Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
The Gift
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 14.5.2002 (18:55:27)

Téměř dokonalý zločin (The Gift) USA, 2000 Paramount Classics režie: Sam Raimi

Annie Wilson (půvabná a skvělá Cate Blanchett), ovdovělá matka tří dětí, si přivydělává čtením z karet a nutno říci, že nikoliv podvodně. Má dar vidět věci, které teprve přijdou a obyvatelům zapadlé díry Brixton v Georgii tu a tam pomáhá v jejich osobních trablech nějakou tou radou. Věčně zbitou Valerii (Hilary Swank) ponouká k odchodu od násilnického manžela Donnieho (velmi neobvyklou, zápornou roli si suveréně vystřihl vousatý Keanu Reevse!), mentálně slabšímu a nebezpečně labilnímu automechanikovi Buddymu je jediným přítelem v jeho trápení s traumatem z dětsví. Vše je celkem normální do okamžiku, kdy zmizí místní kráska Jessica, pověstná nevázaným sexuálním životem. Její zámožný otec Kenneth je zdrcen a přinutí neúspěšnou policii využít k jejímu nalezení i „čarodějnici“ Annie, k nepřílišné radosti šerifa, ohrnujícího nad kartářským šarlatánstvím nos.
Annie „ve snu“ určí místem, kde je třeba hledat tělo, rybník, který jako na potvoru leží na pozemku Donnieho Barksdalea, pro nějž je tato skutečnost poslední kapkou k nenávisti, živené předchozími nevybíravými výhrůžkami a urážkami Annie za její „konzultace“ jeho týrané ženě.
Tělo je objeveno a protože Donnie byl viděn oné noci s mrtvou při hádce, vše se zdá jasné zdrcenému učiteli Waynovi, s nímž byla zabitá zasnoubena, šerifovi i soudci, kteří nevěří Anniným schopnostem ani zbla a patřičně ji u soudu poníží, ale než se řvoucí a vinu popírající Keanu Reeves naděje, už je za katrem. Annie ale stále intenzivněji cítí, že za mřížemi se neocitl ten pravý a okruh podezřelých v již uzavřeném případu se nebezpečně rozšiřuje téměř na všechny zůčastněné, včetně Annie.
Sam Raimi natočil thriller, který není nijak zvlášť nadprůměrný, ale je slušně odvedenou prací, při které se i budete bát a zmítat v obavách. Pocit strachu a ohrožení je všudypřítomný, herecké výkony velmi solidní, Cate Blanchett skvělá a pointa poněkud mystická.
Bohužel dobře načatý příběh má ke konci zbytečně klišoidní charakter a notně uvadá. Dlouho před koncem vytušíte, kdo že je skutečným vrahem. Finále s duchařským přídechem jistý rozpačitý dojem z vyvrcholení neodpáře.
Nicméně, abychom si rozumněli, The Gift, trapně v české dostribuci uváděný pod „céčkovým“ názvem Téměř dokonalý zločin, považuji z větší části za dobrý a hoden vaši pozornosti!
Právě teď vyšel na videu a DVD.  Pro porovnání: http://www.totem.cz/enda.php?a=10853

 


                                                                              



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 16.5.2002 > Dobře jsi to napsal, proč ne. I když myslím, že si na to spíš počkám v televizi...
Body: 5
<reagovat 
Tina (Občasný) - 2.6.2002 > Diky za tip pokusim se snimek nekde shlednout.Sam Raimi je rozhodne zajimavy reziser. V poslednich dnech se s nim muzeme setkat v jeho novem filmu Pavouci muz.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter