Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Bouře.. (v zajetí citů) z kolekce Poezie
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 4.6.2008 (10:29:22)
další ve sbírce>
V zajetí citů
zmítala se bouře.
Ohnivé blesky střídal hromů řev
..Chtěla jít domů..
však řetěz jí ztrh´ zpátky
..chtěla jít domů..
končil pro ní svět.

Rvala se bouře
s hlučným prudkým vichrem
rval její vlasy
..na zem padaly
v provazech vody.. těžké velké kroupy
..to její slzy.. vlasy cuchaly..

Trpěla bouře,
..kdo slyšel její pláč,
Sténala v křečích
..kdo ví.. proč
..a nač
Trpěla bouře.
..jako ty..a já
v zajetí citů..
..když se zmítala.

Odešel vichr.
..šel se jinam bít
..na zápas s bouří..
neměl už dost sil.
Plakala bouře jemný, něžný déšť..
vyhrála bouře
..zas začal pro ní svět.


Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 4.6.2008 > závěr je opravdu krásný..a má hloubku:-)
Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 4.6.2008 > Mbonita> Mbonita,díky..
<reagovat 
fialkova (Občasný) - 4.6.2008 > No jasně, bouře je rodu ženského a ženská většinou vyhrává, právě když je v zajetí citů.:-)) 
Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 4.6.2008 > fialkova> ..a zůstane stát, s hlavou vztyčenou
(kdyby prohrála)..a to se někdy stává..pak vždycky vyhrála.

Fialková,také moc díky (Ale my chlapy, alespoň ti normální, jsme na tom úplně stejně.To už by ale byla debata...a ne kritika.)
<reagovat 
 fialkova (Občasný) - 4.6.2008 > Bajata> To já přece vím. Díky moc.
<reagovat 
magie_esence (Občasný) - 4.6.2008 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář já5 - 4.6.2008 > ty city dávaj básníkům teda zabrat:-)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 4.6.2008 > čtenář> HHMM, naprosto souhlasím. Přiznám se, že mně taky. I když nejsem básník. Na to mám příliš málo fantazie. Jen bych chtěl psát o věcech, které vidím nebo slyším kolem sebe.
Rozhovor těch dvou byl té průtrži mračen hodně podobný. Jednu chvíly to vypadalo, že se poperou.
Nic méně, vaše připomínka je asi na místě. Vybral jsem si ten zápornější podtón. Je pro mně důležitější. Budu se snažit něco napravit a věřím, že mi v tom pomůžete. Samozřejmě pokud budete chtít.
Ještě jednou díky. (Třeba jen už za to, že jste se zastavil, četl, a vyjádřil se)
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 5.6.2008 > Pěkně napsané, připadá mi, že tam stojím s tebou a dívám se...
Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 5.6.2008 > Michelle> ..do polí vyšla
radost ze života.
Byla moc smutná
..chtěla potěšit
chtěla si zpívat
mít mít někoho ráda
..jen starý tulák
seděl u cesty

Hlavu měl v dlaních
do země se díval
tak se ho dotkla
..jemně na tváři
zvedl své oči..
začal zase snívat
..radost ho tiskla pevně v náruči.


Ahooojkyyy Michell, moc dík za návštěvu a za bodíky !!! Rád tě zas uvidím..
<reagovat 
mjach (Občasný) - 4.6.2008 >

Moc pěkné, mně se užití "bouře" násobně v krátkém čase líbí, dodává to jemnost i sílu.

Člověče, máš několik naprosto rozdílných děl, i tváří? :-)))


Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 5.6.2008 > mjach> Myslím že nemám vícero tváří než kdokoliv jiný. Dívám se okolo sebe, vidím bolest, touhu, city a vůbec to, co lidé prožívají. Je to vnitřní pocit, který mne vede abych popsal to, co se dotkne mého nitra. Snad mého ,,já,,.
Přichází to tak nějak samo. A jestliže to promlouvá třeba jen k jednomu jedinému, stálo to za to. Také jsem hledal, a stále hledám povzbuzení ve vyjádření druhých lidí. Vidím pak, že nejsem sám v džungli života, kdo bojuje často o holý život. A tak bych chtěl tímto způsobem volat na každého, kdo to chce vzdát,, Hej hola, človíčku .. nejsi vůbec sám. Zvedni se.. a pojď s námi do party. ,, No..a když jde... co k to mu dodat ??? I tvá dílka mne povzbuzují. Proto jsem tady, u vás na Totemu.
<reagovat 
Bohumil Vědronecky (Občasný) - 4.6.2008 > Líbí se mi, ale v poslední sloce je třikrát použito slovo bouře, to mi příjde moc.
Body: 4
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 5.6.2008 > Toník Zvoník> Díky moc !!! Někdy člověk úplně zapadne do děje, a zapomene na jistá pravidla. Vůbec jsem si to neuvědomil. Připomínky si vážím.. posouvá dopředu. Stejně tak uvítám další.. i záporné.(ty jsou nejdůležitější). Tak zatím.. rád vás zase uvidím.
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 4.6.2008 > Tedy, zabejvat se bouřením a citama v tolika verších, žes nešel aspoň na pivo..(obsahově).
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 4.6.2008 > Raimund> Moc jsem chtěl..ale nešlo to Lilo jak z konve. Jestli myslíš při tý bouřce. No, a když jsem nad tím seděl a dával dohromady, padla na stůl kořalička. Do hospody se mi nechtělo. Byl jsem příliš pod vlivem lenosti a pohodlnosti.( Opilost přišla až dlouho po odeslání) A navíc, dovedeš si představit, co by vzniklo za dílo, kdyby to dostali do rukou kámoši od píva ???
Oproti tomu je tohle vánek a pouhý šum !!! Ale zase by byla sranda, to je pravda. Tvá připomínka se mi líbí. Vážně. A do hospůdky někam na pivko bych s tebou taky zašel. Díky a vážně bych tě rád poznal. Myslím, že by byla legrace. Tak ahoj a rád tě zas uvidím v téhle krčmě. Vážně.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.6.2008 > Bajata> Divný je, že jsi se k jádru poetiky dostal až v této odpovědi, máš asi nějakej blok v podvědomí
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 5.6.2008 > Raimund> Nevím.. Je to možné, ale na bloky osobnosti..promiň, mám svůj názor. Zavání to víc než dost hypnozou a podobnýma ,,radostma,,. Po zážitcích třináctiletého působení v církvi a styku s náboženstvím, vím své. Běhá mi z toho víc než mráz a husí kůže po zádech. Jsem víc než rád, že jsem se z toho dostal. Manipulace s člověkem je pak více než jednoduchá.
A jádro poetiky ? Také nevím. Jednomu se líbí jedna věc, kterou druhý nekompromisně odsoudí. Kde je, a co to je, jádro poetiky. Nejsem básník. Už jsem se jednou vyjádřil, že na to mám velice málo fantazie a slabou slovní zásobu. Chodím po světě, dívám se kolem sebe a vidím touhu, bolest, cit, zklamání, ..prostě život. A jestliže se to dotkne mého ,,já,, napíšu to. Snad více či méně zdařile. To posoudí jiní. I ty. A jestliže jednomu jedinému by to, co jsem se pokusil naznačit něco řekne, povzbudí ho a zvedne se z prachu jeho cesty aby šel dál.. pak to splnilo účel.
Nicméně budu nad tím přemýšlet a vážím si tvé připomínky. A budeš li chtít, rád tě uvidím a poslechnu.. tak zatím..( myslím to vážně)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7) 8 10 10 11 12 13 14 15 16 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter