Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ..SVATÁ VÁLKA.. z kolekce Vyznání
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 9.7.2008 (10:11:58)
další>
Myslím, že pojem ,,Svatá válka,, je známý téměř každému.
Islámští radikálové vzali za své urážky svého hlavního Boha formou karikatur, nebo například vyhlásili rozsudkem smrti hon na autora Satanských veršů.
Další útoky na obyvatelstvo, které možná ani mnohdy nesouhlasí s výroky a uzavřením smluv mezi jednotlivými národy prostřednictvím jejich vládních představitelů, odsoudil celý svět. Nic méně..urážka Boha je urážka Boha a ta musí být( podle náboženských kritérií) pomstěna.
Pokud media hovoří pravdu a nechtějí vyvolat nežádoucí rozbroje, je zvláštní, že navzdory všem předcházejícím skutečnostem, došlo k podepsání smlouvy o vybudování radaru v systému proti raketové obrany v naší republice. Nerozumím válečnému rozložení sil v Evropě a proto je možné, že tato obrana je nutná. Zarážející však je, že smlouva byla podepsána navzdory vyjádření nábožensky smýšlejících lidí, kteří se nezastaví,,před ničím,, a ,,před nikým,,.
Mezi jinými bych rád zmínil jedno jediné.

Není tomu dlouho, co se přední představitel těchto radikálů vyjádřil naprosto otevřeně, že kdokoliv bude spolupracovat se Spojenými státy americkými, musí počítat s jejich odvetou.

A Svatá válka má pouze jeden jediný cíl: - ,,Očistit uraženého, pošpiněného Boha postojem a vyjádřeními nevěřících.Pro její zastánce není smrt smrtí, ale vykoupením a postupem do věčného blaha. Zabití druhého pak není zabitím, ale povinností, jedná li se o nevěřícího v jejich stylu a vyznání.

Tuto klauzuli však ve svých povinnostech nemají zakotvenu jen tito náboženští radikálové...ale i jiné církve.


Poznámky k tomuto příspěvku
ref (Občasný) - 9.7.2008 >

Je zajímavé, že církvím "evropského střihu" dochází od dob Francouzské revoluce dech: svoboda názoru, subjektivita pravdy, svoboda slova... Těžko mohou někoho právně ovládat či omezovat na občanských svobodách daných legislativními normami daného státu. Nejsou již ani státní církve v pravém slova smyslu. Ti radikálové o nichž mluvíš (i nenáboženští) to vidí jinak -mají SVOU objektivní pravdu a za tu se dá umírat, zabíjet, a s ní rozhodovat o životech jiných -stejně jako se subjektivní pravdou podpořenou pěnězi a mocí. Přiznáváš-li někomu jeho vizi pravdy, nemůžeš proti němu štvát svobodné lidi. Věříš-li, že jen tvá "pravda" je ta pravá a jediná, máš hnací motor dokázat nemožné a nezastavit se před ničím: dokonce překroutíš jakékoli tvrzení, zpochybníš jakýko-li závazek. Západ svým liberalismem "vyměkl" -bráno z hlediska efektivity prosazování svých mocenských zájmů (Vietnam -Hippies; Afghánistán -mučení zajatců spojenci, zajatí američtí vojáci -ekvivalent národní tragédie -a to prý": Nebudeme vyjednávat s teroristy!"), obávám se, že uvažování fundamentalisty či chlápka bez skrupulí poněkud nechápe (nebo ani nechce chápat). Fandím všem poctivým a upřímným lidem, ať už věří v cokoli.


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.7.2008 > ref> ....Svůj širák odhazuji v dál..Refe..vyrazil jsi mi dech..kdybych s tebou mohl nadále komunikovat či se osobně setkat, bylo by mi velikou ctí..myslím to naprosto vážně...a díky, díky moc !!!! Napsat tohle a takhle veřejně, naprosto otevřeně..máš obrovskou odvahu..smekám před tebou..
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 9.7.2008 > Ty jsi věřící?
Body: 3
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.7.2008 > zochrova> ...o tom raději osobně...ale nejsem členem ani vyznavačem žádného náboženského společenství.. jenom jsem něco prožil..například tzv,,klinickou smrt,,.. ale opravdu, pokud budeš chtít, tak jen osobně..
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 9.7.2008 > svatá prostoto
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.7.2008 > miroslawek> ...tohle vyjádření se mi moc líbí..svatá prostota..to byl například Ježíš, kterého nechali ukřižovat rukou bezbožníků ti, kteří vyznávali Boha Stvořitele..
Ježíš velice odsuzoval fanatické náboženství a vše, co se odehrávalo v dějinách jménem a ve jménu Boha, neboli Hospodina.. a Ježíš, který skutečně žil, neboť existují historické záznamy stejně jako například o Karlu IV, Napoleonovi, Tutanchamonovi, nebo i lovcích mamutů..je mým příkladem a vzorem.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 10.7.2008 > Bajata> ale já nexistuji, existuje pouze všechno ostatní ;o)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.7.2008 > miroslawek> ..vaše odpověď mi více než moc připomíná vedoucí pracovníky náboženství. Anonimita..spousta řečí a když dojde na věc...zkrátka StB..v bývalém i současném režimu.. jenomže dnes si říkají jinak..StB přece jen byla z ,,totalitního ,, režimu.. nebo se snad mýlím??? ..a totalitní režim..alespoň název.. se po ,,sametové,, revoluci nenosí a už vůbec ,,nehodí,,..!!! (nebo se snad mýlím???)
..mohla by být ale ještě jedna možnost vysvětlení vaší odpovědi..ale na to máte příliš intelektualní slovní zásobu..Myslím, že ,,hlupák,,zrovna nejste. Alespoň ne v tom směru, který mám na mysli..
<reagovat 
Bohumil Vědronecky (Občasný) - 11.7.2008 > Satanské verše jsem četl (koupil jsem je v antikvariátu), to je složitá knížka na pochopení i dost sprostá, ale hodně zajímavá. Ale vůbec asi nejtěžší, co jsem zatím četl, je Tak pravil Zarathustra od Nietzscheho.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 11.7.2008 > Toník Zvoník> ...opět jsem překvapen..vážně si myslím, že vám víc a víc začínám rozumět. ,,Tak pravil Zarathustra,, jsem nečetl. Ale pokusím se alespoň si jí vypůjčit...Díky..
<reagovat 
ref (Občasný) - 10.7.2008 >

"Tady vidíte, jak neexistující filosof mohl vytvořit filosofii..." (Cimrman) a ještě může vyjádřit na virtuálním fóru svůj názor :-)


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.7.2008 > ref> Vážený Refe..nevím máte li na mysli vyjádření pana Mirosláwka. Pokud ano, mohu vás ubezpečit, že jsem se setkal s mnohým, ale tohle je opravdu...no..řekněme že Cimrman je vedle toho blednoucí ,,břídil,,.
Máte li na mysli mé vyjádření, nejsem filosof, ale stavím na skutečnostech a rád bych vám vše vysvětlil. Budete li chtít.
<reagovat 
 ref (Občasný) - 11.7.2008 > Bajata> Myslím samozřejmě vyjádření pana Mirosláwka. Raději používám humor či klišé, nejsem-li si jist, jak reagovat na některé výpovědi -například na "kopy do autu"... -mnohdy nevíte, zda jste to vy, kdo špatně porozuměl, nebo zda se ten druhý nejasně vyjadřuje :-) Odpoví-li člověk s humorem, inteligentního člověka neurazí, ten mu to nanejvýš zkusí stejným stylem vrátit, dopadne-li to jinak -nu, pak víte jistě, na čem jste :-) (Jinak, včera jsem již posílal e-mail...)
<reagovat 
kalice (Občasný) - 20.7.2008 >

Jééé tady je veselo nad vážnými tématy a já tu nebyla.

K tématu: také si myslím, že Bůh nepotřebuje obhájce. A "NEZABIJEŠ" platí pro každého.

 


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 21.7.2008 > kalice> ...ahojky Kalice, nebojíš se že se dostaneš na pranýř?
..a tudíž v nemilost??? Myslím to dobře a moc díky..
,,NEZABIJEŠ,, platí skutečně pro každého. A Bůh obhájce skutečně také nepotřebuje..díky..
<reagovat 
robert g. (Občasný) - 20.7.2012 > cool.
Body: 4
<reagovat 
 kranad=fernet (Občasný) - 20.7.2012 > robert g.> no dobře, 4. Nezlob se Roberte, ale to je tak (zá)važné téma, že si s tím měl autor dát asi 100x víc práce.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 4 5 6 7 8 9 10 (12) 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter