Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Směr
Autor: kalais (Občasný) - publikováno 25.11.2007 (22:47:14)
 

Míjím díry, kamení plné břicho na dně

dře mne do rukou, v dírách bývá člověk lehčí

a co čekat jiného, když ve dnu studen

je město studené jako záchodová mísa po ránu

bije do kolen, bije do kolen

myslíš, že jsi, když ve vodě poznáváš tvář

myslíš, že najdeš za podivnou slupkou citronu


V ohybu chodby posíláš zprávu na jih

na pláži plné lehátek se stal příběh

na který myslíš ve dne v noci se

budíš tou vzpomínkou na převalení vln

přes ztuhlé kotníky v písku sis napsal

datum narození


Cesta se krátí. Směrem k lesu jsme větší

a strach trucuje na okně. Signální vesta

svítí místo mne; protijedoucím už skalpel

z dásní nevytrhneš. Všechno je o těle!

mohl bys vědět, že když nás rytmus auta pomine

ztratíme směr. Ztratíme rovnoběžný směr.



Poznámky k tomuto příspěvku
zase zkrvák (Občasný) - 25.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
step (Občasný) - 25.11.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 26.11.2007 > Ten konec je moc fajn. Máš docela plodné období ,.)
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 26.11.2007 > Je to opravdu Tvoje dílo?
Doporučil 
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 26.11.2007 > Raimund> celé moje
psala jsem ho jen dlouho a o to víc si ho vážim
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 26.11.2007 >
Body: 4
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 26.11.2007 >
Body: 3
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 26.11.2007 >

V první strofě se vždycky text hezky rozjíždí, abys ho ve chvíli, kdy čtenář očekává vrchol gradace zabila nějakým obrazem, který se na tu stěnu vůbec nehodí.

 

Třeba:

...v dírách bývá člověk lehčí a co čekat jiného když ve dnu studen je město studené - lyricky jemné až křehké - stačilo by fouknout a je to pryč...no a ty k tomu postavíš něco tak statického, návodného a významově neohebného jako je záchodová mísa. Podobně s prapodivným citrónem - jasně, máš ho ráda, není to poprvé, co ho používáš v básni - ale mně ten motiv nějak ční mimo linii ostatních. Promiň, tyhle detaily mi hned zpočátku trochu zkazily dojem. Nejpřirozenější a nejhezčí mi přijde prostřední strofa...no vlastně všechny jsou fajn...a dobře spolu komunikují. Navíc tady nemám dojem, že by báseň byla složitě vymýšlena, přestože tomu forma naznačuje. Až na těch pár "úletů" na začátku působí plynule. Docela líbila - a docela něco řekla.


Doporučil 
<reagovat 
 holger (Občasný) - 26.11.2007 > šedé> 

 V podstatě to šedé řekl za mne, a ještě jak přemýšlivě. ÷))

 Tady mne napadá slogan: Nevaž se, odvaž se!

 Potenciál vidím velikej, ale vždycky se to tak nějak nepatrně podělá.

 Nicméně, místy jak z Červené karkulky .. musím tudíž doporučit.


Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 27.11.2007 > kouskama ano i nene .. 5++
Body: 5
<reagovat 
kráčajúca (Občasný) - 27.11.2007 > mne sa to pacilo.. akoby ta basen zila vlastnym zivotom, na jeden nadych, plus paci sa mi prechadzanie do roznych rovin, ze ta basen, hoc je trocha popisna nestraca ani trocha na lyrickosti..
Doporučil 
<reagovat 
kygiss (Občasný) - 13.12.2007 > Myslím, že se stáváš mým oblíbeným autorkou :)
Doporučil 
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 13.12.2007 > kygiss> ach a já na to kontruji, myslím, že ty ses mým/mou už stal/a:)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.10.2008 > Když vezmu každou strofu jako samostatnou báseň, tak jo... šedému se zdá, že strofy spolu dobře komunikují - to mně právě moc ne, spíš že každý pes jiná ves. Ale dobrá, budu je brát, že patří k sobě nějakým vnitřním záměrem.
Záchodová mísa mi naprosto nevadí - ale zajímavé je, že šedého stejně jako já rozhodil citron... fakt nevím, kde se vzal tu se vzal, mezi vodami a záchodovými mísami - ledaže by to bylo žlutý prkýnko :o) a nebo odraz tváře ve vodě může být slupka citronu, no dobrá, měj si ji tam ;o)
A i tak, jak je to namrskané jedna strofa za druhou zdánlivě nesourodě, to na mě dělá dojem...
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 25.6.2009 > "

."
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 13.7.2010 > zrovna verš se záchodovou mísou tomu dodává život (tady mě spíš tlumil předcházející den studen, protože se jeví příliš muzeálně gestický, ale chápu, že je platným stavebním článkem a zvuk mu také pomáhá na světlo), protože rozbíjí nějakou zaběhanou, a dost únavnou představu o tom, co je homogenní obraz, co je ladné, co se k sobě hodí a co ne. (viz šedé - pravda, je to starší poznámka, dnes by to asi vnímal jinak, ale co si pamatuju, i u mě má s takovými invazemi heterogenních motivů - na pozadí konvenčního očekávání - problém :)).

možná když nás rytmus auta pomine // ztratíme směr (na rozdíl od následující tematizace "rovnoběžnosti") je abstraktní přes míru. - a "skalpel v dásních" v tuhle chvíli taky moc nedávám, ale je aspoň zajímavý :)

ono občas, mohu-li soudit z toho mála, co jsem zatím přečet, odbočky a úniky do intelektualizujících abstrakcí v Tvých textech hrozí, a styl jim nahrává, je to taková výpomoc, zúžení vidění. - trochu to znám, protože s těmi svody neustále bojuju. - (možná, že Ty nebojuješ, co já vím.) :) - jen bych dodal, že když to jinak nejde, tak mi přijde lepší napařit do podkluzujících míst nějakou nerozbitnou, chlupatou, nebo zubatou kostku, ať hraje aspoň svou energií, když se půda pod nohama vzdaluje. - jako třeba ten skalpel zde. - (jakkoliv mě u Tvého stylu přitahuje právě neztrácející se kontakt s pozemskými obrazy, symbolický realismus, obojí v jednom).
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter