Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mezi zimou a zastávkou
Autor: šedé (Občasný,Šéfredaktor) - publikováno 4.3.2008 (18:48:40), v časopise 5.3.2008




Ometání

Sundal kabát
a odhrnul sníh z auta

toporně svíral v ruce
škrabku na led

Stál před svým domem
s nastartovaným autem
a upřeně se díval do oken

 




 

 

Ano

 

Spletl si číslo na klávesnici
poslal to jinam

po chvíli se mu odtamtud vrátilo
“ano”

Stojí sám na zasviněné zastávce
— uprostřed tmy
odněkud svítí neodbytné “ano”





Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 4.3.2008 > hehe výborný obě, ale první naj...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.3.2008 > dadik> ta třetí, co tu neni, je uplně nejlepší... stopro...
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.3.2008 > autor si ze čtenáře opět dělá psinu, jak otřepané... hehe
<reagovat 
 dadik (Občasný) - 4.3.2008 > stanislav> psina? to by mě nenapadlo
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 4.3.2008 > nojo, ta zelená je nejlepší, ale žlutá taky docela ujde
<reagovat 
kalais (Občasný) - 4.3.2008 > když to je hruška
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 4.3.2008 > kalais> 

avi Jozífek a ryby, hele! ...ani to dlouho netrvalo... :o))

 

Kalais: může být...


<reagovat 
ariel (Občasný) - 4.3.2008 >

ve většině případů je lepší znát text a pak ho od autora slyšet (Kern. cit-i-zen...). v případě druhého textu tomu bylo naopak, a proto bych nikoli zlomyslně dodal "bohužel".

a ještě dvě výtky. nehrál bych si s barvami a publikoval bych ty texty samostatně. bodování by v mém případě šlo v rozmezí od pět nahoru

 

doporučení dám, i když si jím nejsem jist
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 4.3.2008 > Že ještě otravuju. Když ona je otázka, dokud to je ještě Hruška a odkud je to už někdo jiný, potažmo, kolik je tam ze mě a kolik je tam z Hrušky nebo někoho jiného...nebo ještě lépe kolik je možné najít Hrušky, kolik někoho jiného a kolik mě (to mluvím obecně). Zajímavé také je, kolik současného Hrušky, či někoho jiného, lze vystopovat v dobách kdy nebyl Hruška ani oni nějací jiní - jenom taková blbá úvaha ;o)
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 4.3.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 4.3.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 4.3.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 4.3.2008 >

tenhle příspěvek rozhodně stojí za DOPORUČENÍ pro další čtenáře

(při takovém doporučení je otázka po komkoli naprosto zbytečná, protože text doporučuji k přečtení, nikoli k pitvě :-)))


<reagovat 
anae (Občasný) - 4.3.2008 > pro mě to je šedé a pěkné kousky naznačující, jak je život někdy s odstupem nevyzpytatelný nebo potměšilý
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 4.3.2008 >

První mi přijde lepší než druhá,  má širší záběr, působí velmi postince a i formálně je bez vady. Ta druhá má podle mne poněkud ne zcela zvládnutou poslední sloku, kde je zbytečně příliš důrazů (sám, zasviněné) k vyniknutí svítícího ano.


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 4.3.2008 > rohoz> jo, ty důrazy (jmenovitě "zasviněné") mě taky napadlo
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 5.3.2008 > mně tam hruška nevadí pokud se zamíchá s jabkama je to fajn kompot či bowle, podle všeho je předěl mezi nostalgií a nerozhodností nejzajímavějším obdobím básníka, buďto přežije nebo umírá; raději tedy neříkám: zlom vaz .)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 5.3.2008 >

Příjemné:-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 5.3.2008 >
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 5.3.2008 > Hruškový dřevo taky dobře hoří a jak jsou sladký!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 5.3.2008 > nerozumim tomu nadšení
<reagovat 
skold (Občasný) - 5.3.2008 > No jo, těžko psát svébytně v dnešní době, aniž by někdo srovnával. Kdy jsi to napsal?
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2008 > skold> Tyhle jsou poměrně nové - a nutno říct, že jsem si dobře vědom, že to má Hruškovu formu (obsah je můj). Mám jeho novou sbírku (výbornou) a (nevím jak je to u ostatních) když někoho čtu a líbí se mi, podvědomě se to často promítá i do mého psaní. Jak jinak by se také člověk naučil psát, než že bude číst? No, chci Ti ještě touto cestou poděkovat za Tvou minulou obsáhlou kritiku k mému předposlednímu dílu a pokusím se tady odpovědět. U něho totiž také zmiňuješ Hrušku, ačkoli je silně ovlivněno četbou jednoho srbského básníka (na jméno si momentálně nevzpomenu). Když jsem si pod vlivem Tvé reakce postavil ty dva autory k sobě, zjistil jsem, že píšou svým způsobem podobně, ačkoli pochybuju, že by se mohli navzájem jakkoli ovlivňovat :o). Píší podobně, ale každý z nich má ve verších to svoje.
<reagovat 
holger (Občasný) - 5.3.2008 > Taky hlavně za první, ta je fakt povedená; otazníky z ní visí jak rampouchy: stalo se, stane se, probíhá něco? ... fakt dobrý a účinný.

A s tím Hruškou už je to skoro legrační. ÷)) Já jsem od něj (zatím) přečetl jednu báseň někde na netu, a už dávno předtím mi dost lidí psalo, jak jim ho připomínám. To je nějakej poetickej guru dnešní doby či co?
Doporučil 
<reagovat 
 skold (Občasný) - 5.3.2008 > holger> Šiško, Petra nepřipomínáš.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2008 > holger> Dá se to tak říct.
<reagovat 
 holger (Občasný) - 5.3.2008 > skold> Mám být rád?
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2008 > holger> Máš :o) ...jsi svůj. Ono...lidem připomínáš vždy něco z toho, co znají (mor neustálého škatulkování), to co neznají, jim nemůžeš připomínat :o). Takže když zná někdo Seiferta, Holana a Nezvala, většinou dokáže říct, kterého autora mu to, či ono dílko připomíná víc (pak ještě samozřejmě záleží na tom, v kterém období ho zná :o). Blbé je, když toho člověk zná hodně - to už mu pak prakticky všechno něco připomíná  :o))
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 6.3.2008 >

stále mě to nepřesvědčilo....

je to čtverečkovaný ubrus na stole...nijak se to nemění

....a to neznám Hrušku

 


<reagovat 
damika (Občasný) - 6.3.2008 > oproti jiným mě víc oslovuje druhá, protože se mi stala :)...líbí
<reagovat 
rohe (Občasný) - 6.3.2008 > ANO
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
annatar (Občasný) - 6.3.2008 > Nevím jestli se hodí prezentovat dvě básně naráz, protože pak hrzí riziko, že jedna bude přijata a druhá nikoli, což zkazí výsledek té lepší. Proč o tom píšu? No samozřejmě proto, že tento problém u mne nastal. První text je milý, zvláštní nic neříkající slovo, ale poslední dobou je rád používám. Bohužel pro mne neobsahuje nic hlubokého, nic co by se mne nějak zvlášť dotklo. Navíc mi u něj srovnání s Hruškou přijde nepatřičné, protože Hruška sice píše ve zkratce, ale nikoli o banalitách. Vždy je v jeho básni schován nějaký vyšší záměr. (Teď mě tak napadla hovadina, ale co, řeknu to. Je takový Ernest Hemingway mezi básníky.) To bohužel Váš text nemá, ten kus ledovce, který je pod vodou. To co vidím (čtu), to je.
Druhý text je z jiné kasty. ANO to je pravá hruškovina, možná trochu okatá, ale krásná. Dokonce spojení "neodbytné ano" mi přijde, jako by to sám pan Petr naspal. Ale co, i tak se u tohoto textu klaním Vašemu epigonství. Mně se totiž tento druh básnění poslední dobou zamlouvá více a více.
Vzhledem k problému nastíněnému výše se však neodvažuji hodnotit. První by byla za 2-3, druhá asi za 4. Průměrovat nehodlám.
<reagovat 
Wraith (Občasný) - 5.3.2008 > Není toho na dobrou báseň trochu málo? Že ten Hruška z toho kouká jako bagr z kapsy...To by zas tak nevadilo, o jednoho epigona víc nebo míň - když se ti ta poetika líbí, proč ne? Ale mně to přijde trochu nudné, hlavně ta první, nic ve zlém, sorry - takových napíšeš za večer 20, když budeš chtít...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2008 > Wraith> Množství napsaných básní za jeden večer nějak vypovídá o jejich kvalitě?
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 7.3.2008 > Wraith> to je slovo do pranice; sem s nimi!
<reagovat 
Claw (Občasný) - 7.3.2008 > Mám stejný pocit jako Wraith.
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 7.3.2008 > překrásně***

ukl. + hezký víkend :x)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 11.3.2008 > to je jasnej Švestka

že se nestydíš ho takhle kopírovat
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 24.3.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Sadám (Občasný) - 27.3.2008 > První nudná, druhá pěkná... Nevím jestli mám až tak odlišný vkus, ale pěkné grafické zpracování je na tomto dílku to nejlepší.
Body: 2
<reagovat 
uran (Občasný) - 9.4.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Šéfredaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter