Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čtení Totemu 8.2. 2008 naprosté fiasko
Autor: Lyryk (Občasný) - publikováno 9.2.2008 (02:32:57)

 

 

 

Na úvod „čtení autorů Totemu“ organizátor Cit-i-zen, Jakub Řehák, oznámil, že se čtení autorů Totemu nekoná a přistoupí se rovnou ke čtení hosta Milana Děžinského. Důvodem nečtení autorů Totemu je prý skutečnost, že Jakub autory sice pozval, ale ti mu čtení odřekli. Na čtení se přitom objevili tito autoři: OndřejKern, swedish_nigg, ariel, Cit-i-zen a Lyryk. Možná i další, které neznám jménem.

 

Dobrá, to se v předchozích letech čtení (na Totemu i na Písmáku) čas od času stávalo, ale ke zrušení čtení se nikdy nepřistoupilo. Vždycky nakonec četli alespoň autoři zrekrutovaní na místě. Čtení autorů z literárních serverů se pořádalo coby otevřená záležitost pro autory objednané, stejně jako pro autory náhodně příchozí. Blok čtení autorů z Totemu byl vždy ukončován výzvou, je-li přítomen autor, jenž chce ještě něco přečíst, ať tak učiní. Nyní je této demokracii, bez jakéhokoliv varování, konec.

 

Objektivně se cosi změnilo. Chápu, že organizovat autorská čtení je stále těžší. Těžké to bylo vždycky, ale dnes vystupuje na povrch faktický nezájem současné „redakční“ generace, která se po „průlomu“ do tištěných médií (Tvar a Weles) natolik dostala k lizu literárního mainstreamu, že je uspokojena sama sebou. Stalo se to, nad čím jsme kdysi kroutili nechápavě hlavami. Když na někdejším čtení Welesu, kam byl pozván Ladislav Zedník, alias egil, coby ve Welesu novopečeně publikovaný autor, došlo jen k ledabylému formálnímu čtení. Kolem stolů seděly literární maškary, které už o literatuře neprohodily ani slovo. Přítomnému Petru Motýlovi bylo natolik trapně, že nakonec vzal s povděkem, že se právě s osazenstvem hostů z Totemu o nějakém literárním kontextu bavit může.

 

Za posledních deset let jsem nesčetná čtení s různými stupni úspěchů a návštěvností sám organizoval, a poměrně stejné množství cizích čtení za zájmu navštívil. Když si člověk odmyslí kolísající návštěvnost, společným a stupňujícím se rysem všech čtení vždy byla, a zejména nyní je, neochota autorů postavit se hrdě k vlastním výtvorům. Čtení jsou čím dál formálnější, jen aby něco bylo… Přitom ovšem pamatuji i časy, kdy jsme si mohli dovolit dokonce několikrát vstupné, např. v Obratníku to tenkrát ani jinak nebylo možné, vstupné být muselo.

 

Generace talentovaných se prosadila: Ladislav Zedník (egil) – nominace na Magnesii Literu, Jonáš Hájek – Ortenova cena, Anna Cermanová (zirael) – redaktorkou Tvaru, řada dalších publikovala ve Welesu nebo ve Tvaru básně, ba i recenze. Jonáš Hájek si v předposledním čísle Hosta postěžoval, že internet nějak uvadá. Jak by ne, elita se rozprchává a na internet se nevrací podporovat si konkurenci. Maximálně se podívat za přáteli, poklábosit soukromě. Jiné přátelské skupinky se poplácávají po literárních ramenech raději rovnou jen soukromě po hospodách. Velké množství je i těch, kteří na své literární snahy potichu rezignovali. Vytratili se…

 

Z literárních serverů se stává zvolna nudná stoka literárních žalů, kde se literatura pěstuje jen naoko, jaksi formálně, aby bylo nanejvýš na milostné schůzce čím začít rozhovor. Jsem v podstatě už jen jakýsi veleještěr, který měl dávno vyhynout a svoje nicky definitivně smazat. Dnes už ani nedoufám, že mi za moje úvahy někdo vynadá, všemu bylo učiněno zadost. Všichni jsou perfektní, nevinní, publicisticky ověnčení a nová svébytná generace není na obzoru. Asi nemá dostatek prostoru a odvahy, což je na svobodném veřejném prostoru sice s podivem, ale ne zas až tak. Ona dnešní hyperkonzumní doba nedává mladým šanci domyslet se k literárnímu dílu. Je potřeba vzít každou chvíli mobil, odpovědět na chatu, spousta učení a do toho „stejně nejni šance prorazit mezi ty vychytaný bestie, co už se šábly s kapitánama lit-průmyslu“.

 

K tomu ještě nutno dodat: Svět je nepoznatelný. Soustředěně nemá smysl už nic dělat. Žádné hranice tzv. umění neexistují. Všechno je Matrix. Je potřeba se na všechno vysrat, protože svoboda už je vyžraná. Tyhle a jiné výstřední moudrosti jsem odposlouchal v poslední době od generace pod 20. Nuže milý Cit-i-zene, myslím, že ani případná defenestrace redakce či organizátorů čtení nic nevyřeší, ani nezpomalí. Postmoderní rozpad je tady. Promiň, že jsem na tebe málem řval. K ničemu to nebylo. Na čtení Totemu mě z principu už asi nikdo nepotká, a radím vám, udělejte to taky. Nikam nechoďte, nic nečtěte, možná raději ani nic nepište, prostě opisujte tak, jak jste to dosud dělali. Do chumlu „interiérových básníků“ se stejně zcela jistě dostanete, berou každého, stačí si jen trpělivě a servilně připočkat, ale hlavně si nezapomenout říct. Sami vás mezi sebe nepozvou.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 9.2.2008 > hlásím, že bych tu rád..tedy na totemu.. v příštím týdnu publikoval malinkou miniaturku..šlo by? nerad bych se dostal nenahlášením se do nějakých oplétaček!
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 9.2.2008 >

ja som raz bola na čítaní v jindřišskej veži a tam sa mi to moc páčilo, možno som tam pôsobila debilne, ja sa neviem dobre spoločensky chovať, ale bolo to fakt dobré, tak ako píšeš, bolo ponúknuté čítanie aj iným, hoci to posnulo plánované rozprávanie o gulagoch s cestovateľmi na neskoršiu dobu, bolo mi ľúto, že som musela skôr odísť pre cestovanie domov, ja verím, že čítania vo veži sú stále kvalitné

a nemala som odvahu niečo prečítať a ľutujem to, nie preto, či to moje dielo bolo kvalitné, ale len pre ten strach, neboli by ma tam zjedli

držím palce, ak je to tak, nech sa aj toto čítanie stane pre básnikov príťažlivým, niekedy stačí veľmi málo a veci sa dajú doporiadku

niekedy stačí upozorniť


<reagovat 
kink (Občasný) - 9.2.2008 > arieli! tys ho tou studenou vodou nepolil, že ne?! ;)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 9.2.2008 > kink> spíš symbolicky. obrácenou flašku s mou dolitou Mattoni nad hlavou Lyryk měl, a když jsem ji zkoušel překlopit posléze, ještě pár kapek vypadlo...
<reagovat 
ariel (Občasný) - 9.2.2008 >

další diskuse na téma viz např. zde: http://www.totem.cz/enda1.php?a=195138

 

 


<reagovat 
čtenář já5 - 9.2.2008 > zajímavé počtení vážení tvůrci
<reagovat 
čtenář procfiasko? - 9.2.2008 > ano, svět je nepoznatelný a hezký holky tancujou na stolech, tak už to je. nerozumím ale lyryku, zda si stěžuješ na "malou návštěvnost", nebo "nemožnost číst", a nevím tak, z čeho pak usuzuješ, že vše je matrix atd. já bych to tak černě neviděl.
a nepochybuju o tom, že pokud se loreta/redakce/aktivní autoři na totemu nějak zmátoří a rozhodnou, že totem stojí za to, že změny k lepšímu jsou možné/nutné, že jim fra ráda pomůže s propagací akcí, popř. "rozhýbat" web atd.
mějte se.
<reagovat 
anae (Občasný) - 9.2.2008 >
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 10.2.2008 > :) ty dluhy, že?
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 10.2.2008 >

Lyryku, neplakej... příště tě nechaj číst...


<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 9.2.2008 > jak řikám
dokud tam nebudou chodit hezký holky, já tam číst nebudu!
no nebudu
nepřemlouvejte mě
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.2.2008 > Hrdý> 

...a včera tam zrovna byly a tančily na stolech až do rána. Nevěříš? Zeptej se kohokoli kdo tam byl, ale ne Lyryka, ten o ně taky přišel.


<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 10.2.2008 > Hrdý> příště půjdu s tebou :-)
<reagovat 
 hlava pana Rampina (Občasný) - 11.2.2008 > Hrdý> To snad abych taky přišla:)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 10.2.2008 > wandalka> beru tě za ruku!
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 10.2.2008 > šedé> když já tyhle placený děvky na literární čtení moc nemusim..
ale tak příště přijdu
<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 10.2.2008 > Hrdý> no..ale mě netahej za nos :-)
<reagovat 
čtenář z ohlasů - 11.2.2008 > mi už začíná být pomalu jasné, proč vaše čtení dopadají někdy tak, jako to minulé. ono je spíš s podivem, že se to někdy vydaří. vážně k tomu nemáte co říct? nevím, jestli vám to nepřerostlo přes hlavu, zkuste se někdy zastavit a říct si, co tu vlastně děláte, čím trávíte tolik času a co z toho pak je...

a jen detail, věta "Přítomnému Petru Motýlovi bylo natolik trapně, že nakonec vzal s povděkem, že se právě s osazenstvem hostů z Totemu o nějakém literárním kontextu bavit může." je dokonalá. petra to tak lehce a přesně vystihuje, až je to k pláči. PM by se na současný totem moc hodil!
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 10.2.2008 >

"stupňujícím se rysem všech čtení vždy byla, a zejména nyní je, neochota autorů postavit se hrdě k vlastním výtvorům."

Kdy sem se hrdě nepostavil k vlastním výtvorům?


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 11.2.2008 > Luk Malér> Pokud se něco stupňuje, znamená to, že vedle onoho popisovaného nešvaru ještě stále zbývá podíl těch odpovědných a hrdých. Tam zrovna tebe počítám a protože jsem nikoho nejmenoval v negativním slova smyslu, nejmenoval jsem ani v pozitivním gardu. Tvoje poznámka je zbytečně osobní, ... škoda.
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 9.2.2008 > a kruci... jestli očekáváš podobný katastrofický scénář až v roce 20008... tak to si teda fakt optimista... a jsem docela zvědavej, co na tenhle článeček řekne jana matějková (zirael)... :-)) P.S.: a jináč Zdenku, nic ve zlém, jistě máš ve svém hořekování zlomek pravdy... ale ze všeho nejvíc mi tohle přijde jako camrání někoho, koho nevzali na vejlet...
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 11.2.2008 > Periskop> dík za pozornější přečtení; chyby jsem si opravil;

máš pravdu, nevzali mne na vejlet, oni mocní, kteří tě prostě nemusí vzít na vejlet, ačkoliv tys byl tak trapný, žes jim o to stál; měl bych se stydět, že jsem stál o čtení... slyšíš to, kam jsme dospěli? Je pravda, že o takové opakování podruhé škemrat nebudu, vůbec šlo prostě o dobrou vůli, již mi Jakub rozhodně rozmluvil.
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 11.2.2008 > Lyryk> nikdo nikoho o nic neproste, zvláště ne ty, kteří jsou mocnější, než vy sami... m. bulgakov

pro dva kapry osmikiláče je můj rybníček příliš malý řekl si česílko... v. čtvrtek
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 11.2.2008 >

možná že budu mluvit trochu mimo, ale:

mnoho lidí z nadšení z veřejné prezentace asi odrostlo; s tím, jak se postupnem času čtenář pročítá do spodních pater literatury, její dokonalosti, které se obdivuje, tak nemá zájem prezentovat svá dílka, u kterých vidí, kolik jim toho ještě schází - osobně absenci na čtení beru spíš jako přitakání soudnosti.

 

dnes už se ani o literaturu tolik nepřeme, každý jsme zalezlý ve svém kamrlíku s vlastní knihovnou - styčné plochy se najdou málokdy - spíš každý ukazuje na svůj oblíbený odstín z palety knih a jejich probelmatičnosti - alespoň já to tak pociťuju... přesto je Totem stále ještě dobrý šuplík, veřejný šuplík... a myslím, že příští čtení s Petrem Králem bude už opět v normálu - přijdu se podívat. když už nic jiného, tak je to dobrá příležitost, jak se potkávat. ale on se ještě nějaký důvod kromě tohoto minima vždycky najde, nebo zatím našel - ať už je to zajímavý host nebo třeba někdo z Totemu, kdo dokázal překvapit... 


<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 11.2.2008 > třeba čtení se Stanislavem Dvorským mělo silnou atmosféru, to bylo moc pěkný, líbilo se mi to... Jakub těm akcím dodává něco navíc, mám ten dojem... jak říkám, věřím, že se to příště zase povede...  
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.2.2008 >

Děkuju ti dobrý muži, velký umělče, že si mě s Aňou pleteš. Lichotí mi to, mám ji ráda, ale nejsem ona :)


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.2.2008 > K textu: Psáno obšírně, šroubovaně, ovšem spíš jako zpověď ukřivděného dítěte, jemuž vzali jeho neuslintanější hračku, než text, který alespoň přibližně pojmenovává existující problémy. Blábol plný nepřesných nebo dokonce lživých tvrzení a vágních, neexistujících pojmů (za všechno může satan Řehák; generace talentovaných: co to je? Dříve žádní talentovaní nebyli? Jsme tedy všichni talentovaní? Můžu si konečně oddechnout?)
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 11.2.2008 > kdes to zase vzala, Jano? to o tom studu? tvoje vývody jsou mi záhadou... 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.2.2008 > Jinak prostě čtení není věc hrdosti. Jsou autoři, kteří se nestydí sami před sebou jako Petr Vaněk a přesto považují za legitimní tiché čtení v soukromí. Jsou to dvě cesty, intimita a performance. Ani jedna není "lepší". Je to jako když vedle sebe postavíte malou prsatou dlouhovlasou blondýnu a vysokou chlapeckou tamvovlásku. Někoho víc uspokojí jedna, někoho druhá, někomu se líbí obě. A teď jdu zase marodit, komedianti.
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 11.2.2008 > ztratila> poznámky k textu povrchní, mezi nepochopením a neuchopením, příliš rozverné k tomuto filosofickému tématu;
<reagovat 
 čtenář 15 - 11.2.2008 > Lyryk> a téma je? nedovolili ti číst/nechoděj lidi (na čtení, kde ti nedovolej číst)/svět je v hajzlu (a nechoděj lidi na čtení, kde ti nedovolej číst)?
<reagovat 
 Čtenář - 11.2.2008 > čtenář> vole, téma je konec demokracie! lyryk na hrad, švejnara do koše, klause do sudu!
<reagovat 
ariel (Občasný) - 11.2.2008 > ještě mě napadlo, že bychom sami sebe zrušili, a pokojně se rozešli. to by asi Dušan koukal!
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.2.2008 >

možná že budu mluvit trochu mimo, ale:

mnoho lidí z nadšení z veřejné prezentace asi odrostlo; s tím, jak se postupnem času čtenář pročítá do spodních pater literatury, její dokonalosti, které se obdivuje, tak nemá zájem prezentovat svá dílka, u kterých vidí, kolik jim toho ještě schází - osobně absenci na čtení beru spíš jako přitakání soudnosti.

 

Vycházela jsem z tohohle úryvku. Omlouvám, brals to obecně, nevztahoval na sebe. Přesto si myslím, že stud za kvalitu vlastní práce coby důvod k nečtení (o kterém v citovém úryvku mluvíš) - to je trošku hloupé vysvětlení. Někdo je ostýchavý i bez sebepodceňování, prostě se nerad předvádí na veřejnosti. Někdo dokonce literární čtení jako způsob vstřebávání literatury neuznává. A takoví grafomani, kterých je statisticky nejvíc, ti se většinou absolutně nestydí. Ten tvůj důvod samozřejmě taky existuje, ale podle mě je marginální.


<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 11.2.2008 > špatně jsem se asi vyjádřil, budiž - neměl jsem tím na mysli nic jiného, než jakousi pokoru, která je spojena s tím, že svoji literaturu chápu jako intimní záležitost... o studu snad až tolik nemůže být řeč, snad jen o jakési soukromé potřebě, do které nikomu nic není.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.2.2008 >

Pevně doufám, že to myslíš ironicky. Neuchopuješ žádné filozofické téma. Upozorňuješ na konkrétní praktické nedostatky jednoho úseku literárního provozu. To je v pořádku. Průšvih je, jak lajdácky to děláš. Nic věcného, pominu-li tvou "osobní terminologii" (generace talentovaných). Jenom hýkání, že ti nějaký bídák šlápl na kuří oko. To není flozofické téma, to je laciný fňukání.


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 12.2.2008 > ztratila> jen pliveš jed .) ale posluž si...
čtení je potěšení ducha, potěšení přítomnosti hlasu, potěšení setkání; vždycky jsem četl jen pro radost, je-li tohle kuří oko, pak je kuří oko zároveň filosofickým problémem, protože tady někdo pošlapává radost jiného, odůvodněně nebo bezdůvodně? to je ta otázka; další filosofickou otázkou je, zdali ještě existuje právo se ozvat, podle tebe zřejmě ne, ale v tom je cosi odlidštěného, arbitrárně fundovaného rozhodnout, co bych měl správně cítit v zájmu cit-i-zenovy nevinnosti; .))) a tvojí bohorovné nezúčastněnosti; takže filosofických problémů je tu řada, to ty jenom vůbec nic nevidíš, jediná spravedlivá a tak slepá .)))) fňuk
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 12.2.2008 > Tak v tom se shodneme. S tou výhradou, že jsem slyšela argumentovat i lidi (literární kritiky), kteří tvrdili, že literatura se má číst, ne předvádět. Jsou to prostě dva různé přístupy - oba relevantní.  
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 12.2.2008 > provedu, šéfe:)
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 11.2.2008 > No jo, Zdeňku, tohle jsem víceméně čekal, děkuju za názor. Ale pokládám si u Tvého příspěvku klasickou rétorickou otázku: cui bono?
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 11.2.2008 > cit-i-zen> Milý Jakube, píšeš, že jsi to čekal; při tvé bohorovné inteligenci ti muselo být od počátku jasné, že nebudu k tvému "výkonu" mlčet. Tedy jsi takovou reakci sám vědomě vyvolal.

A nyní také k tajemnému subjektu, kterému údajně celá záležitost slouží. Je pravdou, že většině lidí zde lezu na nervy, ale přesto všichni zde vědí, že já nikomu nesloužím, nesloužím dokonce ani sám sobě. Jde o literaturu a nikoliv o nějaký subjekt.

Mohlo se o celé záležitosti mlčet. Fasáda by neměla kaz a tvoje postavení by zůstalo neotřeseno. Komu by ovšem posloužilo takové zakrývání skutečnosti? Lenosti! Ten tajuplný subjekt, kterému jsem svou úvahu věnoval je aktivita. Je třeba si přiznat, že autoři Totemu si pořádaných čtení neváží, zřejmě o ně ani nestojí. Co v tom chceš do budoucna svým mlčením udělat? Stát se nenahraditelným prostředníkem mezi neexistující komunitou Totemu a vydavateli? Nejde více o tvoje "zvláštní a tak nenahraditelně důležité" postavení v očích organizátorů literárního provozu v kavárně Fra? Jejich pozornost by sis měl zasloužit více svojí vlastní literární produkcí, než "organizátorstvím".

Smyslem mé úvahy je probudit zdejší aktivitu, nikoliv tě donekonečna peskovat. Jak víš, že ti příště "pozvaní autoři Totemu" neudělají totéž, co naposledy? A kdo to vlastně byl..? Ti autoři, kteří čtení Totemu v portfoliu kariéry kolem své tvorby mohou klidně ignorovat?

To tvoje qui bono je zbytečně nepřátelské, ale pochopitelné. Je velmi snadné hodit problém na mne, abych se já zodpovídal ze tvé chyby. Tady ti to projde, ale ve tvém inteligibilním svědomí snad ne.
<reagovat 
 Čtenář - 11.2.2008 > cit-i-zen> cui
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 10.2.2008 >

já bych řekla, že tu mícháš dohromady dvě věci:

- organizátoři, nedali možnosti číst autorům z publika, i když nějací autoři k mání byli (a možná by i četli, kdyby se jich někdo zeptal), což bych brala spíš jako organizační přehmat citizena, na druhou stranu, pokud byl v sále někdo, kdo opravdu číst chtěl, tak se mohl ozvat, že by "s dovolením za autory zaskočil", neozval-li se, jeho chyba

 

- jedna "generace" autorů internet opouští (nebo přesouvá do pozadí) a ta mladší ještě nedospěla.

 

Nicméně, zrovna egil, jonáš a zirael stále na totemu jsou a fungují (= píší poznámky pod díla jiných, na redakčních schůzky chodí a na čtení taky... ), takže bych to neviděla tak tragicky.


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 11.2.2008 > Quotidiana> .)) tys mě rozesmála; měl jsem se fakt zvednout a říct: "Hola, žádnej Dežinskej, teď bud podle pravidel svýho dychtění číst já!" Asi jsem měl Jakuba na místě dostat do trapných rozpaků a rozpoutat hádku hned na začátku; za to mi to moje čtení nestálo; ale moje chyba, dík, že sis tak jistá .))
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 12.2.2008 > Lyryk> 

ne... pokud jsi chtěl tak moc číst, měl ses ozvat před začátkem akce, nebo mlčet a neremcat a stejně to tak měli udělat ostatní...  (asi jako to bývá na svatbách - řekněte to teď,  nebo mlčte až na věky - to na věky bych v rámci autorských čtení brala do zavíračky klubu)

 

na můj vkus se to tady až zbytečně moc rozmazáváš, jednou prostě nečeli lidé z totemu a jinaď, a přešlo se rovnou na hosty, no bóže, jsou i horší věci na tomhle světě... citizen bude pro příště vědět, že se má zeptat, jestli náhodou někdo nechce číst a ostatní se alespoň mohli přesvědčit o tom, že "sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná" najdou tě akorát tak archeologové... trocha průbojnosti není na škodu

 


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 12.2.2008 > Quotidiana> žádnou filipikou z fiaska úspěch neuděláš, a nejméně už tím, že ze sebe budeš vytrvale dělat chytrou; vedle toho, že ono čtení bylo fiasko, je úplně jedno zdali jsem chtěl nebo nechtěl číst;
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.2.2008 > a tady se někdo ne a ne dostat k lizu...;)
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 11.2.2008 > Max Bubakoff> .) tam já už byl a nestálo to za nic, liz z tebe udělá akorát ulízanou opičku bez vlastní vůle;
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 11.2.2008 > Lyryk> tak to jo...;)přesto mi to přijde dost ukvílený...četl jsem i reakce jinde... myslim, že si s nima počítal... taky si říkám, že ti v tvém věku a s tvými zkušenostmi musí bejt jasný, že s tím nic neuděláš...ale pokud tě baví kalit vodu a sem tam někomu zajet do jater...budiž....mě to člověče ale už nějak přešlo...;)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.2.2008 > Max Bubakoff> a to je škoda, páč v toms byl dobrej..., jo vo víkendu sem v Krkonéších (náhoda jako prase) potkal Radima....
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter