Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
SKUTEČNÁ LÁSKA
Autor: giro (Občasný) - publikováno 16.7.2008 (19:46:39)

Skutečná láska není cit

A nelze bez ní v nebi být

Je to spíše poznání se?

Sebe sama poddání se?

 

Nemůžu mít na duši klid

Odpověď neznám. Kde najít?

 

Trpělivá je, laskavá

Nechlubí se, nezávidí

Nad sebe druhé vydává

Nečestnost u ní neuvidí

 

Nikdy svůj prospěch nehledá

Nemá radost ze špatnosti

Vydráždit ničím se nedá

Křivdy nepočítá v zlosti

 

Z pravdy se vždycky raduje

Věří, v naději vytrvá

Láska navzdory miluje

A všechny věky přetrvá…


Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 16.7.2008 > muy bien..hoy solamente la recomendación..las palabras no  nececita y dijo todo..
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 16.7.2008 > a na topole nad jezerem jezdil vodník s buldozerem - tož ke strojům...
<reagovat 
ref (Občasný) - 16.7.2008 >

Slušné zvelebení klasického textu (vždy jsem si na podobných pokusech vylámal zuby...), obzvláště poslední sloka.   Něco pro miroslawka: 1 K 13, 4 - 8b -přečti si to vícekrát... stojí to za to (přinejmenším to je vyčerpávající odpověď na kladenou otázku).

Dnes už nemám žádné volné doporučenky, můj příděl kreditu byl vyčerpán...  


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 18.7.2008 > ref> Nejsem si vědom, že bych na tomto místě vznášel nějakou otázku. Taky netuším, co se skrývá pod shlukem písmen 1 K 13, 4 - 8b. Je sice pravda, že opakované čtení takového útržku moudrosti mne docela vyčerpává, ale mám divný pocit, že takhle jsi to nezamýšlel. A úplnou záhadou je mi skutečnost, proč mi něco adresuješ a přitom mě o onom "něčem" nezpravíš.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 18.7.2008 > ref> Ledaže bys měl na mysli toto ;o)

4. V tom uslyšev král Jeroboám slovo muže Božího, že zvolal proti oltáři v Bethel, vztáhl ruku svou od oltáře a řekl: Jměteho. I uschla ruka jeho, kterouž vztáhl proti němu, a nemohl ji zase přitáhnouti k sobě.
5. Oltář také se roztrhl, a vysypal se popel z oltáře podlé znamení, kteréž byl předpověděl muž Boží slovem Hospodinovým.
6. Protož mluvil král a řekl tomu muži Božímu: Pomodl se medle Hospodinu Bohu svému a pros za mne, abych mohl přitáhnouti ruku svou k sobě. I modlil se muž Boží Hospodinu, a přitáhl král ruku zase k sobě, a byla jako prvé.
7. Tedy řekl král muži Božímu: Poď se mnou domů a posilň se, a dámť dar.
8. I řekl muž Boží králi: Bys mi dal polovici domu svého, nešel bych s tebou, aniž bych jedl chleba, aniž bych pil vody na místě tomto.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 18.7.2008 > ref> A ještě vzbudilo mou zvědavost, co máš na mysli pod pojmem "Slušné zvelebení klasického textu" ;o)
<reagovat 
 ref (Občasný) - 18.7.2008 > miroslawek> :))) Těsně vedle -mišmas značení v různých verzích. Zkus Nový Zákon (1. Korintským). Otázka byla položena autorem v 6. verši básně...
<reagovat 
 ref (Občasný) - 18.7.2008 > miroslawek> Použils kralický překlad (nevím zda z webu) -ten je koncipován pro hlasité předčítání, takže ke zvelebení toho vskutkum moc nezbývá :-) Zkus Novou Bibli Kralickou a posuď, zda se posunuli vpřed (řekl bych, že veškeré předělávky na toto téma nic moc nezlepšily...) Každopádně ekumenické vydání nijak znělostí neoplývá -z toho pohledu girům pokus překračuje nejběžnější známé znění minimálně o třídu... (kdyby nic jiného: obsah -smysl- nemění a předkládá zapamatovatelnou variantu -znám dost lidí, kteří se těch pár veršů učili nazpaměť :-) ). A příležitostí budeš mít vždy dost -příspěvků je až až...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 18.7.2008 > 4. Láska trpělivá jest, dobrotivá jest, láska nezávidí, láska není všetečná, nenadýmá se.

5. V nic neslušného se nevydává, nehledá svých věcí, nezpouzí se, neobmýšlí zlého.

6. Neraduje se z nepravosti, ale spolu raduje se pravdě.

7. Všecko snáší, všemu věří, všeho se naděje, všeho trpělivě čeká.

8. Láska nikdy nevypadá, ješto buď že proroctví jsou, ta přestanou, buď jazykové, ti utichnou, buď učení, to v nic přijde.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 18.7.2008 > ref> jo, a už jsem to předtím četl. Nejsem expert, znalec bible, ale příležitostný čtenář ano. A mně když se dá příležitost...

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter