Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
POVÍDKA PRVNÍ
Autor: Leia (Občasný) - publikováno 25.5.2000 (15:57:29), v časopise 26.5.2000
Prázdnota.Ta ho po okraj naplňovala.Nekonečná samota, lhostejnost, úzkost, nejvíce však bezmoc. Stál tam a tvář měl zmáčenou deštěm.Slaným deštěm slzí, bezmoci a lítosti.

Už nikdy ji neuvidí, už nikdy nebude hladit její dlouhé neuvěřitelně jemné vlasy, už nikdy ji nebude moci milovat, nikdy se s ní nebude hádat a následně ji udobřovat.Neuslyší její hlas v telefonu, když ve dvě ráno dostane strach ze tmy, či dostane chuť si jen tak popovídat.Nebude se smát jejímu nadšenému povídání o naivně dětských plánech do budoucna.V životě už se vedle ní neprobudí a nebude vedle ní vyčerpaně usínat.Taky jí neřekne, jak pro něj byla všechno, jak by pro ni všechna moře přeplaval, jak by trpěl, kdyby ho opustila.

Hlavou mu proběhlo jejich první setkání.Šel ulicí zamračen jako počasí tenkrát.Uprostřed průtrže však vysvitlo slunce.Byla to ona.Ty vlasy, ty oči tak trochu smutné a nepřítomné, jako by čekala, až ji někdo vyvede z jejího světa a ukáže jí lepší.

Byla nádherně mokrá.Voda ji celou objala a zvýraznila každý záhyb jejího úžasného těla.Byl z ní unešený.Chtěl tu nádheru obejmout místo vody a všechnu ji slíbat ze rtů, z víček.Pro začátek jí však pouze nabídl deštník.Bál se.Bál se, že ta kráska ho pouze lhostejně odmítne.Ona se na něj však vylekaně podívala, jako by ji probral ze snu, z hlubokého zamyšlení.Rozpačitě se usmála, ale neodmítla.Tenkrát potkal štěstí.Potkal světlo, co mu prosvětlilo život plamínkem naděje, že i on může být milován.

Chtěl ji vylákat z jejího snu, ukázat jí skutečný život.Avšak ani nevěděl jak, vtáhla ho tam s sebou.Stal se na ní závislý, její svět byl droga.Každou vteřinu cítil, že jedině ona, ta smutná víla z deštivého podvečera ho dokáže udělat šťastným, jedině s ní bude úplný a celý.

Den jako tehdy.Dnes tu však je pouze její spící krása.Vypadá, jako by spala.Za chvíli s ní by dal život.Je tu však sám stojící nad mohylou jejich lásky.Chtěli navždy, avšak osud si zahrál smrtelnou loterii s jejich štěstím.Nemiloval ji snad dost?Nedal jí všechno?

Nový nával slzí se mu vehnal do očí.Kytička kopretin, které měla tak ráda byla už úplně zmáčená.Přivoněl k nim.Prudce se mu zatočila hlava.Nikdy se nedozvěděl, jak to dělala, že vždycky voněla po kopretinách.Sklonil se a položil kytku na čerstvě zakrytý hrob.

Jakmile ji položil, jako by procitnul.Byl úplně zmáčený a netušil, jak dlouho tam stál.Měl by jít domů.Stmívá se.Určitě už se bude bát.Tmy, jako její matka.Srdíčko jeho, sluníčko.Teď má jenom ji.

Ohlédnul se a spatřil přízrak.Přízrak s nepřítomně krásnýma očima.Bylo to naposledy.Od té doby už se nikdy neohlédnul.Stále se díval vpřed.Věděl totiž, že jejich láska je dost silná na to, aby přežila věky a věděl, že se znova setkají a budou šťastní.


Poznámky k tomuto příspěvku
Vega () - 28.5.2000 > Smutne romanticke, poeticke...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 26.5.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 26.5.2000 >
Body: 5
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 26.5.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Vsudybyl (Občasný) - 26.5.2000 > Moc hezky pribeh. ...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 29.5.2000 > Nevím, jestli je hezký, ale je dost uzavřený. Smutek je branou k radosti, která mnohem víc hřeje...
Body: 1
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 16.6.2000 > laska je zahrada a ma dve brany, jednou do ni vejdes a druhou vyjdes, vxhazis s radosti a vychazis se smutkem nebo s lhostejnosti a nezajmem..vzdy je to stejne a vzdy se to bude opakovat a vzdy do te prvni brany vejdes a budes verit ze to bude jine..neni a o tom je laska..temn pribeh je napsany pod obloukem te druhe brany a je to v nem citit
Body: 3
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 19.6.2000 > Opravdu pekny. Trosinku smutny, ale celkem se mi do toho podarilo vcitit. Jenom malilinko mi pripadlo, ze jeste to stoprocentne nepopisuje ty prave pocity jake v tech clovek ma.Melo by to mit nalinko drsnejsi spad. Na druhou stranu jde vubec tohle popsat?
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter