Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
KaZantip
Autor: hedonix () - publikováno 26.5.2000 (12:39:23), v časopise 27.5.2000

Nezávislá republika KaZantip
КаZaнтипКаZaнтипКаZантип

Něco takového je snad možné jen v těch nejulítlejších utopických vizích řádně rozjetého návštěvníka standardně povedené taneční party. Musí to být kolektivní výplod fantazie či jeden z mnoha zapomenutých a zaručeně geniálních nápadů  z předposledního euforického víkendu ...

Představte si, že by některá naše vláda přeci jen skoncovala s projektem jaderného kolosu Temelín, rok a půl před plánovaným dokončením by potupně stáhla svou armádu inženýrů a stavebních dělníků a prohlásila celou stavbu za pouhou neuváženou investici. V médiích by se bezvýsledně propíralo téma nejlepšího využití nadokončeného díla, načež by si svůj záměr nakonec prosadila partička pražských a budějovických Djů. Za následné podpory Radia 1 by se totiž Temelín stal dějištěm nejúžasnější přehlídky taneční kultury ve stř. Evropě. Rej nekonečných openairů a letních orgií by vyvrcholil 48 hodinovou megaparty v samotné věži atomového reaktoru. Důstojné místo pro tolik energie, ale nikdo není neúnavný… Až byste se po ránu vysoukali na čerstvý vzduch a blaženě protáhli celé tělo, nemohli byste nezůstat chvilku tiše stát a přes zavřená víčka pozorovat startující sluneční kotouč. Budete-li vnímaví, můžete po chvíli zaslechnout v poklidně pravidelném rytmu šplouchat mořské vlny. Vyhřátým pískem se naboso dohoupete až k mokrým kotníkům (ta voda je fakt příjemná) a pak teprve oči otevřete. Nedaleká skupinka chichotajících se broskviček je ve vodě už skoro po pás, na obzoru křižuje vlny hejno surfařů a ze sousední pláže k vám doléhá sladce elektrický zvuk beatů. Pobřeží se zvolna zaplňuje vířivým pohybem čokoládově opálených siluet, ale není nadto si nejdříve trochu zaplavat. Kam vyrazíte dnes ? Do údolí větrných mlýnů či na reggae pláž ? Nebo goatrance a výlet do bludiště solárních kolektorů ? Každopádně můžete opět protančit celý den…

Na úvod je to pravděpodobně nejvhodnější představa, která by se vám mohla se slovem KaZantip v budoucnosti asociovat. Mys KaZantip se každopádně nachází na severovýchodě poloostrova Krym u Černého moře a v současnosti leží na území Ukrajiny, nedaleko ruských hranic. Někdo mu říká ruská Ibiza, jiný nezávislá republika KaZantip (po vzoru skalních přívrženců), ale novodobá historie mysu KaZantip působí spíše jak vystřižená z  Kocourkovské kroniky. Na sklonku socialismu zde začalo ambiciózní sovětské hospodářství budovat obrovskou (jak jinak) atomovou elektrárnu. Nedobudovalo. Odhaduje se, že cena takovéto legrace přesáhla miliardu dolarů (amerických). A dál ? Do vyprahlého staveniště se opíralo černomořské slunce, vítr bezradně kymácel stožáry opuštěných jeřábů. I postavili moudří energetici nedaleko elektrárnu sluneční a o kousek dál větrnou. Tisíce prasátek odráží k nebi pláň pokrytá počítačově řízenými solárními kolektory a k témuž se tyčí vysoké sloupy s  vrtulemi. Experimentální solární elektrárna však z nějakého důvodu také nefunguje a větrná neutáhne ani místní okrsek. Nikdo si z toho ale těžkou hlavu nedělá… Navíc, kolorit místní krajiny je tímto originálním způsobem alespoň dostatečně ozvláštněn.

Vše začalo na přelomu devadesátých let, kdy se podél pobřeží vydali hledat příhodný vítr 2 windsurfingoví nadšenci. A zřejmě našli. Následující rok se tu surfařů sešlo již požehnaně a s každým rokem jich přibývalo. Opuštěný poloostrov, skály, pláže a po večerech - beach party. Rozhodně to už nebylo jen o surfařích. Na KaZantip se každoročně začala sjíždět “svobodomyslná mládež” z celého Ruska, Běloruska i Ukrajiny. Motorkáři, raveři, hippíci. Plážový volejbal, jachting, fotbálek a celoruský šampionát windsurfingu s mezinárodní účastí.

 

 

Vezmeme-li v úvahu velice rychlý a důsledný nástup elektronické hudby po celé (zejm. evropské) části Ruska, nepřekvapí nás, že se do hry brzy vložila navýsost populární moskevská Radio Stancia 106,8 FM (dnes již Stancia 2000 - www.station.ru). Ve spolupráci s RFA (celoruská asociace wsurfingu) a celou řadou předních promotérských sdružení se zrodil jedinečný projekt nového festivalu taneční hudby a cyberkultury, který nemá ve světě obdoby. Každoroční návštěvnost dosahuje kolem 20 tisíc jedinců, z nichž někteří obývají KaZantip od brzkého jara až do konce roku.

Počátkem srpna se tu objeví několik plážových sound systémů a po celém mysu vyrostou provizorní stylové tábory. Během rozjezdového týdne tu zní hip hop, house i techno a všude se potulují pomalované roštěnky “nahoře bez”. 7. srpna přijíždí na oficiální zahajovací party kompletní eskadra Djů a promotérů v čele s  Radio Stancií 2000 a Reactor Sound Systemem (českému publiku již dobře známý Dj Incognito a spol.). V průběhu druhého týdne se tančí opravdu všude (na lodích, v kempech i v moři). Nad tepající pláží se vznášejí balony vzduchoplavců ze Samary, s patřičnou pompou probíhá inaugurace Krále vlny (mistra RFA) a vyhlášení Mága vinylů. Ze strany zbylých státních správců objektu se dokonce objevily návrhy pojmenovat zdejší (prozatím bezejmenné) ulice právě po těchto festivalových “hrdinech”.

Vyvrcholením je bezesporu dvoudenní nonstop megaparty v samotné elektrárně – v atomovém reaktoru. Zde se koncentruje do 48 hodin úplně všechno – světla ,zvuk, tanec ... Pestrobarevná pulsující vřava odevzdává poslední zbytky energie v elektrizujících spirálách psy trance a eskalujících beatech techna. 80kW sound system a řady stroboskopů zavěšených v 30 metrové výšce. Atmosféra se pravidelně změkčuje vrstvou bílé pěny, ve které tanečníci mizí až po ramena..... Na Reaktor se většinou vzpomíná dlouho, neboť se tu pravidelně dosahuje onoho “kolektivního prožitku” sounáležitosti, jenž působí bez rozdílu na každého. Snad proto nikoho nepřekvapí, že veškerá hudební i taneční produkce je provozována bez nároku na honorář. Zahrát si na KaZantipu (a zejména v Reaktoru) je pro každého otázka prestiže. Akce je samozřejmě kromě RFA a desítek radiostanic podpořena i více či méně stylovými časopisy (Pťuč, Něspať, Dj kuľtura, Cosmopolitan, Playboy, atd.), televizními společnostmi (MuzTV, TV6 Moskva, NTV, Černomorskoje TV, Rostov TV, atd.) a řadou svérázných klubů (např. moskevský Titanik). Z výše uvedeného plyne poměrně slušná medializace celého projektu, jež byla organizátorům v posledních 2 letech patřičně vyčítána (především ze strany pamětníků několika prvních, spíše undergroundových ročníků). Letos je překvapivě patrná i určitá snaha o návrat k akci původních rozměrů (omezená propagace, mlčenlivé webové stránky, ...) Počet příznivců se ale přesto zvyšuje. Často zde hovoří o nekontrolovaně se šířícím viru “KaZantip”, někteří dokonce prosazují název “Casantipus” pro evolučně nejmladší část lidského mozku ...

Mys KaZantip nakonec zůstává lahůdkovým místem i pro “klasickou” dovolenou u moře. Na své si přijdou potápěči, samozřejmostí je pronájem surfů (s případným odborným zaškolením). Složit se můžete i na půjčení jachtičky a vyrazit s ostatními na několikadenní okružní plavbu. Vzhledem k poměrně větrnému podnebí se na KaZantip doporučuje větru odolné oblečení. Bylo by také škodolibé neporadit Vám přibalení účinného repelentu proti komárům. Vaší hedonistické letní výpravě by pak nemělo stát už nic v cestě. Jak praví nadpis jedné “infikované” webové stránky : “Byli jsme tu první, KaZantip je NÁŠ !

(kazantip.cityline.ru, www.itgroup.ru/kazantip)

 

 Na KaZantip 2000 se poprvé chystá i oficiální česká výprava. Účast přislíbil mj. i reportážní tým Paskvilu a TripMag, takže o profesionálně zprostředkované zážitky by na sklonku léta nouze být neměla. Plánován je na festivalu i special den pro české Dje, výběr posádky proběhne během června. Vypraven bude z Prahy i “autobus dobrodruhů”, který si hodlá razit cestu k vysněnému cíli napříč Ukrajinou. Bližší a průběžně aktualizované informace ohledně všeho by se měly objevovat na domovské stránce zastupitelského úřadu republiky KaZantip v ČR www.hedonix.cz.

-PerpleX HedoniX-



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter