Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Sen z kolekce Sci-fi
Autor: Aladin () - publikováno 31.5.2000 (13:36:15), v časopise 1.6.2000

Šumění. Napravo od něj. Napřáhl ruce a ucítil, jak se mu mezi prsty proplétají stonky trávy a květin. Čerstvý vzduch plný rozličných vůní mu naplňoval plíce. Zhluboka dýchal a vychutnával každičký dotek chladivého vzduchu. Otevřel oči. Přes mžitky od jasné sluneční záře nic neviděl a z očí mu vytryskly slzy. Mrknul a nechal je ať mu pomalu ztékají po tváři. Posadil se a podíval se po zdroji šumu. Horský potůček s nekonečnou trpělivostí podemílal břeh a spokojeně bublal. Zjistil, že sedí pod masivním stromem s různobarevným listím a červenými plody. Divné, proč si nemůže vzpomenout na jeho název? Vstal a dvakrát ho obešel. Vyhládl, natáhl se a z chutí se do jednoho zakousl. Sladká chuť se mu rozlila v ústech. Zdálo se mu, jako by celý svět kolem něj byl ponořen do překrásného zpěvu. Zarazil se... nezdálo, opravdu tu někdo zpíval. Zaposlouchal se. Uchvácen magií zpěvu, začal se pomalu přibližovat ke zdroji. Píseň vyprávěla o kráse, o lásce a o naději, ale také o žalu, osamění a o ztrátě... Nerozuměl slovům, píseň mu vnikala přímo do podvědomí. Nevěděl proč, ale nesla v sobě cosi, co v něm rozněcovalo bodavou bolest. Došel až na kraj mýtiny, kde ji konečně spatřil. Oslnivě krásná, zářivá v bílém tam stála v kuželu světla. Její hnědozelené oči se dívaly přímo na něj. Usmála se a pokynula mu. Znal její tvář, věděl to. Znal ji dlouho. Její jméno, ...Ane? ...Leine? Ne, ne! Proč si nemůže vzpomenout? Dlouhé hnědé vlasy se leskly v sluneční záři. Zadíval se jí do očí... Elaine! Jak jen to mohl zapomenout. Jak mohl dopustit, aby mu to jméno vypadlo? Miloval ji. Tolik ji miloval. Oči se mu zalily slzami při návalu vzpomínek. Proč se zdá, jako by mezi tím uplynuly tisíciletí? Vykročil. Stále se usmívala. Došel až k ní. Napřáhla ruku a utřela mu slzy. Ucítil divný chlad. Pohlédl ji do tváře.
   "Lásko?"
   Místo očí ho pozorovaly dvě rudě zářící čočky kamer. Dotkla se jeho ruky. Ucukl. Ozval se kovový zvuk.
   "Stabilizujte ho řekla."
   Sklopil zrak na své ruce, ale uviděl jen dva chladně se lesknoucí páry kosterních ocelových konstrukcí. Zatnul je v pěst a zase je rozevřel. Dotkl se obličeje.. zas ten kovový zvuk.
   "Odpojte mu motorické funkce."
   Couvl, ale nohy ho neposlechly, zřítil se na zem... Svět kolem upadl do hluboké tmy.

Šumění.Neslyšel nic jiného. Vydal impuls a zvukové filtry vyladily zvuk do správných mezí. Procitl. Díval se na oblohu nad sebou. Obraz byl trochu zkreslený, vyladil ho. Na červeném moři mračen se křižovaly kondenzační stopy transportních letounů. Vedle něho stály tři zdravotničtí roboti. Probíhala mezi nimi čilá konverzace. Když zjistili, že je při vědomí, přestali a otočili se k němu.
   "Jak se cítíte, pane? Můžete vstát?" ... zkusil to. Servomotory tiše zabzučeli. Otevřel se mu výhled na krajinu. Pár stovek metrů od něj se rozkládal ohromný komplex budov. Transportéry přistávaly na ploše nedaleko od nich a roboti z nich vykládali stavební materiál.
   "Co se stalo? A kde to vůbec jsem?"
   "Došlo k menší nehodě u selenového jezírka, pane. Vydal jste se to obhlédnout osobně, ale při návratu vás zastihla energetická bouře. Chtěli jsme vás varovat, ale komunikátory byly mimo provoz. Utrpěl jste těžký šok, naštěstí se nám k vám podařilo dostat včas." Nechápal nic z toho, co mu říkali.
   "Co je támhleto za město, proč je tam takový ruch?" zeptal se stále ještě zmateně.
   "To je test, pane?" robot se otočil k městu. "Dal jste mu název Gerberos, pane. Ihned po té, co se postavila řídící budova. To bylo před třemi dekádami, což jsou tři roky pozemského života. Máte za úkol vybudovat tu životaschopnou kolonii, než přiletí ostatní lidé." Pohlédl zpět. "Teď se napravují bouří způsobené škody." dokončil.
   "Ostatní lidé?" zhrozil se. "Znamená to, že jsem jediný člověk na planetě?"
   "Ne tak docela, pane. Jste Cyborg, kybernetický organismus přizpůsobený pro přežití v těchto podmínkách. Normální člověk by tu nepřežil. Ale v podstatě jste stále člověk. Ano, jste jediný člověk na téhle planetě." Nejistě dodal: "Jste si jistý, že jste v pořádku pane?"
   Neodpověděl.



Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 1.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 1.6.2000 > Pekny a poutavy dej...myslim, ze mas dobry cit pro dejove zvraty a jejich nacasovani...pekne se mi to cetlo az do konce a bylo to opravdu pekne cteni :)
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 5.6.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 5.6.2000 > Hmm, to je husty :-)) Ja sice moc sci-fi nectu, ale tohle zni zajimave. Jak rika Dupus, myslim, ze mas squely napady. Az ti vyjde knizka, dej mi vedet :-)
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 6.6.2000 > Mas TO pekny Aladine Ty zvraty jsou pekny
Body: 5
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 8.6.2000 > jo, fakt hezky poctenicko... skoda ze to neni delsi, treba nejake pokracovani
Body: 5
<reagovat 
bangabasawa (Občasný) - 8.6.2000 > Uff...už jsem myslel, že budu muset předělat svou novou povídku, protože tvůj začátek vypadá skoro stejně... Jinak je to dobrý, i když tento typ sci-fi zrovna nemusím...
Body: 3
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 14.6.2000 > plny fantazie a dobre staveny si myslim...zkus taky napsat povidku ale ne scifi..to by me zajimalo vic (jen muj nazor, s hodnocenim to nema nic spolecneho *)
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 25.10.2000 > Nejvíc se mi líbil začátek, já tu techniku tak nemám ráda.........
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter