Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak kradu
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 3.2.2008 (17:38:24)

  Někdy kradu vlastní matce. Z té její špatně utajené čokolatérie zastrkané za úhlednými hromádkami spodního prádla a stoleté mýdlové krabičky, ze kterých již dávno vyvanuly zbytky aroma.

 

 Pak se toulám schválně dlouho Opuštěnkou, protože se přeci mrouskám a nechci být rušena. Cvrnkám si mezi prsty kuličkama jmelí, měním polohu překřížených nohou s narůstající chutí, na lavičce pod skupinkou jehličnanů. Staniól slastně šustí do tmy, podobně jako když se rozepíná po jednotlivých knoflících košile nedočkavého kluka. 

 

V té chvíli se mě nesmí zeptat žádná z unavených ženských se zlatými melírovanými vlasy a ťapajícími maltézáky na šňůře, které na téhle stezce každý večer venčí ty své miniaturní miláčky, jen tak ve zdravotních nazouvákách, v rozeplé, vyprsené bundičce, s jednou rukou zimomřivě položenou na paži a druhou popotahují  nervózně zlatou malborku,..."Kolik je hodin?", nebo ještě hůře, zda je ta cesta natolik promáčená , aby tudy zítra nejela na kole, na nákup do Kauflandu. 

 

"Jíš ji jako chleba, pořád kyneš, podívej se na sebe, je tě už dost, ať nedopadneš jako babička Lída, která se už jako dospělá učila plavat, pak si jednou vzala doslovně k srdci povel ambiciózního plavčíka "Paninko, nebojte se, skočte na mě" a málem ho tehdy přizabila."

 

"Ale mami, spíš se bojím, abys ty neumřela na cukrovku dříve než tvá matka. Už vidím, jak v závěrečné fázi jako ona popíjíš zařezaná v křesle litry malinové šťávy, a po dlouhých večerech předčasně zestarlých lidí, do sebe soukáš laciné čokolády s ovocným furé."

 

"Jsi drzá, do té huby si nevidíš, to máš po tatínkovi, kdybych už tehdá věděla, co si udělám, tak tě hodím prvnímu psovi, ať tě pořere..."

 

"A vidím,...vždycky se najde příklad z vlastní rodiny, abys mě nechala být...Sama je nesmíš, schováváš je a tajně si pro ně chodíš."

 

"Jano?!"

"Taky jsi Jana!"

 

---



Poznámky k tomuto příspěvku
wandalka (Občasný) - 3.2.2008 >  janelo! evo!
Doporučil 
<reagovat 
Children Of Fall (Občasný) - 5.2.2008 > ---
pěkný



www.myspace.com/yndihalda
www.myspace.com/pglost

Tohle teď používám při potulce já.
Jinak jsme opět v plné síle a s novým bubnem, takže v březnu chystáme pár koncertů, asi i Vyškov, Olomouc, Brno, Rožnov, tak dám vědět.


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.2.2008 > Children Of Fall> hů, s novým bubnem, znamená, s novým obsazením?...A já jsem ostuda, já chodím teď na bubnovačky s tamburínou a "vajíčkama"...Hodila by se ozvučená kora.--), africká kytara, to je panečku bedněný zvuk, těším se, až se zjevíte na našom.-)Určitě dej vědět...


www.post-rock.cz

<reagovat 
danuwaanalihi (Občasný) - 6.2.2008 > :)
Body: 5
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 7.2.2008 >
Body: 4
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 9.2.2008 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.2.2008 > Něčím se mi to líbí. Nicméně je to spíš nahozeno, než dokonáno:)
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 15.2.2008 > Mně se líbí. Právě to, jak je to jenom nahozeno.
Doporučil 
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 17.2.2008 >

Čokoláda, co to je?


Body: 5
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.2.2008 > Ale jo:)
<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 3.2.2008 > > ty maminčiny cukrata....já to znám...kupuju dia....aby si taky trochu pochutnala.....ale ona zlobí a nenechá se oblafnout
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 3.2.2008 > wandalka> Máma dostala mentolová dia-cukrlata jedinkrát, už je máme dva roky v kredenci, zasuté za talíři.
<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 3.2.2008 > Janele z Liků> 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter