Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
V ložnici
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 21.4.2002 (00:59:35), v časopise 26.4.2002

 

V Ložnici   (In The Bedroom 2001)

režie: Todd Field
kamera: Antonio Calvache
hrají: Tom Wilkinson, Sissy Spacek, Nick Stahl, Marisa Tomei, William R. Mapother, Celia Weston, Karen Allen
hudba: Thomas Newman

Režisérský debut T. Fielda je dramatem manželského páru Ruth (Spacek) a Matta (Wilkinson), kteří žijí společně se synem Frankem (Stahl) na pobřeží Camdenu. Jejich poklidné rodinné soužití kazí skutečnost, že se Frank schází se stále vdanou Natalií (Tomei). Po tragické události, kdy je Frank zastřelen Nataliiným psychopatickým manželem, se pod pokličkou ideálního vztahu obou manželů rozvíří výčitky svědomí a vzájemné obviňování. Neschopnost odpuštění a normální komunikace nakonec vyústí v čin, jenž se pro některého diváka může zdát spravedlivou odplatou. Pro většinu ale asi spíše kontroverzním moralním přečinem, který na konci zvedne ze židle.
Snímek vznikl podle povídky ,,Vrazi" novoanglického spisovatele Andre Dubusa. Je plný mnohovýznamových scén (sekání trávníku po Frankově pohřbu) a emočně vypjatých situací (při hádce s Mattem Ruth nevydrží psychický tlak a rozbíjí talíře). Zdá se, že režisér Todd Field svět před úplným zbavením smyslu dobře zná a snaží se jej divákovi co nejvíc přiblížit, což se daří. (Před režisérskou kariérou působil jako herec, nelze nevzpomenout jeho účinkování v Kubrickově psychodramatu Eyes Wide Shut…)
T.Wilkinson a S.Spacek jsou dobře sehraným hereckým párem, jejichž dramatické výkony by se mohly bez studu objevit i na divadelním jevišti. Nelze opomenout ani Marisu Tomei, jež se ucházela o sošku Oscara za vedlejší výkon a byla poražena o něco šťastnější Jennifer Connely (Čistá duše). Scéna, kdy se Natalie přijde omluvit Ruth za Frankovu smrt (dostane pohlavek a odchází) je jedna z nejlepších scén ve filmu a Tomei zde překvapuje svou přirozeností.
Field celý snímek drží v rukou otěže na debut překvapivě pevně! V ložnici bylo oceněno mnoha cenami včetně Zlatého Glóbu za nejlepší dramatický film. Myslím, že snímek, jehož název vznikl podle camdenského nářečí, kde se ,,ložnice" říká kleci na humry, si zaslouží diváckou pozornost nejen tématem, které přinutí diváka klást si mnohé morální otázky, ale i hereckými výkony všech hlavních představitelů.




Poznámky k tomuto příspěvku
Kapucín (Občasný) - 22.4.2002 > Moc hezká recenze, díky za inspiraci! Jen bych opravila - "výkony by se mohly", ale to nemá vliv na zásadní věci... :o)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 23.4.2002 > Taky snad zajdu, zní to zajímavě, tu chybku jsem si dovolil opravit.
Body: 3
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 29.4.2002 > Vypadá to opravdu zajímavě, zajímavěji, než se mi zdálo podle recenze v Mladé Frontě. Mám jeden dotaz: kolik je synovi hlavních hrdinů let? Nevím, jestli ho mám zařadit mezi dospívající, nebo už dávno dospělé.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 29.4.2002 > To bohuzel netusim, pocitam tak kolem petadvaceti. Nemyslim si ale, ze jeho vek je az tak dulezity .Dulezitejsi je silne citove pouto, ktere si k nemu vytvorila jeho matka(Spacek)
<reagovat 
Čtenář - 29.4.2002 > Jeste si dovoluji podotknout ze v Mlade Fronte neni uverejnena recenze ale pilotni clanek,coz je rozdil
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 3.5.2002 > Čtenář: Proč si myslíš, že by to, co Spáčilová píše, nebyla recenze? Vyhovuje všem požadavkům na ni. Možná jsi četl jenom to, co vyšlo před premiérou filmu. Je pravda, že poslední dobou vycházejí nejdříve články o filmu, shrnující to, o čem film je, a recenze až po premiéře. Nicméně to, co tam bylo zveřejněno a o čem mluvím, recenze je, můžeš se podívat na idnes.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter