Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí O klukovi v modrém tričku z kolekce Cestou z hor
Autor: ten_s_kytarou (Občasný) - publikováno 16.4.2002 (00:52:05)
další>

Píšu Ti pohádku, kvítečku, píšu Ti pohádku na přání, protože vím, jak moc po pohádkách toužíš, jak moc je máš ráda. Píšu Ti pohádku na pivní tácek dokolečka, pohádku pro Tvé krásné oči, pro Tvé naslouchající uši, pro srdíčko, které v sobě nosíš. Píšu Ti pohádku a směju se u toho na kluka v modrém tričku, který tu nade mnou už nějakou chvilku zvědavě postává. Má krátké světlé vlasy a mluví Tvým jazykem.

"Čo to píšeš?" zeptal se, sotva jsem stihnul dokončit první řádek.

"Píšu pohádku."

"Píšeš rozprávku? A o čom je ta rozprávka?"

"To zatím nevím," odpovídám mu pravdivě, "je to pohádka na přání, pohádka pro jednu moc milou dívenku."

"A ako sa volá?" ptá se ten kluk a já, místo abych odpověděl, schovávám bradu do dlaní a vzpomínám na Tebe. Ale on je zvědavý a netrpělivý; a proč se tomu divit, vždyť zvědavost a netrpělivost k jeho věku náleží.

"Ako sa volá a je zďaleka?"

"Zdaleka," říkám mu, "velmi zdaleka."

Jenže on se nenechá odbýt a táže se mě: "Je tu? Je tu niekde s nami?"

A já mu odpovídám Tvým jazykem: "Je, je tu s nami, aj keď ju nikto nevidí."

"Bože, povedz meno, povedz!" naléhá stále ten kluk, jakoby Tvé jméno bylo v tu chvíli tou nejdůležitější věcí na světě. "A to jej čítaš každý večer rozprávku?"

"Ano, skoro každý, najčastěji tu o modrém motýlu, má ji moc ráda, chce ji slyšet znovu a znovu."

Najednou přiběhly jiné děti a zvědavý kluk odběhl s nimi. Ztratil se stejně náhle, jako modrý motýl z mojí pohádky a já si uvědomil, že už dnes večer asi žádnou novou pohádku nanapíšu. Ale vůbec mi to není líto, protože jsem rád, že jsem potkal kluka v modrém tričku. Snad se nebudeš zlobit, kvítečku, když Ti místo pohádky budu vyprávět právě o něm.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Marketa - 16.4.2002 > Čím jsem starší, tím raději posloucháme pohádky. Tu o modrém motýlu...? Škoda, že jí neznám
Body: 3
<reagovat 
ten_s_kytarou (Občasný) - 16.4.2002 > Milá Markéto, moc mě těší Váš zájem o pohádky. Já vlastně pohádky psát neumím, jak vidíte, z tohoto se pohádka nakonec nevyklubala a pokud si přečtete o modrém motýlu - Ranní déšť (je zde na Totemu uveřejněn), uvidíte, že ani to vlastně není pohádka. Nicméně, čítával jsem jej dříve někomu, na kom mi záleželo, před spaním a tak právem či neprávem dostal přízvisko "pohádka".
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 16.4.2002 > Trochu mi připomíná to známé: "Nakreslíš mi beránka?"
Body: 3
<reagovat 
Dívka s matrací (Občasný) - 26.4.2002 > Četla jsem Vaši "pohádku" o modrém motýlu...Ale tahle o klukovi v modrém tričku má úplně jiný nádech, jinou formu, jiný "šmrnc". Čte se úplně sama, krásně se vrývá do skulinek v srdíčku...A teď trošku pragmatismu: Pohádka je charakteristická tím, že se v ní vyskytují nadpřirozené či fiktivní postavy. Je ta, na kterou se neodbytný kluk v modrém tričku stále vyptává, neexistující?
Body: 5
<reagovat 
čtenář náhodná čtenářka - 23.6.2002 > Děkuju za Vaši pohádku, i když nepatřila mně. Doufám, že už brzy budete moci své příběhy číst před spaním nějakému srdíčku.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 (6) 7 8
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter