Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ach babičko... z kolekce Próza
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 1.6.2008 (00:33:16)
další v kolekci>
Jak chtěl bych být zase zpátky...
..na malém trakaři drncajícím po udusané cestě. Klapal a poskakoval jako malé hříbě a hrozil nás vyhodit ze sedla. Drželi jsme se jako klíšťata a smáli se. Smáli se jak jen se může smát bezstarostné dítě.
Ach babičko...
Byla jsi krásná...byla jsi krásná když jsi nás hubovala( vždycky s láskou v očích), když jsi nás posadila na trakař s trávou pro králíky..a my,... my jsme byli rytíři na nedobytném hradu. To bylo smíchu, když některý z nás spadl.
Babičko, víš, když jsi ráno brzo vstala, určitě brzo, se sluníčkem,(do lesa to bylo, alespoň pro nás, tuze, tuze daleko) a donesla hrníček borůvek na koláč...znělo tvé,, Vstáváme, vašnosti, bude poledne...,, spolu s upečeným koláčem... tak sladce... Ach babičko...Vřítili jsme se do malé chodby, kde voněla stáj s malou kravkou a hnali se na zahradu za stodolou. Tam bylo naše království. Stará jabloň, ořech, který sahal kamsi do nebes a třešně... i já, ač pětiletý chlap, jsem nosil náušničky z nich. A bříška, ta byla plná k prasknutí. Z dobrůtek od tebe. A z třešniček.
Večer jsme se ukládali do nadýchaných peřin, pod kterými nikdy nebyla zima. Byly plné nadraného peří, které jsi zdrhávala svýma starýma, upracovanýma rukama. Často jsme ti pomáhali. Jako malé děti.
A sny, co se pod tou duchnou zdály...ach, babičko... jak spával jsem tam rád....
Má zlatá babičko.. jak já jen vzpomínám.. babičko, stále tě mám rád.


Poznámky k tomuto příspěvku
fialkova (Občasný) - 2.6.2008 > Ach jo, kdeže loňské sněhy jsou ? Krásně se to vzpomíná.
Body: 5
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 2.6.2008 > Ahojky Fialková...napsala jsi to moc dobře. Krásně se to vzpomíná. Díky vzpomínkám můžeme být zase někde jinde, v nádherném světě, který, jakmile se vrátíme zpátky, v nás zanechá stopy něčeho, co bychom chtěli přenést do současnosti. Abychom měli na co vzpomínat, až budeme zase o kus dál.
A loňské sněhy ??? Ty už dávno odvál čas.Proto se těším na nové. Těším se na vločky krásných chvil, chumelenic okamžiků, byť často prchavých, které přijdou po spalujících letních nocích. Přijdou, a zmizí. Stejně jako sníh. Ale něco, něco po nich zůstane.
Krása květů, rozvíjejících se tajemně po dechu na zamrzlá okna.
Je krásné vzpomínat. A snít.
<reagovat 
Vodnička (Občasný) - 2.6.2008 > Děkuji, děkuji. Víš co se mi vybavilo, když mě babička , při cestě do vesnice (do konzumu)zkoušela z počtů a já nevěděla kolik je 7+8, ošklíbla jsem se (co jako vytahuje počítání) a přilítla mi pěkná facka(pro moje dobro). I to jsou vzpomínky.
Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 2.6.2008 > Vodnička> Jujky... pokud to bereš takhle...je to úžasný. Nevěděl jsem. Ale teď jsem si vzpoměl na babiččino hromové ,,pakáži jedna mizerná, holomci jedni, až já vás dostanu.. jen počkejte...,, a my jsme utíkali z jejího dosahu. Inu...Čas malin nezralých...
(a moc se tomu teď chechtám) Tehdy jsme se raději připlýžili vždycky až večer. S tichým našlapováním na chodbě, a ještě tišším nakouknutím do kuchyně. Hladoví jako vlci. Chvilku bylo ticho.. a pak se ozvalo...,, a jejej..kdopak to přichází...to sou k nám hostí...,, a když jí to přešlo úplně a měla nádhernou náladu, dodala ,,,...to náš pes chcípne. ,, A my jsme věděli, že máme zlatou babičku, která nás vyhubovala, ale snesla modré z nebe. (hlavně v dobrůtkách) A nářez ? Jejej, kolikrát se nám prášilo z kalhot. Když jsme nestačili utéct.
A víš proč tolik vzpomínám ? Už dneska se moje děti děsí okamžiků, až se stanu dědečkem. Ale moc se na to těší...udělám všechno proto, aby moji vnoučci měli na co vzpomínat. Budeme pro kraj a jejich rodiče pravou pohromou. Proto ještě jednou...babičko..díky za vzpomínky..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter