Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Je "to" snad rasismus???
Autor: Aragant (Občasný) - publikováno 11.5.2002 (12:59:29)

Nevím jak kolem Vás, ale kolem mě neustále koluje otázka a na ní patřičná kvanta odpovědí! Ta otázka zní : "Jste rasista?"

Vím, kdo na tuto otázku může odpovědět kladně, ale o to víc mě zajíma, kdo na ní může odpovědět záporně, a sice : "Já nejsem rasista!"

Pokud někdo z Vás,(tedy pokud tohle bude někdo číst), může odpovědět, že není rasista, pak at se zamyslí nad tím, jak by se asi tvářil, kdyby si domů jeho dítě, jako svého nastávajícího životního partnera přivedlo, např. Romského spoluobčana!

Nebo kdyby se vracel v noci sám domů a viděl by dvě ulice! V první by stáli "normální" bílí spoluobčané a v té druhé Romové! - No kterou cestu by si asi instinktivně vybral?! - Myslím, že je to jasné, ale toto přece není rasismu, protože jsou to běžné úkony, které děláme bezmyšlenkovitě, je to prostě v nás! Není to zločin, je to přirozená lidská reakce!

Nemůžou spolu žít psy a kočky, stejně jako bílí a cikáni, prostě to nejde, nejedná se o rasismus, ale o jednoduše prokazatelný fakt!

Žádná mince nemá dvě strany, ani mince rasismu, ale není špatné, tvářit se, že mi Romové nevadí, když tomu tak není....???!!!



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 11.5.2002 > Víš kdo by na to odpověděl kladně? Jak to? A nevíš kdo by na to odpověděl záporně? Jak to?
<reagovat 
wopi (Občasný) - 11.5.2002 > V době, kdy se ještě směly tyto statistiky dělat, měli zastupitelé města k dispozici materiály o tom, že v přepočtu na počet obyvatel je násilná kriminalita u cikánů 40x častější než u ostatních (neříkám bílých, říkám ostatních). U loupežného přepadení to bylo dokonce ještě vyšší číslo. Dnes se tyto statistiky už dělat nesmějí, protože je to rasistické, ale myslím, že většina lidí stejně tuší, že to tak nějak je, a proto s tou volbou ulice v tvém příkladě jde o naprosto racionální úvahu, nikoliv o rasismus. Měl jsem možnost už bydlet s těmito našimi spoluobčany a něco o tom vím. Když někdo nemá rád, aby mu sousedé konali velkou stranu na schody, vylamovali zábradlí na schodech a vozili do sběru, aby noc co noc do rána řvali na celou ulici, NENÍ PROTO RASISTA. To jsou oprávněné požadavky a budu je mít na KAŽDÉHO souseda bez ohledu na barvu pleti. Není moje vina, že u jiných sousedů se mi to ještě nestalo, jen u těch problémových.

Ale za úvahu ti dávám 1, je to otázka dobrá k přemýšlení.

P.S.
Znám jednoho slušného cikána, pracoval jsem s ním a vycházeli jsme spolu dobře...
Body: 5
<reagovat 
Phillip (Občasný) - 12.5.2002 > Pokud budou mezi námi žít lidé,kteří se vůbec zamýšlejí nad tím,že je někdo běloch a někdo má pleť o pár odstínů tmavší a proto je vhodnější chodit jinou ulicí,nebude tento svět v pořádku !
<reagovat 
čtenář Tayles - 12.5.2002 > Pujdu tou ulicí,kterou to budu mít kratší domu..když potkám známého, slušně pozdravím,když bude plná cizích lidí,nebudu si jich všímat.Pokud se někdo zeptá,kolik je hodin,laskavě mu odpovím. A jestli bude mít snad někdo problémy s něčí kuží..pošlu ho někam.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 22.5.2002 > Vzal bych samopal a ty cigoše do jednoho zmasakroval. Zbytek jejich populace posla na Sibiř. Jsem pes a nemám rád kočky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter