Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...(dlouho do siesty)
Autor: hermit (Občasný) - publikováno 8.1.2008 (08:05:08)

. . .

 

 

 

dlouho do siesty

a už mě vypilo osm olivových lánů

 

na nebi bez culíků hrušky šedi

lihoví pavouci v chvatu

opletli

balóny brzdami

 

 

 

Kriste     vždyť tady máš

svého prvního     zasáhni

vyveď můj klid z Itálie

a dopiš tuto báseň pro mou ženu

 

prostě se potím

ale náš autobus už bude stavět    

 

řidiči ohřívají párky

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kink (Občasný) - 8.1.2008 > *
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 8.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > pochopil jsem báseň dobře, když se domnívám, že básník by zas rád mezi Eskymáky?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kafka (Občasný) - 8.1.2008 > ...*
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 8.1.2008 > i takové dusno může býti inspirující a navodit atmosféru filosofující:-)
Body: 5
<reagovat 
touha (Občasný) - 8.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > touha> chtěl bych též nějak okomentovat tvůj příspěvek pod básní jihlavského borce verše, ale to prázdno mi nějak znervosňuje, nevím, jak na to...
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 8.1.2008 > stanislav> strach z prázdnoty jest ušlechtilý cit, pane Stanislave, závidím vám jej, mívají jej jen největší duchové, tiž, jenž jsou někdy tak přeplněni jsoucnem, až se dostavuje u nich přesycení a z něj plynoucí pocit nedostatečnosti. děkuji vám ovšem všem, všem.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > hermit> pocit nedostatečnosti? nevím, hodlám polemizovat. ale nebudu asi, ponivadž vás nechci okrádat o váš drahocený čas, který byste mohl věnovat svým intenzivním prožitkům, které pak přetavíte do veršů. a čtenář posléze zde smí okusit té slasti. pakliže je vnímavý. jinak ne, samo sebou, jinak je vedle jak ta jedle...
<reagovat 
ariel (Občasný) - 8.1.2008 > pro mě milá, příjemná, i když poněkud řadová. asi taková být měla
Body: 5
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 8.1.2008 > instantní účastníci zájezdu v prášku
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 8.1.2008 > :x)


Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 8.1.2008 >

bez občasné Itálie je ale věčné dusno! :-)


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > anae> ano, krásněs to řekla, chtěl bych se s tebou hned pohádat, ale obávám se, že by mě to zranilo, třeba bych dostal infarnt nebo tak. nejsem už z nejmladších a mé útroby už nejsou, co bejvaly...
<reagovat 
 anae (Občasný) - 8.1.2008 > stanislav> hády hády hády - vattene a quel paese! accipicchia /ačipíkia/!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > anae> zajímavý text, tato tvá poznámka, ale nejsem s to ho rozklíčovat. i když asi bude konzistentní.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 8.1.2008 > stanislav> dnes je pěkný den, není-liž pravda? tak nějak :-)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > anae> ale jsem k smrti unaven. ta dřina v recepci mě zhuntovala, kanape to jistí...
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.1.2008 > Líbí se mi druhá půle, první mi přijde těžkopádná - taková nápaditost pro nápaditost.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > šedé> nápaditost pro nápaditost je velmi hezký obrat, to by se mělo zakomponovat do učebnic kritického hodnocení veršů...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.1.2008 > stanislav> 

Takové jsou? A kde se to dá koupit? Hned tam půjdu a pak začnu být opravdový kritický hodnotitel :o)), kterému nikdo nerozumí...

 

Nápaditost za každou cenu - přestože je patrný vztah k něčemu konkrétnímu - nejedná se pravděpodobně jen o imaginaci - výrazové prostředky a jejich spojení do celku navozují spíš dojem nahodilosti, než konstruktivismu - a o abstrakcionistický text se podle všeho nejedná - osobně tu šifru první strofy nejsem schopen rozklíčovat k mému plnému uspokojení - vlastně si ji rozklíčuju jen po svém, protože indicie jsou natolik nekonzistentní, že mi to jinak nejde...a pokud bych se odpoutal od skutečnosti, že text má mít sdělení směřující určitým směrem, schází mi v něm lehkost a nonšalance - samozřejmost.

 

Jedná se zřejmě o popis jednotvárné cesty odněkud někam, kdy jsou paprsky sluníčka pohlceny bouřkovými mraky...a blabla - moc se mi to nechce zkoumat dál - prostě nemám rád rébusy, které se skrze své výrazivo posouvají ve snaze o naprostou nevšednot tak daleko, že přestávají být nadohled. Naopak imaginaci chci vnímat jako imaginaci a nepřiřazovat k ní významy.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > šedé> zase mi tvůj důvtip vyrazil dech. nekonzistentní indicie, to mi trošku asociuje bolest břicha po snězení zkaženého rybího salátu těsně před úlevou na wc...  čímž pádem nesouhlasím, hermitova poezie je konzistentní, včetně všech svých indicií. a ta lehkost uplně bije do očí. to u odborníka tvých kvalit se mi zdá paradoxní, že tě to taky neztlouklo... hm... už tomu světu přestávám zas rozumět.... 
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 8.1.2008 > stanislav> no já nevim, vážně, jestli je má poésie konzistentní včetně indicií, já tomu ňák moc nerozumím. spíš vůbec. fakt. tolik říkám na svou obžalobu. :-)
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.1.2008 > stanislav> Vpořádku, Stanislave, vidíš to po svém, já taky. Poezie je úžasná v tom, že něco, co někoho zbije, jiného mine a naopak. Asi se těžko pohádáme nad skutečností, že travnaté fotbalové hřiště je zelené. Ale když mi budeš nutit lehkost tam, kde já vidím křeč, tak je to hnedle veselejší. Asi se oba shodneme na tom, že květnaté sousloví o lihových pavoucích v chvatu oplétajících balóny brzdami je metafora pro nějakou skutečnost - ale jak se snažím, tak se snažím, nic jednoznačného mi z ní nevylézá (možná je to mou neschopností pochopit souvislosti), samozřejmě předpokládám, že Tobě po jejím přečtení automaticky vytane na mysli jasný obraz - mně ovšem ne, vjem se jaksi nedostavil (ano, balon s brzdami je zajímavý nápad, jak souvisí s lihovými pavouky se mi ovšem dohledat nepodařilo). Na mě prostě celý ten obrat působí dojmem "přepálenosti, přehuštěnosti" - buď říká víc než unese anebo se tváří, že nese víc, než ve skutečnosti říká. Třeba je chyba ve mně, třeba v autorovi, který zakódoval sdělení do obratu tak složitého, že jej, bez znalosti kontextu, nedokážu správně rozklíčovat. I tak se mi třeba může líbit svým jazykem, což se v případě této první strofy taknějak nestalo.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > hermit> v pořádku, barde, tvá skromnost tě samo sebou jen šlechtí, poeta by neměl být hrdopýšek a chválit sám své verše, ale pochybovat, to je motor, tudy cesta vede... stále dumat, kterak je člověk nedostatečný a jeho dílo, nikdy neusnout na vavřínech a tak vůbec, že... to je jasné... 
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.1.2008 > šedé> Samozřejmě svou nejistou interpretaci mám, nicméně nepovažuju způsob jejího navození za šťastný - můj boj, to je všechno.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > šedé> nechal bych rozklíčovávání na jindy. naštěstí mi co nevidět končí pracovní doba. již se těším na večeři u číňana. mé myšlenky se již obracejí tímto směrem spíše než k veršům barda vysočinského. pěkný večer a tak vůbec... hehe
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.1.2008 > šedé> Přečetl jsem si teď tu vtipnou narážku ohledně vnímavosti. Mám dotaz. Je vnímavost souhrnem schopností prožívat stejné věci stejně?
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 8.1.2008 > stanislav> Budu trpělivý - dobře to promysli. Šťastnou chuť.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.1.2008 > šedé> nic jsem nepromyslel, protože se mi nechtělo. to je blbý, no.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 12.1.2008 > nice
Body: 5
<reagovat 
Šedo (Občasný) - 20.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter