Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Uchozená bolí
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 9.11.2007 (21:17:47)

Té noci vyjely

za humna

dřevěný koně

(aspoň stříbrem

kdyby se otřásly)

ale byly to třísky

 

Bůh chrchal dušeně do černýho flóru
falešné uši

ochmýřené

jak plíseň na chlebu

(vůbec neslyšely)

 

Myslela

na zakázané smrkání

do plátěných kapesníků

na nevrácené knihy a peníze

na to, že se bojí keřů

vyšších něž svědomí

 

 

 

 

Cizí ode zdi k cizí v ulici:

"Dáte mi kousnout, slečno?"

 

Cizí spěchajíc od cizího: "Dala bych, ale sama mám málo."

 

Cizí k mizející cizí: "Já také...

                      ať tě mrdka poskáká, pičo!"

 

 

 

 

 

 

 

U zamčeného kostela

pod osvětlenou lípou
hráz tmy
před zavírací dobou

v obchodě

mezi věšáky

stála

 

stejné vlasy

pohyby

ve kterých vybíráme

desetina sekundy:

 únava

pršelo

batoh táhl k zemi

v člověku                     
zvláštní radost

ze setkání
se zcela známými tvary

které nás kdysi hřály

 

Máma!?

-

někoho docela jiného.

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Ploutvička (Občasný) - 9.11.2007 > fajn :)
<reagovat 
holger (Občasný) - 9.11.2007 >  Tadydle mě ňák víc zaujala vyprávěcí část, aneb Od kostela k mámě. Za to D určitě.
Doporučil 
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 9.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 10.11.2007 >
Body: 4
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 10.11.2007 > možná klasická internetová sračka, ale mně se i tak líbí :)
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 10.11.2007 > tentokrát bych to taky trochu probrala .. ale proč nevyužít prostoru? jsem pro liberálnost .. je to živelný - formou i obsahem, to hodnotim
Body: 5
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 10.11.2007 > anae> Já to nechtěla vůbec zkracovat, pilovat, být za brusiče, minimalistu, jsou to jen psychické pochody jedné noci...Také, když je ti špatně-nepřemýšlíš jako:"V útrobách sklo se láme, slídy co nohy ráčí, slepenec s blátem, strach z kroku-ptačí apod., prostě je ti blbě a hotovo...S únavou se vracíš domů, potkáš přidrzlého chlapce, pak hledíš do obchodu s pocitem, že jsi zahlédla vlastní matku, ale při bližším změření do tváře, je to úplně cizí žena...stach z budoucnosti, který mám maximálně vyvinutý v posledních dnech, protože čeká mě zase to Rozhodnutí pro menší zlo..."Hledat znamení vedoucí ke skryté stezce..."
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.11.2007 > Janele z Liků> 

šel kam ho nohy nesly .. třeba to je znamení .. jo, přišlo mi to takový živelný .. vypsání se z pocitů .. to taky patří k věci :-)


<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 10.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.11.2007 >

jako holger


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 11.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.11.2007 > nemám rád neživotné koně


jinak je to klasická internetová sračka relativně snad talentované autorky, obrázky, rozhozený text po ploše, liberálnost ruku v ruce s kazatelstvím...

tfuj :-)
Body: 3
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 10.11.2007 > Emmet_RAY> trochu přibrzdi, sračka neřek bych - trochu roztáhnout, větší bezpatkové písmo
Body: 5
<reagovat 
 gom (Občasný) - 11.11.2007 > Emmet_RAY> 

Ubohý Pane Redaktore !

 

Odkud ses vzala ubohá lidká duše ?

 

Před nedávnem jsem přestal publikovat na Totemu. Důvod? Vulgárně mě napadl anynom (četnář čtenář). Nevadilo mi, že mě napadl, jako spíše to, že příslušníci Totemu jen tiše přihlížejí takovým projevům. Dobrá. Byl jen trapný anonym.

Jak jde čas a procházím příspěvky, narážím na podobný projev. Nejde však o zakomplexovaného anonyma, ale o autora, který má vedle svého nicku "Stálý, Redaktor".

 

Totem, jako jeden z projevů Lorety:

citace z úvodníku:

Vzniklo na podzim 1999. Má momentálně 8 členů a je vydavatelem Totemu, který je jednou z aktivit sdružení. Jeho členové zároveň tvoří část redakce. Každá rubrika má své redaktory a šéfredaktory, kteří se o ně starají. Rubriky se dají zároveň jednoduše přizpůsobovat jejich požadavkům. Jelikož jsme nezisková organizace, je všechno založeno na společném nadšení pro věc.

 

Blahopřeji Vám pane Redaktore pro Vaše společné nadšení pro věc ! Myslíte, že by bylo možné a ve Vašich silách, abyste šel příkladem nám všem obyčejným autorům, a pokud chcete hodnotit příspěvek ostatních, vyvaroval se typu hodnocení jako je "tfuj" a "internetová sračka" ?

 

Za Vaši odpověď, prostou vulgarizmů a projevů Vašeho ubohého ega, Vám děkuji.

 

Děkuji Luku Malérovi, že nenechal Váš projev nepovšimnut.

 

gom

 


 

 


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 11.11.2007 > Luk Malér> Patkové písmo se mi zdá osobnější-když jdou vidět tahy. /Hanebné jest, kdo koho z čeho treskne, ano se to jeho samého drží. Tkadleček k Václavu Mrázovi/
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 11.11.2007 > gom> Enmmeta Raye kousne vopčas muška Prudilka - pak víme, že netřeba brát ho vážně.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2007 > gom> Já si myslím, že pokud někdo jde se svou kůží na trh, měl by počítat se vším. Ostatně - již před nějakou dobou jsem požádal o odchod z redakce, brzy tedy ten přídomek redaktor za mým nickem zmizí. Jinak jsem ovšem přehlédl, že je text v rubrice Zpovědi, pocity, pak by se na něj vztahovala i jiná kritéria hodnocení a já sám bych jej místo psaní upřímného názoru spíše mlčky obešel.

Nevidím ale na své reakci nic špatného, ani ty vulgarismy nejsou příšery, které se plíží nočním městem a kradou nám děti z postýlek.

<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2007 > Luk Malér> Jak jsem již, poudal, přehlédl jsem zařazení.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2007 > Janele z Liků> Tkadleček k Václavu Mrázovi .-))))
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 11.11.2007 > Ta první šikmá plocha mě vlastně minula. Být to směřované na druhou stranu, myslel bych si, že to je skokanský můstek. Přesto jsem to bez mučení dočetl, protože např. 4 . a 6. jsou už tím skokem.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 12.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 11.11.2007 > Hmm, místy zaujalo, místy odpudilo (ne obsahem, samozřejmě). Tentokrát nic moc.
Body: 3
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 11.11.2007 > Uther Pendragon> uchozená bolí-neopracované dřevo, zcela záměrně, nerada šperkuji pocity po vyprchání, až se ráno vyspím a pořádně na to najím...Dovolila jsem si luxus nejakosti a užívám si to...
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 11.11.2007 > Janele z Liků> Nu, za nejakost. :-)
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 11.11.2007 > Uther Pendragon> však křešu podrážkama, děkuji, zkouším Opravdové čtenáře poezie...a přátelé...
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 12.11.2007 > Janele z Liků> :-D

"Copak to provádíš?"
"Píšu básně."
"Sup létá, medvěd chodí pěšky," ušklíbla se.
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 13.11.2007 > kecy o ničem
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.11.2007 >

Nevím, text ano i ne, ale

moc se mi nezamlouvá tvůj přístup (vyplývající z tvých reakcí) – 

přijde mi egocentrickej.

 

Vzpomněl  jsem na Sylvii Plathovou a na to, že i v těch nejeruptivnějších předsmrtných záškubech neztratila ze zřetele poezii (&čtenáře).  

Ono je jednoduché říct –  "...zcela záměrně, nerada šperkuji pocity po vyprchání"; ale to je snadné, příliš snadné, o poznání těžší je

ještě před vyprcháním, proč ne, přímo za běhu lze dávat těm pocitům tvar (Plathová v období sb. Ariel psala i několik textů denně, přesto však ne na úkor kvality).

 

Jinými slovy – text mi přijde trochu odfláklej a zdůvodnění (autenticita) mi přijde sebestředný.


Body: 4
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 13.11.2007 > egil> ano, je odfláklej,syrový, přešlapuje přes čáru, nedrží tvar, mohla jsem jej strčit do šuplete a opracovat (také jsem to chtěla udělat), s dalšími přílivy, ale chtěla jsem ho tu umístit schválně a zjistit reakce druhých-kteří vidí poezii a kteří přátelství...čekala jsem razantní promítnutí do hodnocení...Začínám mít obavy, že dostávám body jen za spřízněnost, nikoliv za kvalitu, jde pouze o test...není v tom egocentrismus, napsala jsem, že se tomu smutně usmívám...Děkuji za reakci...Nechci být z těch, která se vyzpívá k poezii přes přátelé, čekala jsem razantnější komentáře, text se očividně liší...Říkejme tomu zkoušku čtenářovy upřimnosti...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 13.11.2007 > Mimochodem, proč mi za odfláklost dáváte 4?
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.11.2007 >

Protože: "text ano i ne", to je pro mě za čtyři...

________

 

asi tak:

 

5D=sedlo, a to tak že dost

5=ano

4=ano i ne

3=indiference

2=špatný

1=nic.


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.11.2007 >

máš ale naštěstí texty (a je jich celkem dost), které dokazují, že to umíš i jinak.

ale možná o to víc mě naštvalo, co píšeš zde v reakcích.

testuj si, to je tvoje věc, ale mě vždy a na prvním místě zajímá text..  


<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 13.11.2007 > velice oslovuje
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 13.11.2007 >
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 14.11.2007 > také tak - od kostela k mámě .. jinak vůbec
<reagovat 
Robert Čiči (Občasný) - 15.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Bořislav (Občasný) - 14.11.2007 > Lol, máš dost divný syrový psychický pochody. Nemůžu si pomoci, ale nezdá se mi, že takhle myslíš a je to mechanický záznam tvého myšlení, pokud ano...tak Bůh pomáhej :-) have a nice evening


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 15.11.2007 > Bořislav> Buoh asi bude muset pomáhat, přemýšlím tak, není to nic příjemného...
<reagovat 
Bořislav (Občasný) - 14.11.2007 > Chtěl jsem dát známku, ale pak mi dolo, že těžko můžu hodnotit tvé uvažování...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 17.11.2007 > Bořislav> A co bys mi dal za mé uvažování? Lístek na svačinu s větší dávkou bromu nebo doporučení na ozdravný pobyt do mental asylum?
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 18.11.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bořislav (Občasný) - 20.11.2007 > Ono upřímně - mě je to ukradený jak přemejšlíš, ale tak nějak lidsky, vzhledem k tomu, že tobě samé je tvé přemýšlení dosti nepříjemné (viz. výše) bych ti rád nadělil návštěvu u odborníka.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 20.11.2007 > Bořislav> Není mi to nepříjemné, pokud mě někdo za to nenapadá. Nejlepším odborníkem je vlastní zrcadlo a výsledky práce.
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 20.11.2007 > Janele z Liků> Freud podle Eriksona řekl, že "smyslem života je milovat a pracovat". ta tvá poznámka mi to nějak připomněla.
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 3.3.2008 > nelze rozeznat spřízněnost a kvalitu texu u někoho, kdo tě se zájmem čte; a má-li vhled či srdečné pochopení, bude za tebou tvůj čtenář stát vždycky, s jeho důvěrou bych si moc nepohrával..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter