Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ATONEMENT (2007)
Autor: viktoria (Občasný) - publikováno 0.0.0000 (00:00:00)

ATONEMENT


(Pokánie)

UK/Francúzsko, 130 min

Žáner: vojnový/dráma/romantický

Réžia: Joe Wright

Scenár: Ian McEwan (románová predloha), Christopher Hampton (scenár)

Hudba: Mario Marianelli

Hrajú: Keira Knightley, James McAvoy, Romola Garai, Saoirse Ronan, Brenda Blethyn

 

                

Ak som si dlhú dobu myslela, že žiadny silný hollywoodský milostný príbeh už nikdy (ale naozaj nikdy!) nevznikne, prišiel režisér John Wright, natočil „Pokánie“ a spustil vo mne fascináciu pomaly hraničiacu s posadnutosťou. „Pokánie“ nie je film, ktorý si len tak pustíte a opustíte. Zostane vo vás ako sladké jazvy, milostné dopisy po (ne)šťastnej láske. Do tohto filmu som sa zamilovala tak vrúcne, že sa o ňom bojím čo i len napísať - -turbulencia pocitov, obrazov a neustáleho mrazenia po každom jeho vzhliadnutí je totiž príliš intenzívna a nanešťastie absolútne nedefinovateľná. No predsa to skúsim, tento film za to skutočne stojí.

 

John Wright, režisér úspešného snímku „Pýcha a predsudok“ (ktorý ma nesmierne nudil, iritoval ženskou hlučnosťou a prílišnou snahou natočiť filmovú klasiku), sa chopil príležitosti a naservíroval nám veľkolepý film v starom hollywoodskom štýle, kedy bozk Jeana Gabina a Michéle Morgan rozbúchavali milióny sŕdc a rozpútavávali kinomániu.

Príbeh sa odohráva v Anglicku v období druhej svetovej vojny. Briony, trinásťročné dievča so spisovateľskými ambíciami a príliš bujnou fantáziou obviní zahradníka Robbieho (James McAvoy) zo znásilnenia svojej sesternice Loly. Háčik je však v tom, že Robbie je obvinený krivo a miluje Brioninu sestru Ceciliu (Keira Knightley). Mladý milenecký pár prežije len jeden vášnivý výbuch v knižnici a je na viac než tri roky od seba násilím odlúčený. Briony neskôr svoj čin oľutuje a nastáva vnútorný boj postáv tohto nezvyčajného trojuholníka. Nemám v úmysle rozpisovať sa obšírnejšie o deji, nakoľko si myslím, že príbeh je známy každému, kto sa aspoň raz do mesiaca zablúdi do kina.

                         

V dnešnej premrštenej filmovej produkcii je nesmierne ťažké natočiť autentický príbeh o láske. Neviem ako to dokázal John Wright, ale v „Pokání“nenájdete ani jeden patetický moment, žiadne prázdne lascívne momenty pokryté rúškom ľahkej sentimentality, skrátka nič, pričom by ste si povedali „panebože, toto som už videla snáď milionkrát, je to trapné“. Keď Robbie kráča po poli plnom krvavo červených vlčích machov v lúčoch zapadajúceho slnka a v duchu hovorí svojej láske o tom, ako ju nájde a miluje, uveríte že sakra, toto bude láska až za hrob - - Robbie: „Find you, love you, marry you, and live without shame“.

 

Ian McEwan, ktorého román „Pokánie“ poslúžil ako kvalitná nadstavba samotného scenára je známy svojimi silnými príbehmi. John Wright vsadil na kvalitný materiál, svoju, dovoľujem si povedať „múzu“ Kieru Knightley, a v neposlednom rade podmaňujúcu hudbu talianskeho skladateľa Maria Marianelliho (.. and the oscar goes to...) . Kiera vo filme hrá s chladným glamourom, ktorý som nemyslela, že v nej vôbec je. Stvárnenie Cecilie je éterické a osudové zároveň. Myslím, že Keira by sa Johna Wrighta mala držať i v budúcnosti, dokáže z nej vydolovať abnormálnu ženskosť.  

undefinedundefined undefined 

 

 

 

 

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter