Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
V BLÁHOVÉ NADĚJI PŘÍŠTÍHO DNE
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 11.11.2007 (15:06:33)

 

 

 

 

 

V bláhové naději příštího dne

 

I. Přání

Otevřít láhev a připít – tolik mu ještě nebylo,

aby se udal, že pije moc – tak pil.

…tak ještě jednou tolik… hlídá, aby nevyschla mlha,

jíž stavěl těsnou hráz.

Seděli u stolu, naproti. Uvnitř hořelo.

Slunce je… – – tady… zhasil. Z misky prasknul knot

a vyběhla tma.

 

Z tváře si stírali stín žaluzie.

 

 

II. Duet

Stydíš se, přirozeně. – Dítě se choulí v těle muže,

ruce na přirození, co kdyby… – Skládáme do sebe

iluze o druhém, až vyjde obraz. Ten pravý.

Dáš si mě nad postel. V bláhové naději

Spánky vtlouká pohyb krvi kolem. Pocítí tíseň,

duní palce, praská týl. – – Zkřivený obraz na zdi.

 

 

III. Aftershave

Kamaráde, na nás… Dolil z prázdné láhve

a naklonil se, hlavy pohltil hedvábný šlahoun kouře.

Sklenice cinkla o sklo …na život!

Ulice zhasla. Zrcadlo mlčí tmu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ariel (Občasný) - 11.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 12.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 11.11.2007 > Já se docela těším do té Prahy na to pivo:-)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 12.11.2007 > honza_bordovicky> teče tu na každym rohu.
<reagovat 
 honza_bordovicky (Občasný) - 12.11.2007 > zkrvák> neprav:-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2007 > kurňa, jsem tu rychleji než déčko od kalais, kde se ta holka při neděli fláká? ;-)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 12.11.2007 > Emmet_RAY> už jsem tu venouši, nojo ale je pondělí, co nadělám, si tu dřív
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 12.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.11.2007 >

 


Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 12.11.2007 > "Zrcadlo mlčí tmu"-to je spíš hřebík, než poslední půlverš.
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 12.11.2007 > Raimund> s tim nemůžu souhlasit...
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 12.11.2007 > zkrvák> i pro mě je to zvláštní závěr, ale protože tě beru takového jaký jseš, tak beru i ten závěr
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.11.2007 > zkrvák> No, významem obsahu ta metafora zapadá...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 12.11.2007 > ariel> jestli víš, jakej jsem, víš víc, než já...
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 12.11.2007 > zkrvák> 

je běžný, když o tobě druzí vědí něco, co ty ne.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 12.11.2007 > ariel> rád bych se to dozvěděl. vážně.

zrcadlo mlčí tmu je pointa příběhu. musí tu bít a jinak to napsat nejde.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 12.11.2007 > zkrvák> bereš toé moc doslovně. ten závěr něco otevírá, není to vlastně pointa. ale je to tak pro tebe typické. píšu teď hlavně citem, ne rozumem, takže žádnou obhhajobu ani konkrétní údaje ze mě nedostaneš.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 13.11.2007 > ariel> ten závěr dopovídá, čili uzavírá. jestli něco otevírá, tak ne pro mě. ale je to možný:-)
<reagovat 
ariel (Občasný) - 13.11.2007 >
<reagovat 
Claw (Občasný) - 13.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 13.11.2007 > moc slov. "zrcadlo mlčí tmu" je hezký obrat, ale takový "to know to much too soon" - nevěřím tomu. Cit pro jazyk ano, ale...
Body: 4
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 14.11.2007 > jo :x)
Body: 5
<reagovat 
kalais (Občasný) - 14.11.2007 > občas je v textu vidět až přílišná snaha ho ,,urobit"

a taky tam máš svý poetický klišé, které tě charakterizujou...
ale přesto se mi líbí, jak drží pohromadě...

<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 14.11.2007 >
Body: 4
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 15.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.11.2007 > Líbí se mi, jen tak, pocitově.

Jinak bych si ale tvá díla netroufl přiřadit k těm, jejichž poezii považuji za kvalitní i v prostředí mimo Totem, tobě zůstal amatérismus, který jiní dávno překročili, ale máš takový ten nepřirozený jazyk, jazyk "profíka".
Body: 5
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 19.11.2007 > Emmet_RAY> Mně přijde zajímavé - a velmi výmluvné, že to co vlastně tady píšeš o téhle básni,o tom amatérismu, kteří jiní už dávno překročili, že se to spíš týká tvého psaní, Václave, nemyslíš?
A vůbec když už říkáš - amatérismus, co tím myslíš? Když už něco tvrdím, tak bych to měl podpořit konkrétními důkazy, ne to jen tak hodit do placu. Ale budiž, k tomu je třeba taky trochu koncentrace a potřeba trochu strukturovat myšlenky. To na netu moc nejde.

<reagovat 
 rýp (Občasný) - 19.11.2007 > cit-i-zen> já s tebou sice souhlasím.. ale, hehe, ty mu nejdřív napíšeš, že onen amaterismus se týká spíše jeho psaní, pak dodáš, že vlastně ani nevíš, co tím amaterismem myslel, no a perla na konec, ještě mu doporučíš, aby se na své myšlenky soustředil a třeba je i strukturoval. dá se říct, že jsi mu nenapsal vůbec nic :-)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 21.11.2007 > rýp> máš pravdu, rýpe, you really got me, ale něco jsem snad napsal, možná trochu tautologicky / demagogicky
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.11.2007 > cit-i-zen> Já myslím, že ta poznámka byla jasná a konkrétním důkazem je autorův text :-) Jinak souhlas.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 23.11.2007 > Jsou zvláštní a zajímavé některé náběhy, které se ale nakonec utopí v typickém "poetickém" motivu:

Otevřít láhev a připít – tolik mu ještě nebylo,

aby se udal, že pije moc – tak pil.

…tak ještě jednou tolik… hlídá, aby nevyschla mlha,

jíž stavěl těsnou hráz.

Kde se v té hospodské poetice najednou vzala mlha? A hráz? Nepasuje mi to vůbec dohromady. Řečeno s Jakobsonem - ten motiv se najednou prolomí z úplně jiného paradigmatu, než které báseň nabízí. Z jakého? Z paradigmatu-množiny obecně básnických výrazů. To mně moc neuspokojí. Ty náběhy jsou strašně zajímavý, ale to vyústění mě nebaví.

Body: 4
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 23.11.2007 > Ondrej Kern> po svym návratu k poezii jsem se chtěl vyvarovat vysvětlování motivů/obrazů a objasňování impulsů, který mě vedly k použití toho nebo jinýho...

...proto jen v rychlosti: zdá se mi, že se míjíme už v základnim nastavení. mě kontrasty bavěj. nejlepším příkladem takovýho kontrastu je lukáš pollert na vyhlášení ankety sportovec roku. přišel mezi dámičky v norcích a s diamanty ve vytahanym svetru. přesto tam patřil.

proč mlha? mlha z chlastu. proč hráz? protože uměle a vědomě vytvořená. a proč ne, když v tom pokoji sedí sám a čumí do zrcadla. to už musí mít něco za sebou.

proč křížaly? protože vysušený ovoce je zbavený nadbytečnejch přísad, který jsou nezbytný v reálnym čase, správnou chuť ti ale nastaví taky sušina. vzpomínám-li, nevybavim si celej den, ani všechny detaily. to podstatný ale jo.

přestože ke mně tvý poznámky hodně pronikaj, pořád se mi jim chce vzdorovat. ale děkuju.
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 30.12.2007 >

CO JE POEZIE ?

 

My dva se nemůžeme nikdy shodnout, ty používáš výhradně mozek.

Nashledanou v lepších časech


<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 29.1.2008 > druhá
Body: 4
<reagovat 
hermit (Občasný) - 18.2.2008 > moc patosu na mě.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter