Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Marně hledám tvou dlaň
Autor: fialkova (Občasný) - publikováno 3.3.2008 (16:28:44)

Marně hledám tvou dlaň

Viola Fialková

 

Hodiny odbíjí půlnoc,

sedím v pokoji, jen plamen

svíčky na stole mihotavě plápolá                                         

a já hledám tvou dlaň, marně.

 

Myslím na tebe, lásko, co asi děláš.

Ač kousek ode mě,

přec jak bys vzdálen byl tisíc mil.

 

Stýská se mi, lásko, po tvém pevném objetí.

Chvíle s tebou jsou pro mě vzácný

klenot, chvíle s tebou jsou jako vteřina.

Dny a noci bez tebe jsou nekonečné.

 

Miluji tě lásko a chci být s tebou.

Teď, HNED.



Poznámky k tomuto příspěvku
hlava pana Rampina (Občasný) - 3.3.2008 > Nehledej tedy. Marnost nad marnost. A v nekonečných dnech a nocích toho alespoň hodně stihneš.
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 14.4.2008 >

lidé jsou zlí. Neber si to tak, hpR jen říká, že literární úroveň dle jejího vkusu není valná

Hledej dál :-)


<reagovat 
 fialkova (Občasný) - 15.4.2008 > marsyas> Neberu si to tak, každý názor mně zajímá, ať kladný či záporný. Na názor máme každý právo. Nevzdávám se hledám dál :-))
<reagovat 
zirael (Občasný) - 16.4.2008 >

Přátelsky myšlené upozornění: tohle není poezie. Vzalas jen svoje (zajisté upřímné) pocity, dalas jim banální slovní formu a seřadila za sebou. Vždyť jak se ten text liší od prózy (mimochodem stejně obsahově banální)? viz: 

Hodiny odbíjí půlnoc, sedím v pokoji, jen plamen svíčky na stole mihotavě plápolá a já hledám tvou dlaň, marně. Myslím na tebe, lásko, co asi děláš. Ač pár desítek kilometrů ode mě, přec jak bys vzdálen byl tisíc mil. Stýská se mi, lásko, po tvém pevném objetí. Chvíle s tebou jsou pro mě vzácný klenot, chvíle s tebou jsou jako vteřina. Dny a noci bez tebe jsou nekonečné. Miluji tě lásko a chci být s tebou. Teď, HNED.

Navíc spolehlivě funguje, že oblečeš-li cit do klišé, ztratí okamžitě na intenzitě a schopnosti zasáhnout. Jestli to myslíš s poezií vážně, začni ji číst - snadno uvidíš, že konkrétním pojmenováním se (většinou) poezie zabíjí, naopak zázrakem je metafora. 

 


<reagovat 
 fialkova (Občasný) - 16.4.2008 > zirael> Díky za přátelské upozornění, preferuji volný verš, možná pro tebe banální je to věc názoru. Jinak pro tvou informaci poezii čtu a dost.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 16.4.2008 > jo, jasně.
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 20.5.2008 > Moc by se mi líbylo, kdyby tam bylo ,,Ač jen kousek ode mne...,, namísto kilometrů. Hoj hola hola, ale četl jsem to rád.A nádherná kritika od Zirael ???
Věř mi, má pravdu. Moc se těším na tvá další dílka. A pokud se tě ta kritika dotkla záporně, je to velká škoda.
Body: 2
<reagovat 
fialkova (Občasný) - 21.5.2008 >

Hm nad tím Ač kousek ode mne.......se zamyslím  :-))    a je to tam :-)))).

 

Kritiky se mě nedotýkají, píšu tak jak to cítím já.

Díky


<reagovat 
Věza (Občasný) - 29.10.2008 > Krásně smutné, ale opět je v tom velice moc reálné pravdy, tak to chodí, člověk čeká na toho druhého a někdy se pak v tom čekání utopí. Stane se to, že i protistrana takto čeká a pak jen oba čekají na výzvu toho druhého. Proto je třeba občas zahodit "pravidla" a podat první ruku. A pokud je naše milovaná bytost od nás opravdu vzdálena, neboť se musela odloučit, je stýskání jen a jen na místě.   :-)
Body: 5
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 18.11.2016 > zrovna na úmrtí Karla Kryla 14 let poté...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter