Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Múza všedních okolností
Autor: Hanele (Občasný) - publikováno 3.5.2002 (18:08:30)

   .... Všichni jsou vinni mým životem .

 A budu - li tady , budu se snažit topit vás v proudech rozmarně lepkavých barev ...

 

Co přát si víc a nebýt nic ?

Snad od rána až po soumrak rozčesávat hvězdné vlasy Berenyčiny a snažit se pochopit nesnáze nadějných lidí bez povyku stařešiny ...

 

" Vidíš ?! Jak tu sladce spinkám,

   schoulená jsem do klubíčka,

   své ostny s láskou pro tě hýčkám,

   snad abys mě nepřehlédl ...

 

Pak vzals mi sen z hlavy a přenesl jej na plátno, a tak teď tu sedím a sleduji onu "zrůdičku" a proklínám básnika jenž vtiskl oči do mých .

 

 Jsem Múzou všedních okolností , nad kterou bys zaplakal .

 

Umístěná do okraje tvého hříchu , nohy přitáhla jsem k bradě , abych nějakým nedopatřením nezašlápla jediného obyvatele  toho dílka . A jako něžná řasa,  polapená do rybářské sítě ,  nahlížím přes rám pouště , ve které nepřestalo pršet. Skrze němá ústa promlouvám k tobě a odhrnuji záclonu onoho ticha co křičí do pekel a pomáhám ti probudit další malou Múzu co v hlubynách tvých se zkrývá snad ,aby mohla k tobě růst.

Dávno se neschovává za oponou , tancuje bosou nohou s hudbou živých i mrtvých stromů a hledá cestu k tobě domů. V záři mokrých pampelišek slyšela jen táhlou píseň bílých lišek. V otázkách utopila zapomnnění pohroužená v prázdné snění.

 

A co já ? Snad jsem na tě zapomněla ?

- Ne ... Jen jsem si přála ,abys odešel tiše po špičkách a nechal mě v klidu spát.

A až zemřu ?

Tak , abys mě probudil .

 

S dětskou duší chystala jsem se na svou poslední cestu , na velký skok do tmy. A šašek v rohu se mi smál.

Takovým trapným smíchem neposedných rolniček . Pobíhal od rohu k rohu , schovával se za sloupy , a když se domníval , že jej není vidět posílal pitvořivé úšklebky naivním dámám v korzetu.

Pak udělal pár kotrmelců a posadil se vedle mě - seděl - na chvíli jakoby zvážněl a starostlivě mi pohlédl do očí a ...

Zkameněl ...

 

Snad jsem uronila slzu, vstala jsem a se zármutkem Medúzy políbila onoho nešťastníka a pokryla zlatýn rounem, oblékla si rudý šat a obličej zakryla temným závojem své minulosti.

 

A pak ?

Pak jen z dálky sledovala  jak vztahujíc své ručky chtivé po mé velikosti zmenšují se spolu s novou , malou Múzou.

A  zmenšily se natolik , že někteří z vás , zahleděných pozorovatelů co s nepochopením přihlížíte , byste jej rádi zavřeli do krabičky od sirek.

 

A tak dál stál si ve svém rohu s rukou  napřaženou v  hnědých očích  smutný žal a tolik rád bys v náruči mé usínal ...

To já přetrhla ti onu tenkou nit a ty stojíš dál , rozdělen propastí vnitřní bolesti  nevinné vražednice ...

 

Stojíš a posloucháš nahou písničku o Múze zakleté s duší dítěte ve světě zajatém co tiše usnula .



Poznámky k tomuto příspěvku
řetízek (Občasný) - 3.5.2002 > dospíváš do dítěte...
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 4.5.2002 > řetízek> Hmm...To zní hezky , ale přece jenom co přesne si pod tím :" dospíváš do dítěte " představuješ ? Ne , že bych nebyla zvědavá :), ale chtěla bych větší jasno ...:)
<reagovat 
 řetízek (Občasný) - 6.5.2002 > Hanele> představuji si vůbec něco? Asi ano, asi tak čtení tvého textu na mne působí... 6.5.2002:Vesmírná Odyssea
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 6.5.2002 > Aspoň , že tak ...Už jsem se lekla ,že človíček ,který plodí tak úžasná díla nemá představivost:)Upřímně jsem ráda ,že to vůbec nějak působí...Díky :))
<reagovat 
Musae (Občasný) - 8.6.2002 > Zakletá múza s duší dítěte? Vítej sestřičko.
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 9.6.2002 > Musae> DĚKUJI !!! :))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter