Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proč, aneb zprofanovaná fráze o minulosti_! („ti“ – my lidé)
Autor: Aragant (Občasný) - publikováno 14.5.2002 (19:49:59)
Proč, aneb zprofanovaná fráze o minulosti_!
(„ti“ – my lidé)
2002-05-13

Proč dnes někteří lidé nechtějí vzpomínat na to , co bylo a neumějí pravými jmény pojmenovat zrovna ty „hodné dědečky“ , kteří ještě před jedenácti lety tleskali mezinárodním zločincům(a to ještě v tom nejlepším případě) , ba dokonce „historickým“ tyranům , kteří nezřídka kdy nechávali umírat např. hladomorem více než šesti místné cifry neštastníků ??? Proč ‘ti’ lidé už si neumí vzpomenout na to , jak museli rok co rok , vánoce co vánoce stát frontu na cokoliv , od banánů až po jízdní kola(byla-li vůbec nějaká) . Copak každý mohl mít „známou“ tu nejdůležitější osobu tehdejší společnosti a totiž tu vznešenou a všemocnou paní prodavačku ?! Vím argument takzvaných ‘novodobých hodných komunistů’ je : Ano mi víme byly fronty na banány , ale zato nebyly fronty na pracovních úřadech ! – Ano jistě , že nebyly fronty na prac. úřadech , protože je lehké ukrást fabriku a pak do ní „nacpat“ pět krát větší počet lidí , než kteří v ní pracovali před „renovací“ . Takže každý , kdo použije tento argument se vlastné přiznává k tomu , že fandí ideologii znárodńování a krádeží. Proč si ‘ti’ lidé už neumějí vybavit to , že když si v restauraci například na něco stěžovali , nedošlo k porozumění , nebo snad dokonce k omluvě, ba naopak bylo s nimi zacházeno , jako s těmi největšími obejdy. Proč číšník , zedník či prodavač na tom byli sociálně, hierarchicky, či ekonomicky lépe, než-li kupříkladu lékař či inženýr??? Jakýsi pokus o vyhlazení inteligence tehdejším komunistickým režimem ??? Proč lékař musel studovat zhruba o 15 let déle , než jakýkoliv „blbec“ , aby pak za svou obětavou práci a záchranu životů měl 3000 Kčs , zatímco například takový zedník , si hodil na víkend ‘fušku’ a měl tři krát větší plat než zmińovaný lékař , plus za těch patnáct let postavený dům za peníze všech ??? Připadá to ‘těm’ lidem normální , že na to nepoukazují ???
Proč se dnes ‘ti’lidé tvaří , jako , že by to nebylo správné odplácet zlo „nedobrem“ a že už je to dávno pryč a všichni jsou najednou moralisti a soudí , že by to prostě nebylo správné . A nikdo už to prostě vidět nechce , proč zůstane zlo , bez odplaty???
Dle mého názoru , je tomu tak , že ‘ti’ lidé se dnes bojí sami sebe , protože není asi zrovna nejpříjemnější si vlastně po letech uvědomit , že jsem byl srab a neudělal jsem vůbec nic , ničemu a nikomu jsem nepomohl a jenom jsem vlastně tiše ve své anonimitě schvaloval svinstvo nahoře!!!
Nemluvím tady a skutcích , jaké konali např: stoupenci Charty 77 , písničkáři , jako např: Kryl , nebo Hudka , ale o takzvaných skutcích “pro sebe “ Např: tajně poslouchat „protirežimní“ písně , číst zakázané autory , nebo alespon´
poslouchat Svobodnou Evropu. Zdá se to být k ničemu? Tak to je omyl ,
protože pokud někdo nedělal alespon´něco podobného , tak se vlastně nechal opíjet a utvrzovat v tom, že nastolený režím není zase až tak hnusný a zlý a pomalu postupem času se s tím ztotožńoval ! Kdo je větší ‘borec’ , takový Karel Kryl , kterého zná jen poměrně úzké spektrum zasvěcených, a který zasvětil svůj život pomoci každému znás , aby nás dostal z těch „sraček“(tedy alespon morálně) , co jsme tady měli 40 let , a nebo např: takový Karel Gott , který zasvětil svůj život slávě a penězům
a hlavně byl loajalní ke komunistickému režimu , no prostě „vychcanost“ , je to tolerování zloduchů , s tím , že bude mít pokoj – prostě hnus!
Kladete si otázku , jak nám nějaký písničkář mohl pomoci??? Odpověd je velice prostá, při čem si připomenete , kdo vlastně jste, kam patříte a svou pravou životní situaci , než u jedné z jeho písní ?!
Co mohlo být krásnějšího a co jiného se taky tehdy dalo individualně dělat , než poslouchat Kryla a nadávat na ty svině nahoře.
Alespoń nějaké vnitřní uspokojení , za to , co se muselo snášet.
Kdosi mi ted´někdy řekl , že nebylo jak za Komunismu , když jsem se ho zeptal proč , řekl , že tehdy neměl nikdo nic , ale ted májí někteří všechno a on nemá nic . požádal jsem ho o konkrétní příklad a řekl mi , že jeho sousedí už mají třetí auto a on má pořád jen dvacet let staré. Ale ten člověk zvyklý na 40 ti leté tlačení režimových bludů o západních imperialistech a tom , že ten kdo má pěníze je má na něčí úkor. Ale ten člověk už po 40 ti letém vymývání mozku neumí pochopit , že je u nás demokracie a že každý má stejnou šanci na to , jak se v životě bude mít a to že někoho nazývá hodně bohatým jen ukazuje svou neschopnost , protože se mohl mít zrovna tak , jako on, a že za to , že je někdo šikovnější než on nemůže žádný Klaus ani Zeman!!! Tento člověk by si měl v prvé řadě uvědomit , že i kdyby měl před převratem hodně peněz a byl by jeho sen podívat se do Ameriky , tak by prostě , a´t by se třeba na hlavu stavěl prostě nemohl . A to je právě ten rozdíl , kterému se myslím říká SVOBODA . Peníze jsou na to , ne abychom je kupili a měli , ale abychom si jejich prostřednictvím zpříjemńovali život a jak se dá s kupou peněz , ale bez SVOBODY zpříjemńovat život??? Před tím nikomu nevadilo , že nemá peníze , proč taky , co s nima!? At už byly socialní rozdíly mezi lidmi jakékoliv , nikdo nikomu nezáviděl , protože stejně jako on měl to samé kolo , tu samou televizi , to samé auto , ba i dokonce tu stejnou oranžovou kuchynskou linku se stejnými , modře cibulovými vzory na okrajích talířů .Chtěli z nás udělat pouhé roboty bez mozku, každy musel mít stejné věci, žít stejným stylem života, hlavně nedej Bůh, aby se nějak vymykal normálu, tedy jejich normálu. Prostě každý měl všechno a přesto neměl nic a každý kradl , ale nikde nic nechybělo , a všechno bylo všech a nikdo neměl nic . A neudělalo se prakticky nic a přesto byly plány plněny na stovky procent a téměř každý tiše nadával , ale hlasitě tleskal . Co jsme to byli , nebo co jsme to za lidi?
Jak dlouho by to bez lidí z Charty 77 , disidentů a prostě všech , kteří něco udělali pro převrat došlo ??? Přihlíželi bychom mlčky snad vyvraždováním příbuzných , nebo až kam by to došlo????
Proč si tyto věci dobře uvědomuji , i když mi bylo v listopadu 1989 pouhých šest let , ale neuvědomují si to „ti“ ostatní lidé , co v tehdejším zřízení prožili celý život , proč o tehdejších věcech nemluví pánové politologové , historici a vůbec všichni ???……že by nakonec nikdo neměl čisté svědomí a ta menšina co jej má se to nakonec bojí přiznat, či se za to takříkajíc stydí…… Who knows?



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter