Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Avia B 135 S
Autor: nohome (Občasný) - publikováno 29.12.2007 (21:24:35)
Co kdyz jsme se nemcum branili a vyvoj Avie B 135 sel dal az se ustalil v roce 1941 na typu "S"...
A tak byl i dodavan na frontu od Varsavy az po Linec. Svoji revolucni konstrukcni koncepci ve spojeni s vykonym nemene revolucnim motorem avie rady HS prokazal vzdorovat i presile Bf 109. Tri rychlopalne kanony (jeden v ose vrtule a dva nad blokem motoru) ze zavodu Skoda jsou pro kazdeho protivnika vyznamnou hrozbou.
Spolu s lehkym bombardovacim typem Aero A 300 S se stal pateri ceskeho a posleze i spojeneckeho slovenskeho letectva.


Poznámky k tomuto příspěvku
zanzule (Občasný) - 29.12.2007 > jsem pro křídla / létání ..
Doporučil 
<reagovat 
Ymy.po (Občasný) - 29.12.2007 > děláš pro abíčko?
<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 29.12.2007 > Ymy.po> 
<reagovat 
 nohome (Občasný) - 30.12.2007 > Ymy.po> Ne pro radost, ja jsem takovej magor
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 29.12.2007 > néé, nahome je můj oblíbenec....kvůli němu miluju letadýlka, a taky káňata
<reagovat 
 Magid (Občasný) - 29.12.2007 > wandalka> 

Opravdu totiž není větší zábava než sledovat gumovou opici, jak se snaží chytit papírová letadílka na kolotoči.

 


<reagovat 
 nohome (Občasný) - 30.12.2007 > wandalka>  sem z tebe magor holka ty budes asi pekny trestidlo DIKY!
<reagovat 
Magid (Občasný) - 29.12.2007 >

Největším a nakonec jedinným zájemcem o Avii Av-135 bylo Bulharsko. Stroj je velice zaujal, což vedlo k podepsání kontraktu o dodání 12 draků Av-135 a 62 motorů HS 12Ycsr. Během roku 1942 byla splněna zakázka dodáním všech 12 letounů, ale pouze 35 motorů. Další dodávky RLM zastavilo, v čemž měl nejspíše prsty (a peníze) konkurent Messerschmitt. Sešlo i z plánované licenční stavby letadel.

Pouhých 12 strojů nemohlo býti nasazeno u prvnoliniové jednotky, a proto byly zařazeny do stíhací letecké školy Dolna Mitropolja. Kde sloužily jako přeškolovací stroje z dvouplošníků Avia B-534 na Messerschmitty Bf-109.Ta vaše Avie je tak trochu Mustang ,Tempest a muj oblíbený Spitfire v jednom jinak dobrý pokus


Body: 3
<reagovat 
 nohome (Občasný) - 30.12.2007 > Magid> 

Dekuji za strucny vytah z historie 135ky.

Musin vsak vse uvest na pravou miru - tedy co se kresby tyce - tady jsme si nerozumneli - to neni opravdova 135ka, ale moje fantazie, jak by vypadala, kdyby prosla zkouskou bojem a byly na ni udelany doladovaci upravy. Domnivam se ze by byly nasledovne - zkraceni kridel o vic jak metr, zvetseni SOP, zesipoveni VOP, silnejsi motor (avia by jiste pokracovala i ve vyvoji motoru), ctyrlista stavitelna vrtule a kapkovity prekryt kabiny (nase sklarny jsou jedny z nejlepsich na svete). Toliko co je videt na nacrtku a co se viditelne lisi od prave 135ky, pak by asi bylo pridani pancerovani a zesileni konstrukce, hlavne ocasni casti trupu.

Pro jasne odliseni jsem mohl zmenit poradove cislo modelu, ale dle meho by to uz bylo moc zavadejici a tak jsem si dovolïl pridat pismeno "S" jako "serie" ci "stihac".

Cele tohle mne napadlo pri prohlizeni stranek "luft46", ktere jsou cele venovany tomu, jak by vypadala luftwafe, kdyby valka nekoncila v roce 45. Jeste bych chtel zkusit dalsi nadejny typ ceske republiky a to Aero Ae 300.

PS: jeste k te historii bych pridal, ze u bulharu 135ka zrejme zasahla i do boju a to proti liberatorum - na internetu je dost kresbicek s timto tematem...


<reagovat 
 Magid (Občasný) - 30.12.2007 > nohome> Jo pochopil taky jsem fanda do letadel už se těším na další era!
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 2.1.2008 > Zajímavý letadlo... jaký ráže by byly ty rychlopalný kulomety? 20mm?
<reagovat 
 nohome (Občasný) - 3.1.2008 > Skafloc> Jednalo by se dle meho o kanony (pocetni prevaha by byla opravdu velka, takze myslim ze vyvoj u nas by se snazil byt co nerazantnejsi co se ucinosti zbrani tyce), ale z aspon trochu realneho hlediska by to byly s nejvetsi pravdepodobnosti opravdu kulomety a to zbrojovky Brno, oznacovaneho jako "velky kulomet" raze 15 mm nebo licencne vyrabeny Oerlikon FFS-20 raze 20 mm (zminka v kinze V. Nemecka; Ceskosloveska letadla 1.)
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 3.1.2008 > hmmm... no zní to fakt zajímavě... i když celá hypotéza zřejmě začíná chybně předpokladem že bychom se ubránili... ale to je na delší debaty ;o)
<reagovat 
 nohome (Občasný) - 3.1.2008 > Skafloc> 

to by bylo  


<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 3.1.2008 > nohome> Odkud jsi? ;o)
<reagovat 
 nohome (Občasný) - 4.1.2008 > Skafloc> 

z bohnic od blazince


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter