Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Tři chlapi pod ořešákem z kolekce to je ta otázka
Autor: veršoun (Občasný) - publikováno 14.5.2008 (10:19:32)
další ve sbírce>

 

 

Tři chlapi pod ořešákem


vzpomínáš, táto

jak jsme sedávali na lavičce, pod ořechem

někdy jen jednou za rok

někdy každý večer


mám smutek, táto

sedávám tam se svým synkem

nemluvíme, teprve žvatláme

ale já už vím, že i když nám osud bude přát

všechno si nestačíme říct

 

 

 

 

 

 

 

 

2007



Poznámky k tomuto příspěvku
NEMINI (Občasný) - 14.5.2008 > já nevim tohle se mi moc nelíbí, na mě je to asi moc sentimentální, a taky mám pocit že už jsem něco podobnýho čet...ale zase čte se to pěkně lehce to jo
<reagovat 
ariel (Občasný) - 14.5.2008 > jako jo, jednoduchý, docela sympatický, překvapivý v kontextu tvých věcí, protože ty mi často připadají takové zvláštně překonstruované, ale zase ne špatné, takže vůbec nevím, jak je mám hodnotit, zdali jim mám věřit... takže k této... myslím, že s těmi jinými má společné to, že jde hodně přes rozum, přes chtění psát.... ta reflexe tam je taková moc ukázková, ty city jsou příliš vybroušené, pro mě.... takže málo citů a málo reflexe v posledku, pro mě... spíš prezentované než vyjádřené... přes to, jako obvykle, ne špatné...
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 14.5.2008 > ariel> 

těžko se domlouváme, protože stejná slova mají pro nás jiný obsah, v tomto textu je po mém soudu více citu než univerzální přesahová báseň unese, ale protože mám vnitřní potřebu balance na hraně kýče, vypadá takto. nejdůležitějším významem poezie, je krátce, srozumitelně a co nejpřesněji pojmenovat skutečnost a vytvořit tak vlastní obraz o světě, dokáže-li toto někdo silným citovým zaujetím, absurdní tabulkovou formou, složitými jazykovými hříčkami bude nejspíše jedno, osobně s přibývajícími léty tíhnu k jednoduchosti (nikoli, jak doufám, k banalitě). poezie dle mého přesvědčení je nejsilnějším nástrojem poznání, silnějším, byť méně užitečným, než věda, nerozumím ještě rozporu pojmů prezentované versus vyjádřené, protože po mém se vyjadřuji (a v tomto konkrétním případě sakra srozumitelně) a tímto vyjádřením prezentuji svůj obraz skutečnosti.


<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 14.5.2008 > Překvapivě, pane veršoune. Ale co překvapivě? Holé? Osekané? Upřimné? Dokázalo bych vypichovat zajímavé detaily – ale nevím, jestli nejsou zajímavé jen pro sebe. ..
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 14.5.2008 > jak se TO skloňuje?> vždycky jsem si přál být předeformován Vaší maličkostí, ale to si asi nelze objednat že ?
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 14.5.2008 > veršoun> objednat skutečně nelze :) je to neřiditelné. přestože deformace může být hodně racionální, u samotného výběru rozum nebývá.

mimohodem, existuje nějaký vztah mezi touto báječnou knížkou a Vaším textem? Byl by to samozřejmě vztah velice subtilní, ale...
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 14.5.2008 > jak se TO skloňuje?> rozumím, knihu bohužel neznám, dokonce ani její titul, ale doplnil jsem si alespoň rychlým přelousknutím vaší tvarové recenze a snad se k ní dostanu, neboť člověk se má každý den dovědět něco nového, jinak jste trefil přesně, problém tohoto kousku je, zda se jedná o univerzální věc nebo sentimentální  deníkový zápisek, ač je to text jednoduchý, rozhodoval jsem o něm celý rok, řešením bude snad zasazení do kontextu
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 14.5.2008 > veršoun> pankovčín je komplet božskej. z jeho polárního motýla mě dodnes mrazí.

aj, kontexty!

mě by třeba zajímala i některá gramatika: žvatláme: žvatlá otec skutečně spolu se synem, nebo je to takové to množné číslo typu: copak to tu máme? nožičky tu máme?
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 14.5.2008 > jak se TO skloňuje?> neartikulované zvuky jsem si nepovolil nazvat povídáním, ale zároveň je třeba říci, že úrovní se naše žvatlání (nikoli šišlání) pohybuje nad úrovní většiny zdejších totemích fór :)
<reagovat 
mjach (Občasný) - 14.5.2008 >

Cítím, že je to hodně osobní, ne?

V současnosti mě to oslovuje.


Body: 5
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 14.5.2008 > mjach> ano
<reagovat 
kouzlo života (Občasný) - 14.5.2008 > žádné dlouhé povídánky,je to krásný a citový text

Body: 5
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 14.5.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 14.5.2008 >

text je ukázkově citový,velmi niterný a to ho činí jedinečným,žádné velké konstrukce jen čistá emocemi podbarvená fakta.

mě se to líbí velmi...možná k tomu přistupuji jaksi žensky,ale myslím,že je hoden doporučení.


Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 14.5.2008 >

"v tomto textu je po mém soudu více citu než univerzální přesahová báseň unese"

jo s tím bych snad i souhlasil. každopádně mám potřebu se vracet a zabývat se tím textem.

myslím, že mi vadí jen ty dva poslední řádky, takováto předpověď do budoucna není právě cit, ale myšlenková konstrukce. ale třeba se mnou nesouhlasíš, a já nemám potřebu o tom diskutovat.

to prezentování jsem myslel jako vedení prezentace, jako třeba firemní - strukturované a pragmatické - na rozdíl od vyjádření, jehož je takováto prezentace podmnožinou.

 


<reagovat 
NEMINI (Občasný) - 14.5.2008 > pravda hehe taky jsem se vrátil na místo činu a to několikrát... takže možná, možná bych měl svoje hodnocení trochu přehodnotit.... :))
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 15.5.2008 >
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.5.2008 >

Velmi jemně a čtivě napsáno. Taky jsem se pokoušel do tohodle generačního problému proniknout básní, ale nikdy jsem se neubránil nějakému ohyzdnému klišé :o). Už se pokoušet nebudu - takhle je to nepřekonatelné v jednoduchosti a "banálnosti" - až si tak člověk říká: "jak málo stačí..."


Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 21.5.2008 > Souhas s šedé. Vypořádal ses s tím námětem se ctí.
S bodováním bych asi měla trochu problém, ale přečetla jsem si to s potěšením.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 1 2 2 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 19 20 21 (22) 23 24
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter