Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
FASTFOOD STORY
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 14.11.2007 (11:15:16)

 

Fastfood story

 

 

Hlavní nádraží, září.

ty holube leť, zlámaná žebra limitují.

Opilec nadrobil hranolku a kečupem polil peří.

Na stromech místo kaštanů spálený tuk.

V okolí viděli několik postav,

namísto očí jámy - a zde to začalo:

 

On Tělo. Krusta. Vystouplý líc objímá prostor,

uprostřed ostrá tma

On Hmyz. Šustivý ohyb každého slova

naráží na ozvěnu těla.

 

Říjen, plovárna.

Domy drolí siréna. Je středa. Poledne. A ptáci

už si zvykli

vylétnout k nebi, zde se zalomit

- a potom padnout střemhlav dolů k vodě, roztrhnout hrudě o plak.

 

On Tělo. Bahnitá obruba louže s vnitřnostmi.

Vyvrhnout list, vyvrhnout se.

On Oba. Ztuha. Skrz kouř se brodit k významům vlastních myšlenek,

urvat je - - a napsat báseň.



Poznámky k tomuto příspěvku
Children Of Fall (Občasný) - 14.11.2007 > Jo, zkouška sirén, jen každou první středu v měsíci, a jak jim to šlape.

Po vypuštění On Oba z obruby louže se mi líbí moc.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 14.11.2007 >

je mi to sympatický, máš opět poměrně jasný představy i styl, což cením, ale někdy je v tom násilí bezdůvodnosti: opilec nadrobil hranolku, spálený tuk na stromech... tady vždycky hledám motivace.

 

(taky mě napadl jiný výklad: polil kečupem peří - převedno do mluvy smažek, krev, která se mu vyvalila z nosu, rozblemcala zbytek fetu perníku)


Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 14.11.2007 > Tahle mi nějak nekoresponduje s Tvým image nebásníka :o) Je důrazná až běda. Něčím mi připomíná egilův styl - akorát, že nedosahuje jeho dna a připadá mi víc "vychtěná". Ale musim se přiznat, že se mi líbí...máš barvitá líčidla. Nálada je tady konstantní a po celou dobu sevřená...a ty popisy a charakteristiky taky celkem jdou.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.11.2007 > šedé> taky jsem to původně chtěl bouhchnout do teorie poezie...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 14.11.2007 > zkrvák> ...to by to ale nikdo nečet.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 14.11.2007 > šedé> ale jo. musíš tomu jen udělat správný promo. od sklenáře si člověk taky přečte každou píčovinu, protože je to sklenář.
<reagovat 
kalais (Občasný) - 14.11.2007 > On Hmyz. Šustivý ohyb každého slova

naráží na ozvěnu těla.



Říjen, plovárna.

Domy drolí siréna. Je středa. Poledne. A ptáci

už si zvykli

vylétnout k nebi, zde se zalomit

- a potom padnout střemhlav dolů k vodě, roztrhnout hrudě o plak.


Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 14.11.2007 > ale k tomu co říká šedé - myslím, že s tou důrazností má pravdu
jde na ní vidět, že to moc chce, což třeba mně v čtenářském zážitku nevadí - čímž naznačuji že to pro mne nemá kladnou ani zápornou roli, někomu to však vadit může
<reagovat 
sojka (Občasný) - 14.11.2007 > Něčím se mi to líbí, možná tou strnulostí, průvodcovstvím. Ona a ona, něco jako zde Karlův most, zde Stromovka:-) Je září, ale říjen už nezáří, jen na konci je něco jako (v uvozovkách) příslib masopustu. Krev a rej.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.11.2007 >
Body: 3
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 15.11.2007 >

 


Body: 4
<reagovat 
ariel (Občasný) - 15.11.2007 >

mě to zase něčím oslovuje. hodně souhlasím s Petrem Vaňkem i  s tím, co vypíchla kalais. "k významům vlastních myšlenek" - je to opět v závěru, je to takové těžkopádně mnohomluvné. to je vlastně to, co jsem měl na mysli u "zrcadlo mlčí tmu" - taková půvabná těžkopádnost. kdybych to psal já, asi bych to zabstrahoval na "vlastním významům". a líbí se mi ten patos na konci.

přerývavost, těžkopádnost, a přece vzlet. to se mi líbí. a pak je tam to "násilí bezdůvodnosti", které je pro ty texty taky příznačné.


<reagovat 
zanzule (Občasný) - 18.11.2007 > tedy, říkám ANO .. Slávisto ;x)
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.11.2007 >

ty seš tak naturalistickej, petře vaňku!

kromě vlastních myšlenek je mi ta urputnost příjemná. čteš hezky?


Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 18.11.2007 > ztratila> když čtu, ženskejm se lámou kolena a chlapi krvácej.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.11.2007 > Upřímně, už z té představy, kterou jsi nastínil, se mi začínají podlamovat kolena...  
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 18.11.2007 > ztratila> jsem výjimečnej, doslova.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.11.2007 > takovejch nás je, broučku, ale možná dojdu...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 18.11.2007 > ztratila> nojo, ale jenom jeden z nás má X faktor, beruško.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.11.2007 >

ty máš faktor, já mám traktor


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 18.11.2007 > ztratila> traktor je nic.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.11.2007 > to je houby argument.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 19.11.2007 > líbí se mi sudé strofy, liché jako by si žádaly o rozvinutí
Body: 5
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 21.11.2007 > špatně ses vyspala, ztratilo? zkrvák mě požádal o náhled, přečetl jsem to, co nejpoctivěji to šlo, a dodal k tomu reakci.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 21.11.2007 > Petr Vaněk> má to dvě nohy a strašně to krvácí. co to je?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 21.11.2007 > Nevím, kdo z nás se vyspal h§ř. člověče - humor, vtip, blbý poznámky - ??? :)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 21.11.2007 > no, rejpla jsem si, ale proboha, snad to nebereš nějak úkorně???
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 21.11.2007 >

skoro to vypadalo, že zase rejpeš - a jak ty to dokážeš, to sama víš.

 

zkrvák: dám se podat.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 21.11.2007 > Petr Vaněk> půl psa.
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 21.11.2007 > však vidíš, jak mě to (po)píchlo. já tady citlivě přemítám nad básní a ty tohle. dneska fakt ne...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 23.11.2007 > Zdá se mi to hodně zatížené. Tím na mě promluví jen tu a tam některé obrazy ( na stromech místo ff), jiná mi zůstávají hluchá ( vystouplý líc ff). Zalíbilo se mi ale opakování v kurzívě. Byť vlastně není průhledné, jako rotační osa funguje.
Body: 4
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 30.12.2007 >

opravdu tě zajímá můj názor ?


<reagovat 
anae (Občasný) - 6.1.2008 > Vidiš, já mám aspoň fastfood pro dva ..
<reagovat 
opičí prackou Vzadku (Občasný) - 11.3.2008 > opičí prackou Vzadku
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter