Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Lidi a psi z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 10.12.2007 (09:14:18)
Pokračování>

 

 

 

 

Přijde mi to docela patrný u pejskařů, že některý lidi maj potřebu někoho ovládat. Jak jen příšerně ten týpek řval na svýho psa, když si psisko dělalo, co chtělo:
"Argouši, k noze, Argouši! Argouši!"
A milej Argouš si stejně letěl přes ulici za jinejma dvouma.

Nikdy jsem nechtěl mít psa. Vlastně jednou jsem psa měl, voříška Heřmana, jen chvilku, ale to bylo jen proto, že se kamarádka Míša o něj nemohla starat, protože jich měla doma už moc.

Na někoho vykřikovat povely? Bolí mě a je mi bytostně nepříjemný, když mi ujedou nervy a někdy zařvu na syna nebo na Janu, nebo když na syna křičí Jana. Vždyť všechno jde řešit v klidu. O něco hrozně důležitýho, kvůli čemu se nějak excitovat, jde přeci minimálněkrát. Ale klasickej pejskař málokdy něco říká svýmu psovi v klidu, učí ho vykonávat jakýsi stupidní povely do zblbnutí. Ať se psovi chce za jiným psem, nebo si jen tak lítat a tak všelijak, má smůlu. Někdo na něj pořád řve. Páníček. Panička.
 
A pak si stará pani s druhou vyprávějí, jak je ti psi neposlouchaj. Koukám na ně a nechápu to. Proč by zvíře mělo poslouchat nějaký ženský, co maj psa jen proto, že jim už děti odešly z domu? Možná jsem za nepřejícího, ale já fakt netuším, proč lidi musej vlastnit psy a hlavně, proč je musej nějak převychovávat. V Praze. Mít je v bytě. Jen je venčit občas, nejlíp na provázku. A křičet na ně:
"Sedni, lehni!"

Jo, ještě k tomu Heřmanovi, to byl chytrej pes. Nemuselo se na něj křičet, nedělal nikde žádnej bordel. Akorát já ho měl v dost rozchlastaným období, takže to finále bylo dost hloupý. Jsem se pohádal s nějakým taxikářem, vylil na něj kelímkový kafe, na jeho bílý kalhoty, a zrovna to muselo bejt před policejní stanicí na Žižkově, takže jsem tam rovnou zahučel. Heřmana si vzal jakejsi Franta, co se mnou kalil, že se o něj postará. Ale když mě pustili druhej den, tak jsem Frantu nějak v naší hospodě nenašel. Po čase jsem na něj ale narazil a on mi vyprávěl nějaký báchorky, jak Heřmana udal kdesi na Moravě. S Míšou jsme se tedy shodli, že to nedopadlo pro Heřmana nějak extra dobře. No. Nic moc. Ale ani teď, kdy netrávím noci po šatlavách, bych psa prostě nechtěl. Ani sebepřátelštějšího. Mít psa v bytě je trápení zvířátek. To mi nikdo nevymluví. 

 

 

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
damika (Občasný) - 10.12.2007 > Argouši! :))) Voříšek Heřman! :))) Myslím, že lidi řvou na psy a děti hlavně tehdy, když se o ně bojej. Strach vyvolává agresivní reakci...jako řvavou. A znám mnohem větší trápení zvířátek...no nic, to neva. Mně se tvůj zápisek líbí, od názvu až po obrázek...čichám člověčinu. :)) Něco bych jinak...ale dnes nee. :)
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 10.12.2007 > jediné co můžu napsat je
hups...
:)
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 10.12.2007 >
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.12.2007 >

Mno, rozhodně umíš lepší - pokud podle zdejší stupnice by vyprávění o Míše byla pětka, tohle je tak trojka.

jinak je to ale zajímavý vyprávění o zvířatech od někoho, kdo k nim vlastně nemá žádnej vztah - asi jako bych já chtěla napsat něco veselého a poučného o olympiádě ve fyzice nebo horolezení.

Mít psa v bytě není rozhodně ideální. Ale mít psa je fajn. Jsou samozřejmě plemena, kde se majitel musí pořád soustředit, mít všechno pod kontrolou, pes musí cítit autoritu. Žádnej náš pes nikdy žádnou pořádnou autoritu necejtil. Rozumí důležitým věcem jako je zůstaň, sedni, lehni, rozezná levou a pravou, umí pozdravit, pochopí, kdy má poslechnout. Ale jinak si dělá, co chce. Čas tráví střídavě venku a vevnitř, je hlídací, takže hlídá. Svoje křeslo v obýváku nemá, v posteli s náma nespí, ale protože je mazlivá, tak jsme stejně od hlavy k patě chlupatý.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.12.2007 > ztratila> ale tohle neni nic poučného. to je jen zápisek, co mě tak napadlo, když jsem viděl nějaký spropadený pejskaře, co buzerujou ty zviřátka... žádný ambice si nedělám na cokoliv... ty si se psama takový psí kusy neděláš, jak jsem vypochopil...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.12.2007 > Na psa i na dítě někdy musíš zakřičet, když jde třeba upostřed silnice a nehodlá uhýbat projíždějícím autům:) - jak správně napsala damika.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.12.2007 > ztratila> ale jo, to jo... nic se nesmí brát ad absurdum...
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 10.12.2007 > Už tu bylo naznačeno,že máš i o krapet lepší zápisek .. ale i tohle je velmi příjemné :x)
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 13.12.2007 > Kdyz on je myslim rozdil mezi malym psiskem, ktere by i v prirode spalo 16 hodin denne a velkym zvizetem, ktere chce behat. Doma mame velkou psi pani, ktera k nam prisla od tety a te se priznam, ze je mi nekdy taky pekne lito. Proste ... psi pocasi a psi zivot:-)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 (159) 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter