalistiku, ale jak se zminil Kajman, nemyslim si, ze to neco meni na podstate veci. Tve recenze jsou dobre a co se tyce fejetonu sama vim, ze to neni jednoduche je psat, chce to praxi a psat a psat a psat. Co se tyce tvych dusevnich stavu, nevim co ti mam na to rict, kazdy jsme jiny. Ja osobne si kritiky mych praci, snazim brat s rezervou.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.6.2002 > Ono něco jiného je kritika a něco jiného, když Ti řeknou, že píšeš hůře než žák páté třídy. A praxe jsem se domnívala, že mám dost, za těch osm let, co píšu. V budoucnosti jsem se chtěla žurnalistikou zabývat profesionálně a neuměla jsem si představit, že bych dělala něco jiného. Totem jsem vnímala jako jeden z odrazových můstků. Takže tohle je pro mě dost rána. Nicméně pokud to skutečně neumím, jak mi tu všichni píšou, bude asi opravdu nejlepší jít od toho. Co budu dělat, to už si budu muset vyřešit sama.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 6.6.2002 > Nevim z ceho zijes ted, kdyz publikujes jenom na totemu(nebo se mylim)? Kazdopadne ti tve rozhodnuti nebudu vyvracet.Napsala jsem ti, co si myslim o tvych recenzich, a ze fejetony je tezke psat. Co se tyce tvych 8 let praxe, neco jineho je praxe v nejakem periodiku a neco jineho je psani do podobnych casopisu jako je totem, coz ale jiste vis. mej se
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 6.6.2002 > Studuji a žiji, z čeho se dá. Publikuji ještě na jiných místech, ale všude zadarmo. Rozhodnutí, co budu dělat, odkládám, až dokončím školu. Myslím, že vypsat se v Totemu můžeš úplně stejně jako v tištěném časopisu, a zrovna tak se můžeš vypsat i v článcích, které píšeš jenom do šuplíku. V tom rozdíl nevidím, jedině že v tištěných periodicích ti často články změní k nepoznání. Takže asi takhle.
<reagovat 
čtenář Jana - 12.6.2002 > Myslím, že je celkem bezpředmětné věnovat takový prostor diskusi o tak nevýznamném článku. Pokud jde o hlubší kritiku, musím říct, že na mě působí zejména svou, až bych se neváhala použít to slovo, xenofobií. Co se uměleckého ztvárnění týče, negraduje to, a hlavně, (což je u fejetonu podstatné) nemá to myšlenku ani nápad. Zpracované je to banálně a nezajímavě. Ani vtipné to není. Působí to na mě spíše jako snaha o sebeprezentaci své osoby jako nezávislého intelektuála brojícího proti globalizaci a vehementně poukazujícího na svůj nonkonformní postoj zaměřený proti konzumní společnosti.
<reagovat 
čtenář Jana - 12.6.2002 > Myslím, že je celkem bezpředmětné věnovat takový prostor diskusi o tak nevýznamném článku. Pokud jde o hlubší kritiku, musím říct, že na mě působí zejména svou, až bych neváhala použít to slovo, xenofobií. Co se uměleckého ztvárnění týče, negraduje to, a hlavně, (což je u fejetonu podstatné) nemá to myšlenku ani nápad. Zpracované je to banálně a nezajímavě. Ani vtipné to není. Působí to na mě spíše jako snaha o sebeprezentaci své osoby jako nezávislého intelektuála brojícího proti globalizaci a vehementně poukazujícího na svůj nonkonformní postoj zaměřený proti konzumní společnosti.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 12.6.2002 > Jana: Co je pro někoho bezpředmětné, má pro jiného zásadní význam...
Já žádný nonkonformní postoj bojující proti konzumní společnosti nezastávám, jen mě děsí, že nerozumím skoro ani slovu z informační tabule ve svém rodném městě. Ale jestli to na Tebe takhle působí, tak další bod pro to, že se mi to holt nepovedlo, jak už tu řekli všichni ostatní.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 25.6.2002 > Když jsem tak tady viděl všechny ty kritiky, místy až přestřelky, ani nevím, jestli mám ten svůj názor psát. Schovám se tedy pod roušku laika: Četlo se mi to vcelku dobře, čekal jsem horší (jako první jsem četl kritiky) dílko. Možná bych tam našel i zajímavý kontrast - hezky pomalu a klidně vylíčený neobyčejný šrumec. Ani si nemyslím, že musí platit co fejeton, to hluboká filosofická úvaha, ale tohle mi opravdu přijde jako vypravování či kritika architekta. Tak, toť asi vše.
Body: 1
<reagovat 
Tygr (Občasný) - 12.1.2003 > kromě chronických nakupovačů, co se potřebují léčit, nám ostatním asi hypermarkety nedělají dobře; kdo nesháněl někdy něco na poslední chvíli; ale když už o tom vůbec píšeš, proč to aspoň nějak neozvláštníš?
<reagovat 
MZF (Občasný) - 12.5.2003 > Možná bys to měla zařadit do povídek, protože k fejetonu, dle mého názoru, to má daleko. Je to vypravování. Čte se docela dobře a příjemně, text je docela barvitý, škoda jen, že se v něm nevyskytuje vtip či plnější pointa.
Body: 1
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.5.2003 > Povídka to opravdu není, k tomu, jak má vypadat fejeton, jsem absolvovala několik kursů na dvou novinářských školách, takže o formě pochybnosti nemám. Jiná věc je, že pravděpodobně neumím napsat dobrý fejeton, proto se také také tomuto útvaru od sepsání "svatebního daru" nevěnuji.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter