Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Další ráno co jsi němá
Autor: Sadám (Občasný) - publikováno 27.6.2008 (12:33:16)

 

…další jitro co jsi němá

co vzduch Ti těžkne v dásních

další jitro co Tě matně hledám

mezi chmurnými labutěmi

 v básních

 

další plané ranní holení

další do dna pelyňkový čaj

opět repríza bolesti všední

znova a znova

 druhého, Máj…

 

A zatímco Ty tak roztomile

pálíš křídla motýla

já zpívám jak bylo by to přenádherné

kdyby ses tehdy

 živá narodila



Poznámky k tomuto příspěvku
magie_esence (Občasný) - 28.6.2008 >
Body: 5
<reagovat 
natali (Občasný) - 29.6.2008 > první dva řádky jsou vynikající
<reagovat 
andzi (Občasný) - 29.6.2008 > ..kdyby ryba mohla mluvit, hodně by nám o zbytečných lidských omylech pověděla..
Body: 5
<reagovat 
 Sadám (Občasný) - 1.7.2008 > andzi> ...proto ryby mlčí
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 13.7.2008 > Byť místy vcelku dost neuměle poskládané, mají ty verše zdravé jadérko
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 27.6.2008 > výborný text...a závěr je dle mého excelentní..
Doporučil 
<reagovat 
 Sadám (Občasný) - 28.6.2008 > Mbonita> Díky, to jsem rád že jsi nezatrpkla =) Je to mimochodem částěčně inspirováno příběhem mladého českého reprezentanta Václava Svěrkoše (dal gól i teďka na Euru), jehož manželce se narodilo mrtvé dítě. Byť se mi to zvrtlo tak, že to spíš vyzní jako marný stesk po nenarozené lásce...
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 29.6.2008 > Sadám> K tvoření patří i zpětná vazba...:-)takže není důvpd zatrpknout,je třeba naučit se přijímat kritiku :-)  a dobrý text vždy dokážu ocenit.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 24.7.2008 > Sadám> ahoj Sadáme..Do tvé kavárničky mne přivedlo tvé vyjádření k dílkům Mbonity. Nevím jak kdo, ale z dílek Mbonity jsem nadšený také proto, že znám tak trochu o čem píše. Její život.
Radost mám jestliže jsou její slova pozitivní. V opačném případě se ji snažím povzbudit.(..to je vzájemné) A tak to funguje mezi mnohými. Možná někdy jsou nejen její dílka po poetické stránce málo pochopitelná, ale jde o to, co je mezi řádky. Proto jestli můžeš, zkus přistoupit k jejím dílkům také tímto pohledem. Nejen přísně kriticky jen proto, že jí druzí ,,obdivují,, Mohl by jsi vzbudit dojem, že jí závidíš. A to, myslím z pohledu na tvá dílka, nemáš až zase tolik zapotřebí. Ne že by nebylo co vylepšovat..ale jsme všichni na jedné lodi..
<reagovat 
 Sadám (Občasný) - 29.6.2008 > Mbonita> Mňo Ty jsi velice literárně schopná a je dobře že to tak bereš. Ale všichni jsou z tebe až moc nadšení tak já na Tebe budu trošku přísnější =)
<reagovat 
 Sadám (Občasný) - 24.7.2008 > Bajata> ...čekal jsem, kdy se nějaký Mbonýťan ozve =)
Jinak znalost autorova života je na stráchkách Totemu naprosto bezpředmětná. Bohužel opravdu nejsme v kavárně a naše webová činost je anonymní...
Jak správně píšeš, často tady na Totemu jsou dva (či více) autoři, kteří se vzájemně povzbuzují, čímž se podle mě velice zvyšuje neobjektivita hodnocení kvality děl. Nejde zde přece o hodnocení díla v kontextu s autorovým osudem, ale s literárními parametry!
Jinak ,že budu označen za závistivce, s tím jsem počítal. Ovšem k tomu co Mbonitě dělám mě opravňuje to, že sám publikuji a vystavuju zase svá díla jako terče názorů druhých, nebo i přímo Mbonýtiných...
Ač to může působit jako maska závistivého kritika, tak mě opravdu v Mbonýtiných dílech něco chybí, a těmi komentáři se jí snažím nastínit svou představu, můj pocit z jejího díla, a ona si to nemusí vůbec číst. pokud si to přeje, klidně jí psát kritiky nebudu =)
Ale dík moc za zastávku! =)
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 29.6.2008 > Sadám> fajn...budu připravena na vše:-)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 25.7.2008 > Sadám> Ahoj Sadáme, neber si to tak jak jsi napsal..je to v naprostém pořádku..co se mě týká, nemohu psát kritiku jako odborník. Buď se mi líbí, nebo nelíbí.Ale snažím se povzbudit ty, kteří mají problémy, nevědí kudy kam atd. Je to naprosto jiný záměr a cíl, než máš ty a mnoho dalších. Obojí je důležité, můj i tvůj přístup. Ty se snažíš pozdvihnout úroveň poezie, v naprostém pořádku.Jenom prosím, zdali by to mohlo být trošku mírnějším způsobem. Vím, že často hrubý posudek odradil mnohé nové autory a ani těm déle píšícím to není leckdy příjemné. Co zkusit psát kritiku a hned vysvětlit, co je špatné a jak by to mělo být? Už jen proto, že se mohou poučit i druzí, kteří neporozuměli.
Všichni jsme kdysi začínali a ne vždy píšeme kvalitní věci. Mnozí se jen potřebují vypovídat, čímž získají sílu jít dál a řešit problémy přijatelnou cestou. Proto prosím, nesrážej je svojí kritikou, ale pomoz jim. Mě se také nelíbí mnohé věci, které publikují uznávaní autoři. Prostě jim nerozumím. Ale oni vědí co chtějí vyjádřit a tak se jich zeptám, nebo rovnou napíšu proč se mi to nelíbí. Většinou mi vše vysvětlí a pak se dívám na jejich tvorbu zcela jinak.Věřím, že jsme oba inteligentní lidé a že naše výměna názorů nebude důvodem k nepřátelství a vulgárnímu napadání, jak se mi to už tady na Totemu stalo. Vážím si tě, i když tě neznám a snažím se tě pochopit. Budeš li chtít, rád s tebou budu i nadále komunikovat o čemkoliv. S pozdravem Bajata.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter