Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Andělské neřesti
Autor: Hanele (Občasný) - publikováno 24.4.2002 (11:50:03)

Zkrocených zatracenců sloup.

Ubohých andělů křik.

Hořká chuť tvé čokolády.

Vášeň plná zrady.

V kokosech života nenacházím klady.

Chci ven ze zahrady !

Sladká chuť soli v ráně složila všechny zbraně.

A o rozum přichází jen ten ,kdo už ho dávno ztratil..

 

Jsem přišpendlená na lopatkách větrného mlýnu na sny .

Ve velké restauraci vesmíru , kde odmítám jíst.

Slyším jen, tam z velké dálky : “Spálíš si křídla , můj Andílku !…”

 

A tam uvnitř té temnoty v kraji věčného jara, za bludištěm vod, ožívají dávné končiny světa.

A tělo je stroj a mozek je hnací pérko a člověk je robot zkázy ve válkách hormónů .

A svět se otáčí a podává si ruku s Marsem.

 

V místě ,kde jej zanechaly múzy.

Vzal do rukou tužku a bělostný papír (na chvíli rozžehla jeho světlo ).

Dopsal ,vložil sny do láhve, hodil. – A proudem unášen zanechal ji v místech ,kde opustily jeho.

 

Z mostu spadne a možná už se na nohy nepostaví. Kolemjdoucí ji budou přehlížet.

Chtěla jen lásku bezcitného světa. Chtěla jen malý kousek štěstí.

Je sobecká ?!

 

V zápiscích zmatených nenacházím trhliny ,které dají všemu smysl.

A tak hledám potěšení v zítřejší minulosti a ponaučení z budoucnosti – přítomnost mi nikdo nepředstavil. Střídám role malých herců a skládám kamínky z mozaiky a doufám, že pochopím svůj obraz.

Teď i dcerou loupežníků , zasypanou ořechy , jsem žila. Tou ,která lhaním byla zastřelena. Stála pod stromem rozkoše na zeleném ostrově a okusila ovoce .

Vlastně netuším, proč, kam a kde směřovala a co já v ní nacházela . Jen známou se mi zdála a v mnohých podobnou mi byla .

 

 Věřím , že nad mou kletbou se zlomí hůl a poznám vůni květů ,které vidět nebyly. Sčítám dlouhé hodiny valící se časem a večer ,když auta nejezdí naslouchám vesmíru . Ve zdech prázdných snažím se je přesvědčit,že opravdu vidím netopýra – Marně … Ale , nevzdává se , vždyť i bílé myšky se s ním seznámily. A v loužích vodky plave abstinent .

 

Sen po snu jsem roztrhala a v žáru poslala je po větru a svou minulost roztřídila podle písmem abecedy . Vychutnávám poslední zbytky máty z hrníčku s pomněnkami , aby nezapomněl … Vše ostatní jsem zavřela do krabičky od sirek . Na vše se našel lék.

Vlasy mé ztěžkly tíhou mokrých rozmarů .

Kapka po kapce se tříštila o mou tvář .

A tak ve tmě za letu noční můry i já v bitvě s blázny a duchy odcházím …

Ano jsme to my ! Živí poražení !

Ti kteří hledají , nenacházejí , milují , ztrácejí …

Jsou to oni a jsem to já ...

 A kdo ještě …



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 24.4.2002 > jen tak dál,at tvá bohata fantazie přetrvá
Body: 5
<reagovat 
Kremel Kryštof (Občasný) - 24.4.2002 > Romantické utopie lásky
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 24.4.2002 > Kremel Kryštof> ...Možná tak trochu utopie a možná že realita , ale to je pouze a jenom na tobe!Co v tom uvidíš, jen ať se potom nedivíš ... :))
<reagovat 
řetízek (Občasný) - 24.4.2002 > usekejme anďelům všechny páry křídel - první(a nebudou už cudní), druhý (a nebudou se vznášet) a třetí (.....
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 24.4.2002 > řetízek> ..Zvláštní názor...Máš pocit,že potom nám bude lépe ? :)
<reagovat 
řetízek (Občasný) - 25.4.2002 > :) a myslíš, že může být ještě hůř? že ten náš svět! jest jedna prázdná a užitek nenesoucí poušť :)))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 25.4.2002 > řetízek> A na co myslíš ty ? :))) Mám ti ,momentálně ,takový pocit ,že v mé poušti je pravě povodeň :)) Ve sve podstatě ,ještě nebylo tak strašne ,aby nebylo ještě hůř ... :))
<reagovat 
 řetízek (Občasný) - 25.4.2002 > Hanele> V poušti přejasná cesta povodně! krví vody rozdělení :)) a bude hůř? Aj aj bude :))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 27.4.2002 > řetízek> ...A pak ?...Pak na to všechno padlo ticho. Ticho působící tolikrát přirozeněji než řeč,bezčasové ticho, z něhož zpočátku mnoho myslí přečnívalo...Později snad žádná
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 24.5.2002 > ja bych jim ta kridla nesekal, ale tak maximalne zabavil a kdyz se budou chovat slusne, vratil na konci necoho...
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 24.5.2002 > aq. BoBB> ALE , ALE? ! Ty ses nám nějak rozepsal ?:)))) Nooo, pouvažuji o tom a když nebudu schopná něco dokonalého vymyslet tak udělam malinkatý kompromis:)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.9.2002 >

svou minulost roztřídila podle písmem abecedy    ... tohle je dost důležitej počin, ale nejen podle abecedy, i podle velikosti, váhy, síly, jemnosti, a dalších mnoha hledisek... :o)

pěkné počtení, na jeden zátah to ale nejde všecko vstřebat... :o) 


Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 28.9.2002 > hubert> 

Jojo...Podle abecedy je jeden z mnoha pocinu...Pro mne to byl prvni pocin :)

Tak to mas pravdu!Verim ,ze to nejde na jeden zatah precist ....ale ja jina nebudu a nechci byt...A navic sen se take na jeden zatah neda pochopit :)


<reagovat 
barlach (Občasný) - 13.12.2002 > Ty, já už myslel, že si dneska nepřečtu nádhernou báseň a ejhle... I když teda báseň není to pravé, ale ty mi jistě rozumíš. Takže opět děkuji! :o)
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 14.12.2002 > barlach> Je , to je hezke ! Ja ti rozumim!!! :))) Dekuji ,ze jsem ti udelala radost :)Ty mi tez !:) 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter