Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jednoduché pravdy
Autor: romann (Občasný) - publikováno 5.6.2002 (13:02:04)

Často jsme překvapeni, jak se ujala a dlouhou dobu v jakémkoliv oboru drží myšlenka, jež je vlastně nejen iracionální, ale přímo absurdní. Až příliš dlouhou dobu trvá, než se pod náporem nezdarů opustí, ale často se ještě opět vrací. Klasickým případem je myšlenka komunismu. I když už na počátku jasné, že je to iluze jež zkrachuje, i dnes je v některých intelektuálních kruzích živá. Proč? Základem je hlubinný popud z nevědomí, na který se nabalí mentální zdůvodnění. Sice není reálné, ale pokud není dostatečná vůle k pravdě, egu to nevadí. Správně se říká, že přání je matka myšlenky. Na názor intuice se ptá nerado.

Ego bývá nevědomím a jeho pudy silně ovládáno. Využívá toho i reklama a politika, kde jsou jednoduché pravdy velmi populární, což můžeme vidět i dnes na případě Berlusconiho, Haidera a dalších. Když se objeví silně charismatický demagog, bývá o katastrofu postaráno, viz Hitler. Jen málokdo z Němců se ubránil jeho demagogii.

S jednoduchými pravdami lze bojovat hlavně tak, že si uvědomíme principy života. Z nich vyplývá i zákon podobnosti, vše je vývoj. Nové má vždy kořeny ve starém, není okamžité revoluční změny jak se o ní v jednoduchých pravdách často hovoří. I v náboženství se objevily tyto myšlenky, patrné jsou zejména v budhismu. Kristus nikdy neřekl, že je Jeho myšlenka jednoduchá. Naopak, seslal Ducha Svatého, aby vysvětlil zákony Stvoření, které On popsal jen v podobenstvích. Je těžké přijmout, že vše je nekonečně složité, ale jen to je základní atribut Boha.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kaulik (Občasný) - 5.6.2002 > jo ... jetotak
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 5.6.2002 > prosímtě co myslíš tím: "Základem je hlubinný popud z nevědomí, na který se nabalí mentální zdůvodnění. Sice není reálné, ale pokud není dostatečná vůle k pravdě, egu to nevadí." jeví se mi to celé jako blafff-na-entou... jakou pravdu máš namysli, pravdu moji, tvoji, všeobecnou či absolutní"... jeví se mi to poněkud absurdní... ale myslím, že pokud na sobě budeš ještě chvíli pracovat stane se s tebe celkem dobrý demagog... ciao p ps.: tvé spojení "mentální zdůvodnění" připomíná daleko hezčí výraz mentolové bonbónky... apropónechtělbysradějprodávatcukrovinky??? ;)
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 5.6.2002 > čtenář> juj... ten anonym nahoře pochází z mé klávesnice a hlavy... prosím vyměňtě si to "s" za "z" já vím... genitiv genitiv genitiv... a zipu zi pobel na hlabu...
<reagovat 
čtenář coda - 5.6.2002 > Taky se mi to zdá něčím ujeté. Stejně obtížné je přijmout, že je všechno nakonec nekonečně jednoduché, ale na to musí přijít asi správný okamžik. Právě my lidé si všechno děláme příliš složité, namísto jednoduchého cítění a intuice v určitých oblastech příliš spoléháme na to , co nás okolí naučilo a přitom cit a vůle naslouchat srdci by mnohé rozřešil rychleji.
<reagovat 
romann (Občasný) - 5.6.2002 > přemýšlej, piii, ženy to také mají, jejich emoce si přitahnou jakobylogické zdůvodnění a už tě seřvou. Hysterie je něco podobného. CODA - já spíš vidím tu složitost, kdyby nebyla, byl bys navěky uzavřen v omezenosti
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 5.6.2002 > romann> ...sorrry, ale to je teda síla, tvá argumentace mě tak trochu připadá jako "hlubinný popud z nevědomí, na který se nabalí" racionální zdůvodnění... zaráží mne s jakým sebevědomím hlásáš svou pravdu... co myslíš tím "ženy to také mají" připadá mě, že si hraješ se slovy a kategoriemi, aniž by sis jednoznačně definoval jejich význam... to je ale na druhou stranu urodná půda pro demagogy... takže myslím, že ses vydal správným směrem... ;) ps. klidně mě můžeš mít za feministu...
<reagovat 
čtenář Slunce - 6.6.2002 > Částečně souhlasím. Ego je stále přítomno. Projevuje se vším. :-))) Je to iluze, stejně tak, jako vše. Ego nemá rádo vnitřní oheň, ale někdy je zábavné sledovat, jak se spálí a zase stejně vrací. :-))) Je to vlastně úžasná hra na honěnou. :-))) Nechci tu, romane, hlásat nějaké takto krajní případy, jako jsi jich využil ty (kde především jde o SPOLEČNÉ VĚDOMÍ, které je samozřejmě velmi silné), myslím, že důležitější je zdůraznit význam ega. To je pro nás velmi důležité, je to nejlepší prostředek, kterého můžeme využít ke svému růstu. Zároveň ale "růstem", vhledem, ztrácí na moci... odpadává v PŘÍTOMNOSTI. To je to, co jsem, romane, chtěla především zdůraznit. Mám totiž obavu, že tvé představy typu: Vše trvá velmi velmi velmi velmi dlouho, vše je velmi velmi velmi velmi dlouhý a složitý proces... vedou k tomu, že nikoho takovýto proces neláká. Proč se namáhat, když to, jestli se výsledek objeví, je více než nejisté a navíc to bude až za hodně hodně hodně hodně hodně dlouho???? Je v tom riziko a nebezpečí, které je třeba si uvědomit. Možná se ti zdá, že zjednodušuji pravdy, to je ale TVŮJ pohled, na který máš nárok. A ještě jedna poznámka... k osvícení dochází v PŘÍTOMNÉM OKAMŽIKU, např. TEĎ! ... je to neskutečné? Pak i kdyby k tobě chtělo "přijít", tak ho odložíš s myšlenkou - to není možné, přece to musí tvrvat dlouho, dlouho, dlouho, dlouho... ale upřímně, romane, ono to už dlouho, dlouho, dlouho, dlouho, dlouho trvá a tak se ti může klidně stát, že své osvícení jednoduše propásneš. Nenech se tím ukolébat, hm? Očekávej ho, osvícení může přijít v každém momentě. :-) Zároveň ale na sobě pracuj. Víc k tomu asi netřeba dodat.
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.6.2002 > vidím to jinak, stalo se přesně to, o čem píšu. Tobě se to zkrátka nelíbí. Tak sis na to nabalil vysvětlení. Doplnil jsem ještě : Jde o nevyvinuté pudové části podvědomí. Rádo se se svou či cizí myšlenkou ztotožňuje, hypnotizuje, tím ji dává větší sílu žít. PS Můžeš mě považovat za hlubinného psychologa
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 6.6.2002 > romann> ...nevím, co si v minulosti zažil za traumatizující situace, ale musely to bý hrůzostrašné věci, které tě teď nutí používat obraty jako "nevyvinuté pudové části podvědomí" ... jasnější a čistější text by ti ale jako nadějnému demagogovi asi neslušel... s přáním pěkného hlubinně-psychologického dne ;) p
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.6.2002 > ne, piii, nic špatného jsem nikdy nezažil. Ženatý jsem už 23 let :-)) Ty nevíš o hlubinách duše, id? Přečti si Freuda.
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 6.6.2002 > romann> díky za typ... je vidět, že´s "pravý freudista", to máš ale víc jak padesát let zpoždění... a ještě taková krutá desinterpretace k tomu... pokud mas deprese, tak si soupni davku káčka... by ti poradil mistr. Herzliche Grüße aus Wien ;) p ps: seine Werke habe ich in Originalfassung gelesen...
<reagovat 
čtenář coda - 7.6.2002 > Jen příliš nerozumím z příspěvku, že Kristus seslal Ducha Svatého? Říkal snad že pošle přímluvce, ale k Duchu se mi váže jeho slovo,že Otce urazit se může a může to být v krajním asi případě odpuštěno. Kdo urazí Ducha Svatého, tomu odpuštěno spíš nebude . Z tohoto a z mého procesu chápu Ducha jako nejvyšší instanci z křesťanské trojice, jako všeprostupující vědomí, vědomí prostupující nás, Krista i Otce i rybu i strom.Otce pak beru jako vyššího správce který spravuje nás, stejně jako my spravujeme svoje vlastnosti. Možná jen špatně uchopuji tvůj text, pak se omlouvám, ale nerad bych, aby jsi z Ducha Svatého dělal jen jakýsi nástroj.Spisovatel Remarque napsal v textu o jednom kněžím že " pohazuje Bohem jako oblázky", aby ho v podstatě využil pro svůj účel, pro zdůvodnění svého postoje. Nemáš ze sebe taky ten pocit občas demagogů, že už nakonec nezáleží tak úplně na pravdě, jako na tom abych si před ostatními pitomci uchoval tvář, masku a odstup svého génia :-)?
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.6.2002 > deprese nemám nikdy, cítím se výborně. Jen mě občas štve lidská neznalost a tak napíšu článek, knihu.
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 7.6.2002 > romann> hurrraaa do křížového tažení pod heslem pryč s lidskou neznalostí... ale přesně napřed definovat pojmy, s nimiž žongluješ, fakt není od věci, věř mi... jinak bude opět vítězem ONA !!!! ;) chíííí fíííí
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.6.2002 > nepatří to do jiného článku? opravuji: Kristus zvěstoval Ducha, ale to neznamená, že Duch je nejvýš. To Absolutno.
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 7.6.2002 > romann> a nepatří to spíše do bible, či do hodiny náboženství...????? ujujujjjj
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.6.2002 > já jsem starý kacíř, před pár lety by mě křestané dávno upálili.... :-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter