Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
LÁSKA
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 14.6.2008 (09:13:35)

 

 

 

 

 

Stojíš nahá v bodlácích vyšších než ramena Atlase

a ptáš se, vyniká-li konečně tvá ženskost.

Odpovídám, že skrz fialový atak nedokážu pojmout

ani zbla signálů, podle nichž bych mohl určit pohlaví viděného.

Mlčíš, proto dodávám, že mě štve amortizace ženských těl

stejně jako potkani v moskevské kanalizaci, tedy nijak.

Vítr se kývá v pavučině v místě, před kterým tuším tvá ústa,

zaslechnu vzlyk a suché polknutí. Píchne mě pod levou paží.



Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 14.6.2008 > mučinkování?
:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 14.6.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.6.2008 > aspoň je to jiný než další tvoje pičoviny, ale pičovina je to pořád

<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.6.2008 > ale tu fotku bych rád viděl ;-)
<reagovat 
hrbol (Občasný) - 15.6.2008 > nepochopil
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 15.6.2008 > oceňuji poslední řádek
<reagovat 
kalais (Občasný) - 15.6.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 15.6.2008 > podle mě dobrý...a fakt jiný, což je taky dobrý.)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > kalais> jsem čekal něco jako: to nejlepší, co jsem kdy četla... a ty takhle...
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 15.6.2008 > zase zkrvák> voni by si mysleli že je to po známostech:D a to nejde, musim bejt objektivni:P
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > kalais> voni sou jiný, ty si to budou myslet i kdybys mi tu napsala, že mě vůbec neznáš, nevíš, kdo jsem, ale že se ti moje věci docela jakože líběj a tak, víš?
<reagovat 
skold (Občasný) - 15.6.2008 > Taková ta tučňáčí nepoezie :))
Body: 5
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > Karel M. a Skold> co je tučňáčí nepoezie?
<reagovat 
 tučňákův kámoš (Občasný) - 15.6.2008 > zase zkrvák> muhehe
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > tučňákův kámoš> a sakra.
<reagovat 
Čtenář - 15.6.2008 > Atlase, nebo spíš Atlasu?
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 15.6.2008 > čtenář> V tomhle případě nejlíp Atlanta, člověče. Koukej se začít krapítko vzdělávat.
<reagovat 
Čtenář - 15.6.2008 > Aha, takže se nejedná o pohoří Atlas? Tak to pardón...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 15.6.2008 > čtenář> Přísně vzato -- jedná. Ale ještě předtím, než se stalo pohořím. Byl to chlápek, kterej držel nebeskou klenbu. Známá je story s Héraklem, kterej to vzal na chvilku za něj. Atlas mu skočil mezitím pro nějaké ovoce nebo tak. Pohořím se ten chlapík stal, když uviděl hlavu Medusy. Něco o tom zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_(mythology)
<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 15.6.2008 >

No čoveče - tou Moskvou překvapuješ!

Řekl bych... nečekané
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > honza_bordovicky> větší bordel mě nenapad...
<reagovat 
 honza_bordovicky (Občasný) - 15.6.2008 > zase zkrvák> Sedí tam!
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 15.6.2008 > Mně se to líbí. A nezvyklé mi to připadá nejen ve "tvém kontextu". Úplně vědecký text.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > autorské bezpráví> ano, chci být povýšen!
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 15.6.2008 > zase zkrvák> Chtěl bys vědeckou hodnost? Podporučík biochemie? Kapitán věd přírodních?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > autorské bezpráví> nejlepší by byl major na všechno:-)
<reagovat 
synthetic darkness (Občasný) - 16.6.2008 > :-) Roztomilé
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 16.6.2008 > nevím,
přijde mi, že jsou to všechno
jenom takový cinkavý plíšky.

někdy ne tolik, ale někdy (dnes) ano.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 16.6.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 16.6.2008 > Na Písmáku je teď nejfrekventovanějším slovem slovo; archaické. To by mi ve vztahu k textu taknějak hezky pasovalo  + vnímám jej podobně jako egil. + schází mi tam nápad i sebemenší špetka fantazie.
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 16.6.2008 > šedé> 

Co takhle číst jinak? Jako imaginativní prózu v básni třeba?

Podle mě je kamínkem úrazu název - na druhou stranu odřeniny, to je to, oč tu běží...

 

Každopádně se mi líbí to důsledné kroužení kolem jedné základní představy.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 16.6.2008 > šedé> písmák byl vždycky takovej nějakej úchylnější. + nechybí ti ještě něco?
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 16.6.2008 > Jonáš> 

Asi máš ve svém pohledu kus pravdy, ale mně připadá text, tak jak je napsaný, sestavený, více rozumový - odkazující na logické vazby - logické myšlení, než imaginativní, ve smyslu emočním. Osobní problém mám pak s "vznešeností" textu, která na mě působí dojmem hrané. Prostě mu nevěřím. Ani té fialové atace :o)


<reagovat 
 čtenář g morr - 16.6.2008 > šedé> fantazie? asi ne. spíš ta "viditelná" či "čitelná" emoce, ne? ano. rozum, jak říkáš. je "chladná", rozumová. ale ve mně, po zpracování rozumem na srdce zapůsobí. na srdce, ne na žlázy (i když i to u poezie oceňuju). přijde mi to sice dneska neobvyklý, ale spíš než neobvyklý bych řekl vzácný. potěšilo mě to. na rozumu není nic zlého ;)
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 16.6.2008 > šedé> 

Halt je to stylizace poněkud jiného druhu.

 

Ustřelit terč...:)


<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 16.6.2008 > čtenář> 

Já se teda nechci hned pouštět do nějakejch větších akcí, ale mám dojem, že fantazie a emoce jdou docela dobře ruku v ruce, nebo spíš, že bez sebe u člověka taknějak nemůžou fungovat. Osobně mi je pohodlnější (jak říkáš) "zpracovávání" poezie spíš emoční sférou (snad ty žlázky), což je jistě můj problém, proto taky nehodnotím body. No, ale na rozum bych taky rád věřil :)


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 16.6.2008 > šedé> :)) myslím, že existuje i fantazie, která nechává emoce v klidu. ale to je fuk, nesnažil jsem se být přesný, spíš nějak zakroužit okolo; někdy se černá nedá trefit, tak to musíš vzít brokovnicí a ustřelit terč.

já na rozum věřím... a pak ho stejně dycinky opustím, chudáčka.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 16.6.2008 > šedé> ale von to stejnak dělá srcem, že jo :)))
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 16.6.2008 > autorské bezpráví> no... dělám to na hodně způsobů, objevuju mnohý polohy a srdce v tom hraje roli vždycky:-)))
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 17.6.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Přítel antisvěta (Občasný) - 18.6.2008 > dloho nečtu zdejší poezii, vlastně žádnou poezii nečtu, ale kdybych ji chtěl číst, tak bych asi vyhledával věci tohoto typu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 17.6.2008 > Není to úplně konkrétně k tobě Jakube, napadlo mě to ale při čtení téhle básně:

Myslím, že jeden z nešvarů totemu je, že se tady autoři plácají po ramenou už jen ve chvíli, kdy do báseně dostanou nějaká jiná témata a motivy, která u nich před tím nezazněla. Nic proti tomu, ale v rámci jedné básně se mi to zdá vždycky trochu irlevantní, až toho bude 40 kusů, uvidí se, co je nebo není jiný.
*** jinak se mi báseň při druhém čtení zdála tak pěkně "suše" vtipná...na první čtení mě tam furt létal Jonáš a jeho nové věci...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 17.6.2008 > cit-i-zen> konečně někdo, komu se to zdá vtipný stejně jako mně.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 19.6.2008 > cit-i-zen> "suše vtipný". yes.

irelevantní to není. pokud se neorientujeme na výsledek, ale na procesy :))
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 19.6.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 19.6.2008 > mně ta báseň připomněla obrazy mikuláše medka
<reagovat 
anae (Občasný) - 15.6.2008 > mučačinkování, milý Atlasi! proč už ani zbla romantiky, když jde o lásku?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > anae> milý Atlasi, romantiky věru hodně. kdo kdy zasypal ženu tolika květy, že skrz ně nebyla vidět?
<reagovat 
 anae (Občasný) - 15.6.2008 > zase zkrvák> bodláky? ..
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 15.6.2008 > anae> sám sebe se tiše ptám, jestlis pochopila.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter