Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zátiší s růžemi a andílkem
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 30.11.2007 (07:56:33)

Vůně překvapila moje ego

které právě kopalo Verdunský zákop

dítě;

ušmudlané víc než ohořelý kůň

než rtěnkou umazaná torna...

 

všechny atributy mlátily hned

mne, desku kuchyňského stolu

až slonová kost oprýskala

 

teď se povaluji

co jiného může skýtat mez

kromě trní, igelitových pytlů

nebo duchen?



Poznámky k tomuto příspěvku
zanzule (Občasný) - 30.11.2007 > ***
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 30.11.2007 > :)
Doporučil 
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 30.11.2007 > testuješ, kdo naletí?
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 30.11.2007 > Takže jsou to obrazy zastavení, tedy to, co se vám v daném okamžiku vyjevilo?jsou to zastavené obrazy?Je zvláštní, že je třeba někdy vysvětlení, aby to bylo pochopeno?Ale i tak zůstávám u svého názoru...ale děkuji!
<reagovat 
čtenář já5 - 30.11.2007 > ta polemika se mi jeví velmi zajímavá..pravdou je,že autorovi pocity jsou pro čtenáře ne vždy uchopitelné..budiž..trochu surrealistické mi to připadá.
<reagovat 
soti (Občasný) - 30.11.2007 > že by návrat surrealismu?
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 30.11.2007 > ?Kde jsou nějaké souvislosti, toť surrealismus?Ale je možné, že jsem nechápavý...a ,,vůně překvapila mé ego"???? Ta spojení mi nějak nejdou na jazyk natož pod kůži...ale je to jen můj názor, pro jiné je to poezie k doporučení a ještě nejvýše hodnocená!Gratuluji!Teď je otázkou jestli to není tím, že jste Raimund(stálý)P.S.:už jste napsal mnohem lepší...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2007 > čtenář> Poezie je cesta od někud někam.Někdo by mi sice mohl namítnout, že se tedy občas dostanu do..., ale i takový průběh cesty je dobrodružný.Mohl bych bez problémů podle úspěšného střihu tvořit dál, ale potom by žití resp. myšlení stálo za hovno.Někdy nezáleží na použitých slovech, básnických prostředcích a pod, je zajímavější vnímat pozici vnímání a následné reprodukce.Tato báseň má menší spojitost s mým tématem na fóru, ke kterému se doposud vyjádřili dva lidové.Areál poetiky je rozsáhlý a lze ho procházet od kteréhokoliv bodu.
<reagovat 
 Čtenář - 30.11.2007 > Raimund> Netvrdím, že není!Jen musíte sám cítit, že to není ono...a na použitých slovech záleží alespoň mně, protože poezie je vyjádření slovy!A slova jako taková jsou užívána pro to, aby dokázala přímo zasáhnout, aby měla tu účinnost...pokud neberete slova jako něco vyprázdněného, co má jen nějakou formu...Hledat nové cesty je v pořádku, člověk se musí někam posunovat...hledat...jen dle mého jste tentokrát v této konkrétní básni trochu sešel s té cesty, která směřovala dál. Ale pořád je to jen můj názor!
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 30.11.2007 > Raimund> já ti nevěřim
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2007 > čtenář> 

Snažil jsem se podat určitá přiblížení, způsoby myšlení.Samozřejmě, že na slovech záleží, je to stavební materiál jako každý jiný.Také by se  někdo mohl podívat na báseň z hlediska nějaké domény  estetiky, nebo z úhlu mimésis - a zase bychom byli někde jinde.


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.11.2007 > zkrvák> Sakra, čteš básničky nebo studuješ povahy autorů
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 30.11.2007 > Raimund> skrzevá taky.

zajímalo by mě, v jaký duševní fázi ses při psaní nacházel:-)))
<reagovat 
 Čtenář - 1.12.2007 > Raimund> Slova, slova, slova...z hlediska estetiky???Nebo z úhlu mimésis? No to snad nemyslíte vážně!
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.12.2007 > zkrvák> V lehce povzbuzujícím bílém víně.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.12.2007 > čtenář> Myslím.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 1.12.2007 > Raimund> na pátej lok druhá lahev?
aspoň tak se zdálo...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 1.12.2007 > zkrvák> Ale fuj!
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 1.12.2007 > Raimund> no... a jsme u toho jednoho bodu...
<reagovat 
Robert Čiči (Občasný) - 2.12.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter