Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Soutěže na Totemu
 > Soutěže na Totemu
 > Prázdninová fotka
 > Podzimní listí
 > Dým bramborové nati
 > Česká zima (poezie)
 > Česká zima (próza)
 > Česká zima (fotografie)
 > Česká zima (ostatní výtvarno)
 > Podzimní depky (poezie)
 > Podzimní depky (próza)
 > Podzimní depky (fotografie)
 > Podzimní depky (ostatní výtvarno)
 > MULTIdepky
 > Mé nejlepší dílo (poezie)
 > Mé nejlepší dílo (próza)
 > Mé nejlepší dílo (fotografie)
 > Mé nejlepší dílo (výtvarno)
 > Mé nejlepší dílo (grafika)
 > Mé nejlepší dílo (multimédia)
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - próza
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - poezie
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - foto
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - výtvarno
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - multimédia
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - úlety
 > Podzimní depky 2 (poezie)
 > Podzimní depky 2 (próza)
 > Podzimní depky 2 (fotografie)
 > Podzimní depky 2 (ostatní)
 > Pod povrchem (poezie)
 > Pod povrchem (próza)
 > Pod povrchem (fotografie)
 > Pod povrchem (ostatní)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (poezie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (próza)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (fotografie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (ostatní)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (poezie)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (próza)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (foto)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (ostatní)
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vanutí: takhle to smrdí jako milování dvou lidí kteří se nemilujou
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 17.11.2007 (08:06:53)

21:24

  Teď se balí. Demonstrativně se šel krátce předtím okoupat. Do vany napuštěné po okraj. Klouzavý pohyb žiletky, když se trochu zpomalí u šourku s blonďatými chloupky, pak se břit na chvíli schová pod hladinu a s vynořením pokračuje dál ve škrcených kmitech. Kořeněná vůně stlačeného plynu v podpaží, citrusové želé ve vlasech, cestovní taška s popruhem přes rameno. Stále vzhůru, třináct minut autobusem do vesnice, kde dnešní nocí nasadí parohy jejímu mužíčkovi. Vždycky byl na vyzáblé lolitky s lesklými rty, s maličkou slepičkou mezi stehny připomínající čokoládové zrno v hedvábném vykrojovaném papíru na pečení. Tahle je jiná-Johanka, o čtyři roky starší, prvačka, italská filologie.

  Vařiím si čaj, do konvice, kterou již stačil za tu dobu co spolu bydlíme rozbít. Vrátil se od babičky, potřebuje prachy, ty jeho na účtu mu brzdí exekutorský výměr. Spojil příjemné s užitečným, babka mu dala i hrst laciných oplatků, paličáky. Kratochvilně vybírali kočkám klíšťata, pak zabijí dva ušáky, jednoho pořádně bába, druhého on, nese ho v podpaží. Zvedl se mi žaludek. Nebylo to jen tím odporným zápachem z jeho bundy. Takto to smrdí po souloži lidí, kteří se nemilujou, směs zapařeného česneku a tekoucího tuku. Nacpal ho s úsměvem do mrazáku, kachličky pokapal krví, rozšklebenou černou igelitka se zlatými prskanci pohodil u koše. Zápach zastydlé mršiny budu ráno snídat.

Tak si jdi zašukat, ráno morduješ páteř v plyši, aspoň večer uděláš změnu po věčné agresi herních konzol, pití litrů kávy z nemytých hrnků a focení podprůměrných fotek. Možná to pomůže i našemu soužití, které je postaveno více než na přátelství z dětství na placení nájmu .

21:40

  Je pryč, choulím se v posteli.Vracím se myšlenkami k rannímu záchvatu nedostatečnosti. /Tři hodiny jsem se piplala s pohankovým nákypem, červenou řepou z čerstvé bulvy a šťávou ze zázvoru. Čekala jsem s jídlem na Jardu, spolužáka-přišla mi SMS, že už v úterý čul, že bude mít slepáka. Ve fakultce neměli na něj ani pánské pyžamo, dali žluté, dámské. Také přítel mi tu mou snahu obešel zenovou slušností. Nechala jsem to do rána natruc oschnout, kvasné mušky se nad hnědou masou rojily ve vírech. Málem jsem s tím rozbila mísu, když jsem své poslední peníze házela plastovou nabíračkou do záchodové mísy. Jediný úspěch měla polévka ze sáčku./

intermezzo:

Usínám, s tou nejkrásnější ženskou věcí, kterou někteří chlapi nazývají krámy. Naštěstí mě zajímají jen jemní muži, vlastně jediný.

   Vše se mě v tuto chvíli více dotýká, prostupuje mě, nepotřebuji téměř jíst, ani mluvit. Cítím se konečně více jako žena než androgyn. Cestou na záchod jdu kolem lednice, mám v těle zimomřivou hrůzu,  protože mě ON nechal doma samotnou s tím pokrouceným uzlíčkem stažených šlach. Vše co je uhynulé a skladuje se-je mršinou. Jedno zda králík nebo člověk. Jako na pitevně, výsuvný box s teplotou dvou stupňů, a jak směšně tam působí má meruňkové dřeň! Divné sluchové halucinace člověka s temperovanou fantazií, zvuky, hemžení-jako když někdo přešlapuje na ledových krách ve tmě. Zamykám se v pokoji, tělo i s hlavou balím do deky. Zaspat.

6:24

  Potečené nohy, přilepená stehna rozmazanou krví, na prostěradle nic není. Na černých věcech je vše vidět méně, ať na nohavice vyliju kávu z automatu nebo proteče krev přes prádlo do kalhot. Vytahuju ze šuplíku čtvrtku, v koupelně nad vanou se do ní tisknu klínem, až jich budu mít více, udělám z nich koláž: roucho Máří Magdalény. Ale asi už to nestihnu, světlem a vzduchem pokoje rychle ztrácí výkresy barvu.
  V hlavě mám slova přítele: "Vše co je živé podléhá zkáze". Za dva dny mi vyprchal z kapesníku, měl pravdu, úzkostně jsem chtěla zadržet okamžik štěstí v kusu jeho svátečního kapesníku z tanečních. Ještě si vzpomenu na slova Zdenky, která kvůli pouštění draků klidně jede až na jižní Moravu, "že má pipku pořád jako patnáctiletá holka, protože nejí maso". Ani nevím, zda byl ten králík ta nebo ten. V posmrtné stuhlosti už to důležité není.

Indikace: Persen forte-300 mg, extrakt z pupenů lípy-tři odměřené denní dávky v závislosti na hmotnosti.

Jezdím vlakem domů až v sobotu, jako srab...

P.S.Opravdu nejsem Petr Měrka, jeho cynická grotesknost mi ale paradoxně připomíná vztyčné body mého reálného života, narozdíl od něj je můj pokus o text nesmrtelně vážný.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 17.11.2007 > je tu spousta věcí, témat, nápadů ale někdy se stává, že méně je více...

(trochu mi uniklo to s tou prvačkou - o 4 roky starší Johankou - pokud se do prváku chodí v 19ti tak tomu klukovi bylo 15? hmm...)
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 17.11.2007 > Soutěžící> Jenže do prváku se v 19-ti nemusí chodit, klidně i v 27-ti. Jde o pouhý záznam dvou dní, co se skutečně stalo. Reportáž z depky, jak v ní přemýšlím. Děkuji za reakci.
<reagovat 
jafa (Občasný) - 20.11.2007 > Tohle se mi moc líbí: "Vše se mě v tuto chvíli více dotýká, prostupuje mne, nepotřebuji téměř jíst, ani mluvit."
Všeobecně i jednotlivě známé pocity, schopně vyjádřené. Asi nevadí, že hlubší věci jsou jen deníkově nahozené.
Cením poctivost všude, kde ji najdu. Vypravěčka se bere hodně vážně, což může být legrační i naopak skvělé, jak se to vezme.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 20.11.2007 >

není to špatné. ale chtělo by vzít tenhle text, na týden ho zavřít do šuplete a pak ho dodělat: tohle je jak polívka bez jíšky a bez koření. spousta potencialit, ale chuť žádná.


<reagovat 
Maka01 (Občasný) - 20.11.2007 > Je to napsané s citem a je vidět, že je to skutečně prožité. Nápad udělat koláž Roucho Máří Magdaleny z menstruační krve mi ale připadá hnusný a morbidní. I když je možné, že by na tebe usedla blýskavá masařka Štěstí a úchylní miliardáři by ti za tvé výtvory platili zlatem. Jsem věřící a o generaci starší, než ty. Myslím, že by sis měla svého ženství více vážit, jinak z tebe skutečně ten androgyn bude a budeš se od mužů odlišovat jen těmi "krámy". Ještě jednu radu: Vztah, ve kterém si lidé jeden druhého neváží, je nemravný, a proto by se měli rozejít. Láska není otroctví. Mě ten příspěvek připadá takový masochistický. Vzženšti se, ať z tebe není ušlápnutá chudinka! Promiňte ostatní, že z toho tady dělám linku důvěry, ale dost mě to oslovilo a připomnělo mládí.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 21.11.2007 > Soutěžící> Jsem také věřící, ikdyž nejsem křesťan, chlapec v první pasáži je pouze můj spolubydlící, které mu jsem chtěla dát příležitost se odtrhnout z denního stereotypu zaneřáděného bytu s matkou alkoholičkou, vzít si jej jako spolubydlícího na studentský privát, bohužel mě jeho asociálnost, přestože mám pro ni částečně i slabost, ničí. Vztahy, kde si jeden druhého neváží, nepěstuji. Se svým nynějším přítelem jsem si nejprve 9 měsíců psala, bez jediného náznaku intimnosti, poté jsme se teprve sobě příbližili, když jsem přijmula fakt, že jej začínám skutečně brát jako svého partnera, po období deziluze...Předtím jsem měla vážný dvouroční vztah, takřka svatební, který bohužel skončil fiaskem, ale naučil mě velice mnoho...Svého ženství jsem si dlouhá léta nevážila kvůli matce, která si na mě léčila komplexy slovními výpady o tom, jak jsem se nepovedla, že jsem se neměla narodit apod.Přestože okolí vždy tvrdilo něco jiného, od matky se to bere jaksi vážněji, nikdy jsem neuměla chválu od druhých přijmout. Poslední 3 roky však stále více propadám ženskosti, smyslnosti, ikdyž někdy spáchám na sobě klukovinu, androgyn tu byl ve smyslu univerzálnosti, k plnění povinností...Děkuji za názor...Nicméně chci ještě podotknout, že jde o kategorii "depka", v níž jsem to také psala, proto to možná i zavání jistou morbiditou, agresivností, naléhavostí...
<reagovat 
jafa (Občasný) - 21.11.2007 > mluvíš s někým o těchhle svých věcech?
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.12.2007 > Nojo, začátek menstruace, to je pro depresi doba jak stvořená... Snad všechny ženy vědí, o čem mluvíš. A přestože ani mně ta občasná morbidita a vulgárnost textu zrovna nesedne, neubráním se, abych doporučila...
Doporučil 
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.12.2007 >
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.12.2007 >
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.12.2007 >
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.12.2007 >
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 5.12.2007 >
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 6.12.2007 > Kdepak, mám to naopak než většina žen, během ženských dnů se cítím velice dobře, jsem jemnější, ještě více vnímavější,žádné deprese, potřeba jídla, sladkostí.--).Takže, přítel někdy řekne:ty jsi milá, tichá, to jsi zase při svých dnech, že ano? Takové klidové, vymodlené období.--)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 7.12.2007 >
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 7.12.2007 > Omlouvám se za tu multiplikaci mého nicku, za žádnou cenu mi to nejde vymazat...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 7.12.2007 > Soutěžící> to nevadí, je to jako okna paneláku, tolik hlav nad sebou
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter