Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Láska za časů cholery
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 28.2.2008 (22:29:03)

Kolumbijský spisovatel Gabriel García Márquez dlouho váhal, zda prodat práva na zfilmování svého slavného románu Láska za časů cholery. Více než dvacet let po sepsání  byla kniha nakonce přece jen zfilmována britským režisérem Mikem Newellem. Výsledek je bohužel dosti rozpačitý.

Příběh začíná na konci 19. století. Mladíček Florentino Ariza se na první pohled zamiluje do dcery obchodníka s mezky Ferminy Dazové. Dívka nejdříve jeho lásku opětuje, pak se ale pod vlivem otce raději provdá za uznávaného lékaře Juvenala Urbina. Zhrzený Florentino se rozhoduje, že na svou životní lásku počká. Vystřídá mnoho milenek, v jejichž náručí nachází chvilkové zapomnění, ale citově zůstává stále věrný té jediné… Po dlouhých padesáti letech, kdy její manžel zemře, se Florentino odhodlá vyznat sedmdesátileté Fermině znovu lásku, a oba lidé se na konec života konečně spojí dohromady.

Původní příběh je opravdu velmi silný a nesentimentální. Ale ve filmové verzi z jeho síly mnoho nezbylo – chvílemi připomene jihoamerické telenovely, jindy působí příliš strojeně. Chvíle, kdy hrdinové říkají „čekal jsem na tebe padesát let“ nebo „jsi má láska až za hrob“ bohužel nevyzní přesvědčivě, spíše komicky.

Svůj podíl na tom mají i dosti špatně odvedené masky, kterými jsou herci v průběhu filmu upravováni – ženské hrdinky tu nezřídka mívají šedé vlasy a k nim dívčí tvář bez vrásek. Nestejnoměrné stárnutí hrdinů pak vyvolává  problém s orientací v čase, kdy netušíme, v kterém okamžiku z oněch padesáti let se vlastně nacházíme (Florentino v jedné chvíli výrazně zestárne, ale jeho maminka vypadá stejně a Fermina je stále téměř dívčí atd.). Až v úplném závěru věříme Florentinovi jeho stáří a unavenost (ne tak ovšem Fermině).

Většina hlavních rolí byla obsazena herci španělského či jihoamerického původu, Ferminu hraje Italka Giovanna Mezioggiorno a doktora Urbina Benjamin Bratt, Američan s indiánskými předky. Všichni herci tu ovšem mluví anglicky se španělským přízvukem, což dodává filmu další rys nepřesvědčivosti..

Mladého romantického Florentina hraje Unax Ugalde -  působí dychtivě a zamilovaně, na druhou stranu nepřehlédnutelné vrásky kolem očí dávají jasně najevo, že už není tak úplně mladičký, a není proto jasné, proč byl pro roli zvolen právě on. Javier Bardem, který Florentina přebírá v dospělém věku, pak bohužel svou roli příliš nezvládl. Jeho velikou lásku k Fermině, na která čeká celý život, mu příliš nevěříme, a v některých okamžicích působí jeho hrdina spíše uboze až trapně než tragicky. Giovanna Mezioggorno zanechává podstatně lepší dojem, má zvláštní půvab, který dává trochu pochopit, proč ji někdo dokáže platonicky milovat desítky let. Zajímaví jsou někteří herci ve vedlejších rolích – zajmáno Fernanda Montenegro coby Florentinova matka a Catalina Sandino Moreno jako Ferminina rozpustilá kamarádka, špatně si nevede ani Bratt. Oproti tomu otec Ferminy John Leguizame, věkově příliš neodpovídající Mezioggornové, působí jako karikatura vzteklouna kombinovaného s mušketýrem.

Ve filmu najdeme několik silných okamžiků, kdy lásce mezi hrdiny věříme. Úchvatné jsou také záběry na řeku či džungli, v jejichž blízkosti se děj odehrává. Celkový dojem je ale síše zklamáním. Filmaři si tentokrát vzali příliš velké sousto.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kejchal (Občasný) - 29.2.2008 >

Živě si dovedu představit jak u tohoto filmu po půlhodině zalomím.


Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 29.2.2008 >

Ten přiběh vypadá lákavě...film jsem neviděl...ale s těma maskérama, jak píšeš, věřím, že to je pitomý nedostatek filmu:-)


<reagovat 
 Čtenář - 29.2.2008 > Martin> přečti si to, je to nejlepší doják na světě.
<reagovat 
viktoria (Občasný) - 29.2.2008 >

tento film je hotová katastrofa --- s adaptáciami je to vždy na hrane -- ale myslela som si, že Newell to vzhľadom na svoju rutinu v romantickych dramach zvládne --- počas celého filmu som však mala pocit, akoby na režisérskom pľace ani nebol --- herci tu zmätene a hystericky pobehujú sem a tam --- ale najväčšie sklamanie a skôr hnev som pociťovala pri Javierovi Bardemovi, ktorý je podľa môjho názoru jeden z najlepších súčasných hercov vôbec --- snažil sa z tej role vytrieskať maximum, ale pri tak stupídnom spracovaní postavy to všetko skončilo len rozpačitým tetelením sa z jedného záberu do druhého -- plus k tomu pridáme masky (hlavného maskéra by som rovno poslala radšej piecť rohlíky) a dostaneme naprosto nepozerateľnú zlátaninu bez akekoľvek gradácie, hĺbky, kde každý každého miluje (ale neviete prečo, KEDY, a ako). --- aha, a o názve uz ani nehovorim -- spojit choleru a lásku v jedno je už len dotiahnutím absurdity a komickosti celého filmu do (ne)zdarného konca ---  fakt stupídny nepodarok Newellovej nedbalej práce a asi najhoršia adaptácia tohto roka --- neposielajte na to ani svoju babičku ---


<reagovat 
 skold (Občasný) - 29.2.2008 > viktoria> dementní kváky toto. nepochopilas knížku.
<reagovat 
 viktoria (Občasný) - 29.2.2008 > skold> tu nejde o knizku --- problem je prave v tom, ze film vynikajuci roman totalne zmrzacil --- nepochopil si pointu---
<reagovat 
 skold (Občasný) - 1.3.2008 > viktoria> vyjádřím se zajtra, dnes se mi už nechce.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 7.3.2008 > Skold se koukám stále nevyjádřil... Pro Viktorii: Nemyslím, že by se Bardem snažil vytřískat z role maximum. Jednoduše hraje mizerně. I když jinak je to slušný herec. I mistr tesař se holt někdy utne.
Ve Tvé poznámce mi navíc není jasné, proč vyčítáš kombinaci lásky s cholerou v názvu tvůrcům filmu. To přece vymyslel už Márquez, ne?
A svoji babičku bych na to klidně poslala, ta už není náročná.
<reagovat 
 viktoria (Občasný) - 7.3.2008 > Oplatka> JAVIER BARDEM hraje mizerne???? (... and the oscar goes to...) tak teraz si si vykopala vojnovu sekeru :-) ja si stojim za svojim -- ked je predloha zle napisana, navyse sa reziser nesustredi na material, tak to dopadne tak ako to dopadlo v "Laske za casu..." --- s nazvom romanu problem nemam, ale ked sa na to pozeram cisto z marketingoveho hladiska --- je to absolutne neatraktivny nazov -- pamatam sa, ako som prvy raz videla filmovy plakat cestou na eskalatoroch --- a vedela som, ze toto teda posrali --- co sa tyka mojej babicky -- je to najvacsi filmovy gurman -- mame to v rodine :-)secteno a podtrzeno -- zla adaptacia (roman je skvely) a zly film aj pre moju babicku ---
<reagovat 
 skold (Občasný) - 8.3.2008 > viktoria> neměl jsem čas a nemám v podstatě ani teď, takže se jen odkazuju- http://www.totem.cz/forum/read.php?f=7&i=5408&t=5408&phorum_auth=1
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 9.3.2008 > Je mi líto, ale já si také stojím za svým. V tomto filmu, zdůrazňuji v tomto filmu, hraje mizerně, role mu vůbec nesedne. To se zkrátka stává, podobné "kiksy" mají za sebou i jiní herci, kterých si jinak velice vážím.
Jinak Oscara samozřejmě nelze brát jako nějaké spolehlivé měřítko kvality. Stačí, když třeba pomyslím na Oscary pro kýčovitý Titanic...
A psalas "neposílejte na to svoji babičku", o Tvojí nebyla řeč!
Měj se! Jsem ráda, že si tu můžu s někým popovídat o filmu.
<reagovat 
Adina (Občasný) - 14.4.2008 > Asi by to nebylo teda nic pro mě:o)
<reagovat 
Petr Pivař (Občasný) - 13.5.2008 > Knihu jsem před dvěma lety četl. Film mě neláká...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter